(* For week 3 this month)
(*Tak tahu wktu kejadiannya😅)Aku geram. Geram sangat. Geram yang geram memang geram. Hish. Bukan aku taknak tolong tapi dia macam mengarah aku pulak. Dia ni minta tolong ke nak membuli aku. Menyesal jalan depan Library tadi. Aku nak ke library, nak print something. Last2 aq pula jadi ajk menyumber kat situ tanpa lesen.
"Terima Kasih Adam, tolong tadi",
Hish! Kau bukan buat kerja pun. Aku yang angkat semua sorang ². Dia pula tunjuk muka penat. Duduk je atas meja tu. Ada aku hempuk muka ke meja juga karang. Remuk muka kau. Aku ingat dia minta tolong bantu dia bawa sikit buku-buku lama ke bilik luar tadi. Last2 aku yang bawa semua. Ada juga manusia jenis ambil kesempatan macam ni. Punya banyak buku pula tu. Berat2 dia bagi aku. Pahal tak buang sekali meja kerusi ke luar terus. Mari aku angkat. Nak sangat kan. Aku buang kau sekali la. Aku terus keluar lepas dia cakap macam tu. Dari 5 minit je aku patut duduk dalam ni, last² sejam lebih aku duduk.
Keluar je. Baru aku teringat yang aku nak photostat benda tadi. Halah...malas nak masuk semula. Suruh Rul la nanti.
Aku terus menuju ke Blok. Bukan blok aku tapi blok A. Nak hempuk someone. Aku masuk bilik A14 sebab pintu dia memang tengah terbuka luas. Nampak la 5 ekor beruk duk lepak tengah-tengah alam bilik ni. Dah bertambah beruknya.
Imran: Adam!!!
Rul bangun dari baring atas karpet bilik dia lepas Imran jerit. Dah jerit kenapa sekor ni?
Aku terus menuju ke katil Rul dan ambik Salah satu crocodile dia. Ambik je, aku gi baling tepat ke muka Rul.
Rul: arhh!! Baby?!!
Dia pandang aku dengan muka terkejut. Aku buat tak tau. Terus aku duduk atas katil dia.Rul: kenape buat macam tu?
Aku: Kau punya katil ni penuh sangat dengan patung! Nak duduk pun susah!
Rul: Eshh! Takyah la buang!
Dia merengek mengada.
Cikdi: Uih! Jangan...jangan gaduh kome dua
Wafi: Takpe Adam duk bawah je
Hish! Merapu semua! Malas aku nak layan kebodohan orang hari ni. Nak tido. Aku baring tanpa tengok tengah bilik tu.
Cikdi: Badmood apa bini kau Rul?
Imran: Bini?
Rul: Mana aku tau?
Cikdi: Tadi dia gi mana?
Rul: Dia kata nak gi library
Cikdi: Bergaduh dengan Buku ke?
Oma: Kau ni jangan bodo sangat
Cikdi: Aku tanya
Aku: Hish! Senyap la!
Cikdi: Okay²!
Bising betol. Ingat aku tak dengar ke? Cakap macam nak bagi lubang telinga aku pecah je. Tido lagi best. Lagi² katil Rul. Punya tebal dia lapik katil asrama ni. Aku pejam mata.
Haish! Saat aku pejam la, ada la bunyi tapak kaki nak datang. Dia berhenti berbunyi. Terus aku dapat rasa dahi aku disentuh. Aku buka mata. Rul tengah duduk kat sebelah aku or lebih tepat kat sisi katil dia.
Rul: Demam ke?
Aku tepis tangan dia. Dan pusing menghadap lain. Lepas aku pusing je, dia tarik lengan aku.
Aku: Aaww...sakit...
Rul: Eh? Sorry2...aku tak tarik kasar pun
Aku: Bahu lenguh
Rul: Hurm?
"EHEM²! Nak sweet2 tempat lain la", Cikdi
Rul: Senyap la
YOU ARE READING
SWEET HUBBY ( HIATUS🐊)
Romance(BOOK 2: SWEET BUDDY) Cuti pertengahan penggal pertama habis. Kembali ke sekolah! Hidup Adam makin berubah..... Adam: Aku ade boyfriend perangai beruk! "Hah? Takmau paham!!!..Baby takmau comel²....nanti I mati", 😎 Adam: BERUK!! ++++++++++++++++++++...