( 19 April- Kelas Petang)
Terskraqq-skrapp la..scrubb-scrubb la bunyi dia. Buat apa aku tak tau? Yang pasti dia fokus, tersangat fokus. Dah macam lukis plan bangunan bunyinya pun. Homework ke? Report? Then, dia senyap. Lepas berapa saat dia sambung buat bunyi semula. Sudah.. aku pusing dan dekatkan diri. Nampak dia duk mencorek pensil atas kertas kosong. Sampai berbunyi ye. Tu tanda semangat habis. Aku tengok la kertas tu..hhmm..ingatkan bende penting!
Patut semangat betul. Dia tengah lukis crocodile atas kertas kosong bersaiz A4. Mati-mati ingat mamat ni study. Ikut dia la. Aku kembali ke meja aku semula dan....
'Nah!'
Aku angkat kepala dan pandang depan. Nampak Cikdi tengah hulur something mengejut. Macam kertas. Nipis betul dan kecil. Aku ambil je la. Semangat betul muka dia masa beri tu. Harap bende penting, jangan buang masa aku boleh tak? Banyak benda nak buat hari ni. Karang terbazir macam biasa je.
Aku: Bende apa?
Cikdi: Sticker
Hah? Aku pandang kertas tadi. Yes. Sticker benda yang dia beri tu. Dah apahal bagi aku sticker. Takde keje ke? Bagi la duit ke? Eh?! Lebih-lebih pula kau Adam. Tapi bermanfaat la juga kan dari bende alah ni.
Yang pasti sticker tu warna warni dan blink² yang boleh buat aku pening. Semua gambar like macam foody gitu. Ada la lolipop, keropop, cupcake? Macam-macam la. Sakit mata tapi menarik bagi sape yang suka kumpul sticker ni. Bukan aku. Aku kurang mengumpul bende² macam ni. Kumpul aku nak buat apa? T-T
Aku: Dah kenapa bagi aku?
Cikdi: Ouh budak perempuan bagi aku tadi
Oi! Kau tak menjawab soalan aku pun pakcik. Aku tak tanya pun dari mana asal benda alah ni. Hish! Tak faham soalan ke?
Aku: Soo..KENAPA bagi aku?
Cikdi: Sebab kau comel
Hah? Apa benda mamat ni! Jawapan apa tu? Yang bukan-bukan je la. Buat aku pening je la lama² cakap dengan kau ni. Taknak la aku.
Aku: Aku takna...
Dia blah macam tu je lepas aku nak tolak semula tanpa pandang aku. Hish! Tak hormat orang langsung beruk ni bila bercakap. Boleh pulak dia blah sambil berlari teruja ke arah Oma. Aku tak sempat nak bersuara..
Cikdi: Oma, nak tengok put*Ng kau
Oi! Gila ke? Dah la jerit satu kelas!
Oma: Gila ke!?
Cikdi: Cehh... kedekut.
Oma: Gi mampus, aku nak buat homework ni, gi la tengok Rul punya
Perbualan apa aku dengar ni T_T. Sakit telinga. Buat² tak dengar je la. Aku pandang sticker tadi. Sudah. Nak buat apa benda ni? Lekat dekat muka Hadi? Dekat Meja? Ke dekat Rul?
Aku pusing semula tengok Rul. Dia masih fokus siapkan crocodile dia. Tak hirau dah apa berlaku dekat sekeliling. Crocodile lebih penting dari segalanya. Maybe lagi penting dari aku kot. Comel betul.
Rul: Senyum-senyum apa?
Aku: Salah ke nak senyum?
Rul: Salah!
Aku: Huhh!!!!????
Rul: Hish!
Dia pusing menghadap tingkap dengan lukisan crocodile dia sekali ditarik menghadap sana. Macam ada nak tiru je lukisan dia. Tak menghadap depan dah. Lah?? Aku senyum je. Marah pula dia. Ye la. Kau couple la dengan crocodile tu. Tak payah dah cari aku. Crocodile kau tu kan lebih menarik dari aku. Aku ni noob. Tak style macam crocodile kau tu. Hish! Mula aku nak tumbuk crocodile dia tu. Malas aku layan dah mamat codile ni, baik buat keje aku. CODILE!!!
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...