Chapter 21

3.1K 216 11
                                    

"Kau dah jumpa maklumat tu ? " tegas  Mikael Rayyan bertanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau dah jumpa maklumat tu ? " tegas Mikael Rayyan bertanya . Kawan baik merangkap anak buahnya , Rayden . Lelaki itu lepas tawa sini .

"Sejak bila aku tak pandai buat kerja ? Chill Ryder , semua dah settle . Tinggal last step" Rayden memandang tajam Mikael Rayyan .

"Kenapa kau jadikan budak tu sebagai umpan ?" Bidas panas Rayden .

"Bodoh ke ? " ringkas namun tegas . Mikael Rayyan mengeluh berat . Rambutnya diraup ke belakang . Semak di kepala belum hilang . Sudah sebulan , sebulan juga dia cuba mencari jalan , suka hati si Rayden cakap dia sengaja menjadikan Irene Sarah sebagai umpan ?

Mendengar suara gadis itu semalam membuatkan rindunya sedikit terubat . Tapi , ego masih nombor 1 .

"Dah sebulan Ryder , kami boleh settlekan . Kau tak payah nak risau . Macam tak pernah pulak bagi arahan dekat kami " Mikael Rayyan hanya diam .

Dia juga tidak tahu kenapa dia beriya mahu ikut campur sedangkan selama ini dia hanya arahkan . Mungkin kerana Irene Sarah ?

Hari di resort , hari terakhir mereka bertemu . Bukan dia marah sebenarnya tapi dia sengaja . Dia tahu gadis itu akan mencarinya jika dia tidak berkasar . Irene Sarah .. i know her ..

Tapi dia bukan saja-saja tinggalkan gadis itu . Malah , dia sudah arahkan beberapa orang anak buahnya untuk memerhatikan Irene Sarah .

Segala tingkah laku gadis itu dia tahu . Termasuklah hari dimana Nazhan dan Irene Sarah bergaduh . Amarah di dada membuak bila teringat itu . Nasib ada Adam .

"Just go home . We'll settle it right away boss " Mikael Rayyan memandang Rayden . Anggukan lelaki itu membuatkan Mikael Rayyan melepaskan keluhan berat .

"Aku letakkan amanah ini dekat kau Ray "

Cepatlah habis , dia ingin hidup tenang !
_______________________________

Irene Sarah termenung . Dia teringat dengan kata-kata Adam semalam . Mikael Rayyan rindukan dia ? Jadi dimana lelaki itu sekarang ? Kenapa perlu siksa dia dengan rindu ?

Punyalah terlalu layan perasaan kecewa semalam tanpa sedar dia sudah dihantar pulang ke rumah oleh Adam . Lelaki itu memberitahu bahawa dia sudah diizinkan cuti .

Mana Mikael Rayyan ni .. nak gila dia macam ni .

Rambutnya dimain-main . Televisyen yang terpasang dibiar menyala . Mata saja ke arah situ tapi akal mencari Mikael Rayyan .

Akalnya berfikir untuk lakukan sesuatu biar lelaki itu pulang kepadanya . Tapi apa ? Kalau dia menangis ? Ish ! Dah sebulan menangis . Macam ni aja duduknya .

His Baby Girl : My GangstarWhere stories live. Discover now