Chapter 28

2.9K 187 12
                                    

"Mereka tu siapa ? " tanya Irene Sarah saat mereka dalam perjalanan pulang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mereka tu siapa ? " tanya Irene Sarah saat mereka dalam perjalanan pulang . Selesai makan tengah hari tadi mereka terus meminta diri untuk pulang . Member laluan kepada Eiden dan yang lain untuk berehat .

"Keluarga aku " jawab Mikael Rayyan . Irene Sarah mencebik . Memanglah keluarga tapi siapa ?

Dia teringat Eiden Rian . Tingkah pelik lelaki itu membuat dia sedikit sebanyak tidak selesa .

"Yang lelaki awak panggil Eid tu , kenapa dengan dia ? Kenapa dia pandang saya macam tu ? " terang dia bertanya . Tidak mahu fikiran diasak persoalaan yang dia sendiri tiada jawapan .

Mikael Rayyan hanya diam . Dia juga perasan Eiden yang sentiasa memandang Irene Sarah. Tanpa kata dia mencapai telefonnya . Tersenyum kecil dia melihat wallpaper lockscreennya .

Cantik !

Instagram dibuka dan nama Eiden Rian dicari . Jumpa .

Gambar Eiden yang sedang memeluk mesra arwah Zahra dibuka sebelum dihulur pada Irene Sarah .

"Eh .. " dia terkejut . Wajah dia dan wanita didalam gambar ini sama . Hampir sama . Yang berbeza adalah dari kening dan mata . Wanita itu mempunyai anak mata berwarna hazel manakala dia biru terang . Dan kening wanita itu halus terbentuk manakala dia tebal .

"Ni girlfriend dia or Ex ? " tanya Irene Sarah lagi . Matanya bergilir memandang gambar itu dengan Mikael Rayyan .

"Wife . His late wife "

Irene Sarah terdiam . Dia tatap penuh keliru . Mungkin pelanduk dua serupa ? Dunia ini kecil saja . Tidak mustahilkan ?

"Meninggal accident last 2 years . That's why Eid sambung belajar " terang Mikael Rayyan . Tangannya mencapai jari jemari Irene Sarah . Habit baru memandu dengan bermain jari kecil itu .

"Patutlah .. kesian dekat dia . Dahlah saya diam je tak pandang dia " jujur Irene Sarah . Kalau dia tahu sudah arwah pasti dia akan baik dengan lelaki itu . Walau ditenung dengan pandangan maut .

"Kenapa ? Kau nak pandang dia pula ? " Mikael Rayyan dijeling tajam .

"Ada pula ke situ ? Taklah , at least i can help him a bit "

"Tak payah . Kau tu aku punya . Kenapa kau nak baik dengan jantan lain ? " tegas Mikael Rayyan bersuara . Irene Sarah tahan senyum . Tiba-tiba perasaan ingin mengusik Mikael Rayyan .

"Aik ? Bila ? Bila masa saya awak punya ? " kening Irene Sarah dibuat berkerut . Terus Mikael Rayyan lepaskan pegangan tangan . Sakit hati dengan gadis ini . Saja nak buat dia malu .

"Bila kita nak pergi lagi ? Saya nak minta maaf dengan Eiden " lagi dia mengusik . Mikael Rayyan mengetap gigi .

"No " makin sakit hatinya mendengar Irene Sarah yang menyebut nama Eiden .

His Baby Girl : My GangstarWhere stories live. Discover now