"Irene Sarah ! " berdiri terus gadis yang lena tidur tadi sebaik saja namanya dipanggil dengan kuat .
Irene Sarah menelan air liur kesat . Puan Adel sedang berdiri dihadapan mejanya sambil bercekak pinggang dengan riak wajah yang bengis .
"Amboi amboi amboiii sedap tidur ? Jaga anak ke semalam ? " sindir Puan Adel . Irene Sarah tersengih - sengih . Rakan sekelasnya menahan dari ketawa . Suka melihat Irene Sarah dimarah .
"Eh cikgu ! Mana ada anak ! Siapa yang nak kahwin dengan dia ? Weirdooo " sampuk Noah disambut hilai tawa pelajar kelas 5 Ferends .
"Okay diam !" Serentak itu tawa pelajar 5 Ferends mati .
"Amboi Noah , sedap cakap orang ? Awak tu , ada ke yang nak ? " terus Noah di'boo' oleh rakan sekelasnya .
Puan Adel memandang Irene Sarah sebelum mengukir senyuman .
"You can sit now . Lain kali pay attention okay ? Kalau sekali lagi awak tidur , cikgu suruh awak bawa katil tidur dekat dataran . Faham ? " Ujar Puan Adel . Irene Sarah kembali mengukir sengih .
"Terima kasih cikgu "Puan Adel maju kedepan kelas sebelum menyambung pelajaran . Irene Sarah kembali fokus .
Haih , ini sebab selama overtime sampai 2 pagi lah jadi mengantuk macam ni . Disebabkan tak ada kerja nak dibuat dan dia dilanda kebosanan , Irene Sarah telah merajinkan diri untuk membersihkan setiap sudut Cafe Viń dengan rela hati .
Akibatnya , dia tertidur di cafe dengan mop di tangan dan bersandar di sebalik kaunter . Nasib baik , Amirul , rakan sekerjanya yang shift pukul 6 pagi datang kejut kalau tidak em masak .
Irene Sarah hanya memandang kelibat rakan sekelasnya yang keluar ke kantin memandangkan masa rehat baru bermula .
Irene Sarah terus mengeluarkan bekal dari beg sekolahnya . Sebotol air dan sebuah tupperware yang diisi dengan kek creepe Cafe Viń.
Dia mula makan dengan tenang . Baru separuh keknya dimakan dia disapa satu suara . Terus mendongak dia memandang . Rupanya Noah , ketua kelas 5 Ferends .
Aku pun pelik macam mana dia boleh jadi ketua . Perangai tah pape .
"Yes ? " soal Irene Sarah dengan wajah selamba . Mulutnya masih mengunyah kek creepe berperisa anggur itu .
Noah mengambil kerusi meja budak lain sebelum diduduknya menghadap Irene Sarah .
"Kau ni orang apa sebenarnya ? Ke memang betul kau anak alien ? " soal Noah terang-terangan tanpa sembunyi . Irene Sarah menjuling mata ke atas .
"Daa ? Kau tengok aku ada 4 kaki ke ? 4 pasang mata ke ? Tak kan ? " soal Irene Sarah . Noah laju menggeleng kepalanya .
"Dahtu , sah-sahlah aku anak manusia . Apa bendalah pemikiran korang ni " bebel Irene Sarah . Kek creepe itu dipotong lagi sebelum disua kemulut . Nak makan pun tak senang .
YOU ARE READING
His Baby Girl : My Gangstar
AksiMikael Rayyan , masih ingat tentang dia ? Anak buah lelaki bernama Eiden Rian . Ini kisah tentang dia . Tentang Mikael Rayyan yang bengis dan baran bukan lagi Mikael Rayyan yang 'kepala gila-gila' . Dia menjadi ketua menggantikan kedudukkan Eiden R...