5.

13.6K 661 20
                                    


02.02.2021
Bazı şarkılar vardır sadece dinlemek için dinlersin ama bazı şarkılar vardır; kalbine ve ruhuna dokunur. Sözleriyle seni mest eder ve kendine çeker; ben de şu an o andaydım. Şarkının beni kendine doğru çektiği kısımdaydım. Gözlerimi kapatmama az almıştı.

"Son durak!"
Yolun sonuna, varış çizgisine gelmiştim. Yolu sonuna gelmiştik.

Cama yasladığım başımı çekip kucağıma koyduğum çantamı koluma taktım. Ayağa kalkmadan etrafa baktım, az insan kaldığından kolaylıkla arabadan inmiştim.

Son basamağı geçtikten sonra kendimi aşağıya bıraktım. Saçlarım bir anlığına dalgalanmıştı, elimle saçlarımı düzeltip etrafıma bakındım. Sola dönmem ile kocaman kapısı olan mezarlığı görmem bir oldu.

Derin bir nefes alarak karşıdan karşıya geçmek için hazırlandım, gözlerime gelen saçlarımı elimle toparlayıp soluma döndüm. Arabaların gelmediğinden emin olduktan sonra seri adımlarla karşıya geçtim ve mezarlığın o Kocaman kapısının önünde dikildim.

Kalbim çok hızlı atıyordu, sebebini bilmesem de çok hızlıydı. Çökmüş olan bedenime bir anda böyle bir heyecan fazla geliyordu anlaşılan.

Ben sadece babaannemin mezarına gitmiştim...

Kendime güvenerek girdiğim bu mezarlık şu an bana çok da korkunç gelmiyordu artık. Yavaşça içeriğe girip etrafıma bakındım, bir sürü mezarlar yan yanaydı.

Metehan'ın dediği yer aklıma geldi, soluma dönüp yavaşça mezarların arasından ilerlemeye başladım. Her bir mezarın ismini okuyordum, bunun doğru olmadığını biliyordum ama ne yapabilirdim? Onların mezarını bulmalıydım.

Yavaş yavaş ilerlediğim dar yolda mezarlara baka baka ilerliyordum. Tam yanımdaki mezarı geçiyordum ki yan yana duran mezar ve üzerlerinde yazan ismler dikkatimi çekti.

Saniye Sancak
Ali Sancak

Yavaşça olduğum yerde durdum ve mezarlarının üzerlerini izledim dakikalarca. Yavaşça mezar taşına oturdum ve beni tanımasalar bile selam verdim. İstemsizce burukça gülümsüyordum.

Yavaşça mezardaki yabani otları temizledim ve mezarın dibindeki şişeyle iki mezarıda suladım.

Yaptığım bu iyilik karşısında içim  sebepsizce umut ve huzurla doldu. Her hafta mı gelsem hep böyle hisseder miydim?

Yavaşça şişeyi yerine koydum ve tekrar mezar taşına oturdum. Ellerimi iki yana açıp bildiğim sayılı duaları okumaya başladım.

"Umarım cennete tanışırız Ali amca ve Saniye teyze."
Ağzımdan çıkan bu istemsizce şey karşısında sadece gülümsedim ve son kez mezarlarını kontrol ettim.

Cebimden telefonumu çıkardım ve 'Metehan.' Diye kaydettiğim numaraya bastım.

"İçin rahat olsun Metehan."

"Artık ailenin mezarlarını her hafta sonu sulayacak birisi var."

NUMARA HATASI ❦ 𝑡𝑒𝑥𝑡𝑖𝑛𝑔 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin