Chapter 36

3.2K 252 39
                                    

"IRENE , Jom kita pergi shopping nak ? " ajak Bella ceria

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"IRENE , Jom kita pergi shopping nak ? " ajak Bella ceria . Irene Sarah yang sedang ralik menonton televisyen terus memandangnya .

"Alaa , nakkk tapi petang ni Rayyan ajak keluar" balas Irene Sarah membuatkan Bella tercebik bibir . Sedih dengan permintaan yang terpaksa ditolak oleh housematenya .

Sedar tak sedar dah seminggu mereka berdua menjadi teman serumah . Tiada apa-apa masalah yang timbul oleh kerana mereka memang saling mengenali dan rapat antara satu sama lain .

"Potong line lah , Mika ni ! " cebik Bella lagi membuatkan Irene Sarah lepas tawa . Apa yang potong line , sudah seminggu Mikael Rayyan tidak bersua muka dengannya kerana sibuk dengan pekerjaan . Irene Sarah faham .

Jadi masing-masing ambil keputusan untuk berjumpa pada hujung minggu sahaja .

"Esok boleh tak ? Irene free esk ! Kita keluar esok okay ? " pujuk Irene Sarah membuatkan Bella mengeluh sebelum mengangguk kepala . Dia dahlah sedang bosan . Hidup tanpa pasangan ni , selain bahagia dengan makanan dia juga perlukan kebahagiaan dengan manusia . Aduh

"Okay , esok kita keluar okay ? It's okay , Kak Belle faham sangat lah dengan Mika tu " ujar Bella membuatkan Irene Sarah berasa tidak senang duduk . Ada sesuatu di kepalanya yang sudah lama difikirkan . Dia perlu bertanya tapi bolehkah ?

"Kak Belle .. Irene nak tanya something . Pasal Rayyan . Boleh ? " Bella yang sedang ralik mengunyah kacang dengan mata memandang televisyen hanya menganggukkan kepala .

"Rayyan .. dia pernah ada someone tak ?"

Okay dah . Soalan sudah diutarakan , kini debaran menunggu jawapan pula . Macam mana kalau dia bukan yang pertama ? Kecewakah dia nanti ? Atau akan terlalu kecewa ?

"Em , Kak Belle tak berhak cerita rasanya. Kenapa Irene tak tanya Mika sendiri ? " soal Bella membuatkan Irene Sarah terdiam . Hampa . Soalannya tak terjawab .

Lengan Bella digoncang perlahan .

"Alaa kak Belle . Ceritalahh . Kalau Irene tanya dia , mesti dia cakap Irene the first one " rengek Irene Sarah membuatkan Bella gelisah.

Dia boleh saja jawab , tapi dia takut jawapan dia itu akan menimbulkan salah faham antara mereka berdua nanti .

"Okay . Kak Belle bagitahu apa yang kak Belle tahu je okay ? "

Laju Irene Sarah anggukkan kepala .

"Setahu Kak Belle , Mika pernah kenal someone dulu . Tapi lebih sekadar kawan atau tidak tu , i don't know "

Oh. Jadi overthinking dia tu betul ?

"Someone tu , ada dalam circle kita sekarang ke ?" Tanya Irene Sarah . Yelah kotlah someone tu Bella ? Tak ke jantung dia lemah sat lagi ?

"Ish . Takdelah . Itu cerita 3 tahun lepas . Mana dia tu pergi pun kami tak tahu dan tak ingin ambil tahu "

"Rayyan dengan dia rapat tak ? Macam dia dengan Irene tak ? Layanan dia tu macam dia layan Irene tak ?" Tanya Irene Sarah bertubi-tubi membuatkan Bella lepas tawa .

His Baby Girl : My GangstarWhere stories live. Discover now