Hoofdstuk 2

2.8K 205 11
                                    

Alena schoot recht overeind in bed, het vrijdag, dacht ze bij zich zelf. "Oh nee!" Riep ze plotseling uit "ik heb me verslapen! Het is al half 8!" In drie minuten was ze aangekleed en stond ze haar tanden te poetsen, ze rende naar beneden om haar tas in te pakken. En ze propte snel een boterham naar binnen. Ze bekeek haar rooster. "Mam?! Ik zit vandaag tot het 5e, laatste uur valt uit!" Riep ze naar boven. "Is goed schat, dan zie ik je vanmiddag wel verschijnen!" riep haar moeder terug. Even later zat ze op de fiets op weg naar school.

Hijgend rende ze het klaslokaal Nederlands in, ze zat net 1 seconde en de bel ging "net op tijd"fluisterde ze tegen Ilse "heb je goed geleerd?" Vroeg ze "geleerd! Nee! Helemaal vergeten" riep haar beste vriendin uit. Net op dat moment kwam hun lerares het klaslokaal in gelopen "ik heb hier de toetsen, maak ze rustig, want je hebt de hele les de tijd" zij ze. Alena kijk naar haar vriendin, die knikte bleekjes.
Toen de bel ging pakte iedereen zijn spullen in en ging op weg naar het volgende lokaal. "Had jij veel vragen goed denk je?" vroeg Alena aan haar beste vriendin "nee..." zuchte deze "en jij?" "het ging wel redelijk geloof ik" antwoordde Alena.

Na school liepen de meiden naar het fietsenrek om hun fiets te pakken "Ilse, morgen ben ik jarig en hou ik een feest voor mijn familie, kom je ook?" Vroeg Alena "ja natuurlijk kom ik ook!" zei Ilse. Plotseling hoordden ze achter zich een stem "zozo, Alena, dus jij houd morgen een feestje? Mag ik dan vragen waarom wij niet zijn uitgenodigd?" Alena hoefde zich niet eens om te draaien om te zien wie het was, ze herkende haar stem. "Kate" zei ze en Ilse en Alena draaiden zich om. " "nee maar" grinnikte Kate "je herkende zowaar mijn stem" achter Kate hoorde ze gegniffel, dat waren Emma en Amber, de trouwe volgelingen van Kate. Met z'n drieën werden ze ook wel de 'drie heksen' genoemd. Kate was de populairste van hun klas, sterker nog, ze was een van de populairste van de hele school, ook al zat ze nog maar in de 1e. "Kate, wat moet je van ons" zei Ilse. "Ik vroeg me af of ik ook op je feestje kan komen, Alena" zei Kate, terwijl ze Ilse compleet negeerde. "Ik kom tenslotte op alle feestjes van iedereen hier" zei ze lachend terwijl ze haar haar over haar schouder wierp. "Nou Kate, dan is dit je eerste feestje waarop je niet mag komen" zei Alena zo koel mogelijk. "O ja, denk je dat echt?" Zei ze poeslief, en ze knipte met haar vingers. Er kwamen 2 stevig gebouwde jongens aan lopen "die twee meiden daar, die doen erg vervelend tegen me" zei Kate zo zielig mogelijk. De 2 jongens grepen Alena en Ilse beet en tilden ze op van de grond bij hun armen "laat ons los!" Riepen Alena en Ilse maar de jongens luisterden niet. "Zo" zei Kate "mag ik nu wel op je feestje komen, Alena? Of wil je liever de hele dag hangend aan een arm door brengen?" zei ze poeslief. Alena keek haar aan met ogen vol woede en haat "help!" schreeuwde ze over het schoolplein "dat helpt niet hoor, als je dat soms aaaaahhhhh!!" riep Kate uit. Uit het niets kwamen er 2 grote herdershonden aan gerend en die beten eerst Kate in haar voet en been en daarna beten ze de 2 jongens in hun benen terwijl Amber en Emma, die de hele tijd gniffelend toe stonden te kijken, het op een lopen zetten.

"Waar komen die nou weer vandaan?" Vroeg Ilse beduusd. "Ik heb geen idee" antwoordde Alena "maar ik werd wel vaker lastig gevallen op mn vorige school" zei ze "en toen kwamen die 2 honden ook altijd aan gerend als ik om hulp riep, ik noemde ze altijd Rex en Mex" en de meiden gingen op weg naar huis

Dierenfluisteraar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu