Eerk! Comel. Eeee..Nape comel sangat? Kenape aku nampak dia comel sangat ni? Dia tengah duduk sambil peluk manja crocodile. Diam dari tadi. Gembira sangat ke? Aku rasa kat umah dia tu dah penuh crocodile satu bilik. Tambah asrama lagi. Nak bukak taman crocodile ke apa ni? Mula aku konfius dia tido camne?
Rul: Lambatt lagi ke?
Dia soal merengek tiba². Merengek macam budak². Okay! Lambat la kot. Kami tengah tunggu dekat bangku luar yang tersedia sambil tunggu Mior dalam tandas. Lama betul mamat ni! Melabur lama². Risau juga.
Aku: Kejap je lagi
Rul: Kita tinggal je la dia
Alahai. Aku rasa tu dah kali ke 8 dia cakap nak tinggal Mior. Teringin betul nak tinggal orang ke macam mana ni? Dia buat muka. Asyik buat muka je hari ni. Nasib masih handsome.
Aku: Ala..kejap je lagi
Rul: 2 minit...kalau tak aku gi merayau
Hah? Merayau? Merayau ke mana? Dia dah la tak habis² dipandang. Sabar je la aku.
"Uikk! Sorry Lambat! ",
Mior datang sergah dengan sengeh tiba-tiba.
Rul: Lembap!
Rul terus bangun dan jalan ke satu arah dengan crocodile dia. Oi! Oi! Nak gi mana? Dia merajuk teruk hari ni. Teruk sangat sampai nak pandang aku pun dia tarik muka. Masa dia dapat crocodile tu je, dia senyum lebar. Lepas tu terus tarik muka. Aku ambil balik karang. Menangis juga nanti.
Mior: Dia marah ke?
Aku pusing pandang Mior. Kau lah lambat sangat. Rul tu tak pandai tunggu kalau dia taknak tunggu. Maklum la budak-budak 3 tahun. Tak reti sabar.
Aku: Tak tau
Mior: Jom makan
Kau ingat makan je. Bahagia betul. Aku ni kena hadap perangai sulk Rul ni. Macam suck je. Haishh......
Aku: Hurmm
Kami dua ikut belakang Rul. Laju betul dia jalan. Jalan-jalan punya jalan. Tak berhenti mana² pun. Aku yang penat ikut diarong. Penat la. Rul ni pun bukan nak bawak kereta. Buat apa kereta banyak tapi tak pakai. Driver dia ke?Rajin benor datang situ sorang². Datang dengan apa tadi? Dah la dia jalan laju. Tak tunggu dah. Sedeh aku.
Mior: Iz sini nak?
Aku angguk je. Sebab aku dah malas jalan ni. Aku pun terus nak masuk kedai tapi tak sempat nak masuk, tangan aku kena tarik kasar. Terkejut aku.
Aku pusing tengok Rul dengan muka masam dia. Bila masa dia kat tepi aku, bukan tadi kat depan ke?
Rul: Makan sana la
Dia tunjuk satu arah lagi satu restaurant yang tak jauh. Aku tengok. La..sama je kedai makan sini lagi dekat. Cuma sini masakan Thai kot and sana masakan Korea la kot. So, nak makan mana ni? Ke pasu bunga sebelah aku ni je? Aku panas ni.
Mior: Sini je la Iz
Rul: Hiih!! Sana la !!
Sudah! Kome gaduh apa ni? Lagi pun yang Rul ni nampak sangat sengaja nak aku dengar cakap dia. Dia bukan makan sangat pun makanan Korea. Mior pun taknak kalah sengaja lawan Rul balik. Memang nak menyusahkan aku ke?
Rul: Kau gi la makan sorang!
Rul tiba-tiba cakap tak puas hati sambil tarik aku. Dia tarik kasar pulak tu. Sampai sakit lengan aku dia genggam. Namun, benda tak dijangka jadi, first time ada someone yang lawan Rul. Mior tarik lengan aku lagi satu. Terkejut aku. Automatik aku pandang Mior. Bukan aku je, Rul pun pusing sekali. Selama ni, aku selalu nampak orang akan dengar cakap Rul kalau dia dah buat muka annoying macam tu.
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...