Mikael Rayyan mengorak langkah dengan malas . Dalam seminit entah berapa kali dia mengeluh .
Irene Sarah mengajaknya ke pusat membeli belah . Kalau dia tahu , awal-awal dia tolak .
Mikael manusia yang paling tk suka berjalan di tempat yang sesak . Bagi dia , tempat sebegitu membuatkan dia seperti seekor ikan yang rimas berenang di aquarium kecil .
Macam-macam kau Mikael .
"Rasanya kena beli kasut hiking ni .. " ujar Irene Sarah perlahan . Dia cuba mengingati barang dan pakaian yang sesuai yang telah disenaraikan oleh pihak kem .
"Kau nak daki bukit mana pula musim musim panas ni " balas Mikael Rayyan selamba .
Walaupun suara Irene Sarah perlahan membebel tadi , telinga lintah Mikael Rayyan cekap menangkap .
Irene Sarah mengeluh .
"Kan.. musim musim panas macam ni nak buat kem dekat resort .. siapalah yang "baik" sangat luluskan permission anjuran kem dekat situ " Ujar Irene Sarah .
Kening Mikael Rayyan berkerut . Resort ?
"Wait , kau sebenarnya ada apa ni ?" Soal Mikael Rayyan yang membuatkan Irene Sarah mengeluh kasar . Rasanya dah lebih 10 kali dia menjawab soalan sama lelaki itu .
" I ada yearly Camp this monday . Aph's camp . Academy Putra anjurkan kem ni dekat Heir Kintara resort . Dekat pergunungan tu . For 3 days 3 nights . Is that clear Mr Mikael Rayyan ? " ujar Irene Sarah yang sehabis jelas memberitahu Mikael Rayyan .
Heirs Kintara ? So the camp that my company sponsored was her academy ? Wu ...
Ujar Mikael Rayyan didalam hati .
Rasanya , dia tak perlu beritahu Irene Sarah bahawa resort itu kepunyaannya . Biar semua jadi kejutan . Muahahah . gelak jahat Mikael Rayyan didalam hati .
Setelah 1 jam 15 minit membeli belah , akhirnya mereka keluar dari situ . Mikael Rayyan menarik nafas lega sebaik saja dia masuk kedalam kereta .
Seakan baru mendapat oksigen yang sangat bersih .
Irene Sarah membuat memek muka menyampah. Melampau betul mat salleh ni .
"Dah ke ? " soal Mikael Rayyan memecahkan keheningan suasana dalam kereta .
"Yup ! Semua barang dah beli , i think dah boleh balik kot .. got a lot of things to pack " ujar Irene Sarah .
Mikael Rayyan mengangguk faham sebelum kereta mewah itu meluncur laju menuju destinasi .
Sewaktu mereka sudah sampai di simpang perumahan Irene Sarah , gadis itu memandang Mikael Rayyan tidak lepas . Nak tatap untuk stok 3 hari tak jumpa . Macam macam kau irene !
"Terima kasih untuk harini . Belanja benda ni , bawakkan pergi mall . Terima kasih abang Rayyan hehe" ujar Irene Sarah dengan tawa kecil .
Mikael Rayyan memandang menyampah lalu menganggukkan kepalanya perlahan tanda terima kasih .
YOU ARE READING
His Baby Girl : My Gangstar
ActionMikael Rayyan , masih ingat tentang dia ? Anak buah lelaki bernama Eiden Rian . Ini kisah tentang dia . Tentang Mikael Rayyan yang bengis dan baran bukan lagi Mikael Rayyan yang 'kepala gila-gila' . Dia menjadi ketua menggantikan kedudukkan Eiden R...