" Macam mana Ryder ? "
Masing-masing diam menunggu jawapan dari Mikael Rayyan . Balik saja dari syarikat dia terus bergegas ke Black Mansion . Jelas raut wajahnya kelihatan penat . Sudahlah hari ini dia terpaksa hadap 3 meeting penting .
"Aku tak tahu "
Jawapan sepatahnya menghairankan anak buah . Mikael Rayyan bukan seorang ketua yang sentiasa memberikan jawapan seperti itu . Tak pernah walau sekali .
" Just let her stay here " cadang Adam . Dia juga tidak mahu gadis itu terjadi apa-apa .
"Tapi Henz .. " Adam laju menaikkan jari telunjuknya . Langsung semua terdiam . Henz adalah panggilan Adam Rifky . Matanya memandang Mikael Rayyan .
"Aku stay sini jaga Irene . Lagipun keperluan aku tak seberapa disana . Kau tahukan aku tak berminat dengan dunia tu lagi " tegas dia bersuara . Matanya tajam memandang tepat ke mata biru laut Mikael Rayyan .
Mikael Rayyan mengangguk perlahan . Ya dia tahu Adam Rifky berada dalam dunia gelap ini kerana dia . Kalau tidak , kenapa bukan lelaki itu saja menjadi ketua ?
"Okay . Aku pun taknak Irene terlibat dalam dunia ni lagi . Hapuskan sesiapa saja yang tahu tentang dia " tegas Mikael Rayyan . Ya dia belum gila . Kalau terjadi apa-apa pada Irene Sarah macam mana ? Kalau dia kehilangan Irene Sarah macam mana?
Masing-masing bangun beredar ke tempat sendiri . Membuat aktiviti 'kecil' di Black Mansion ini .
Tenang sedikit raut wajah Mikael Rayyan yang dari tadi kusut . Mungkin serabutnya sudah hilang .
Adam ukir senyum kecil . Matanya tak lepas dari memandang Mikael Rayyan .
"You changed a lot since last 2 years bro" Ucapnya . Dia nampak Mikael Rayyan yang lama sudah kembali . Mikael Rayyan memandang Adam . Raut wajahnya dikawal serius .
"Aku masih aku , Adam "
Adam lepas tawa kecil .
"Ya , kau masih Mikael Rayyan . But i saw Mika is coming back . Didn't him ? " Rayden hanya memerhati dua lelaki itu dengan diam .
Mikael Rayyan memandang Adam tajam .
"Mika dah lama mati , Adam " dia bangun berlalu pergi usai berkata .
Adam ukir senyum tipis . Tahulah dia lelaki bernama Mikael Rayyan itu tidak mahu kelihatan lemah lagi . Tapi , dia rindukan Mika . Yang ada waktu serius dan waktu bermain .
Dia tahu Mika akan 'hidup' kembali suatu hari nanti . Tunggu saja . Dia dan Rayden memandang antara satu sama lain . Hanya mata yang berbicara .
Mikael Rayyan fokus dengan pemanduannya . Penat . Letih . Barai . Di kepalanya hanya ingin pulang dan merebahkan diri di katil . Tangan kanan naik mengurut batang leher sendiri .
YOU ARE READING
His Baby Girl : My Gangstar
ActionMikael Rayyan , masih ingat tentang dia ? Anak buah lelaki bernama Eiden Rian . Ini kisah tentang dia . Tentang Mikael Rayyan yang bengis dan baran bukan lagi Mikael Rayyan yang 'kepala gila-gila' . Dia menjadi ketua menggantikan kedudukkan Eiden R...