Het is zaterdag. Alena en haar moeder hebben uitgeslapen en zijn pas om 11.00 gaan ontbijten. Het is 12.00 als plotseling de bel gaat. Alena's moeder doet open. Zodra ze de deur open doet, krijgt ze de schrik van haar leven "aaaaahhhhh!!!!!" Gilt ze "een WOLF!!!!!!!!" Alena rent naar de voordeur die haar moeder snel dicht wil doen en trekt hem weer open "Wolf, wat is er?" Vraagt ze, terwijl haar moeder gilt dat Alena weg moet van die wolf. HET BOS.... zegt Wolf hijgend HET BOS STAAT VOOR EEN DEEL IN BRAND "WAAAAAAAT?!?!?!" Riep Alena verschrikt uit "het bos staat deels in brand?!?!?! Mam, ik ben zo terug, en Wolf, mag ik op je rug?" TUURLIJK, KLIM ER MAAR OP "Alena wat doe je!" Gilt haar moede in paniek "rustig mam, ik ben zo terug" en Wolf rende weg, met Alena op zijn rug, de moeder van Alena hysterisch achterlatend.
Eenmaal bij het bos aangekomen ziet Alena in de verte rook. "Wolf, ik heb de gave vuur nog niet geprobeerd, en je zei dat dat waarschijnlijk moeilijker te leren is.... Dus wat miet ik doen?" JE KAN WATER OP HET VUUR GOOIEN, OF DE PLANTEN LATEN VERDWIJNEN, EEN PRIMA OEFENING EIGENLIJK ALS DE SITUATIE NIET ZO ERNSTIG ZOU ZIJN "oké, begrepen, ik denk dat we er bijna zijn" JA, DAT KLOPT, EN NOG EEN DING ALENA, ALLE WOLVEN STAAN DAAR OP EEN KLUITJE, DUS NIET SCHRIKKEN HE? "Alsof ik ook van jou schrik!" Zei Alena gespeeld beledigd, maar toe zei ze serieus "ja, ik zal niet schrikken, is er in de buurt een plek waar ik water vandaan kan halen?" JA, DE BRAND GAAT OP HET MOMENT NIET VEDER RECHTDOOR, OMDAT ER EEN MEER TUSSEN ZIT "oké" zei Alena. Ze kwamen aan op bestemming, en Alena keek haar ogen uit. Zoveel wolven bij elkaar! En dan die brand! Niet normaal groot gewoon! Alena sprong van de rug van wolf af en ging meteen aan de slag. Ze ging voor de wolven staan met haar rug naar ze toe, en concentreerde zich. Ze liet alle bomen en planten de grond in zakken totdat er geen stukje groen meer stond. Vervolgens concentreerde ze zich op het water en liet een hele grote bubbel uit het water komen, door middel van een vuist te maken. Vervolgens spreidde ze de hele bubbel uit boven het vuur en liet de bubbel ontploffen, zodat het begon te regenen. De wolven keken eerst hongerig naar Alena, zo vaak kwam er niet een mens het bos in, en bovendien was het 10 dagen geleden dat ze voor het laats hebben gegeten... Maar toen pas zagen ze dT ze op de rug van Wolf, een van hun roedel leden, was gekomen. Vervolgens keken ze met grote ogen naar wat ze deed met de planten en het water. Alena glimlachte. Het was haar gelukt! De brand was weg! Snel liet ze de planten weer opnieuw groeien, waardoor de bomen en struiken weer groen waren. Vervolgens draaide ze zich op en zag een hele groep wolven met grote ogen naar haar kijken. Plotseling stapte er een naar voren. IK BEN LUNA. IK BEN DE LEIDER VAN DE GROEP. WAT IS JE NAAM? Vervolgens dacht ze ja, mensen kunnen niet tegen ons praten, wij verstaan ze niet, en zij verstaan ons niet, maar tot haar verbazing zei het meisje "ik ben Alena" en kon ze het verstaan. Wolf stapte naar voren en keek zijn leider aan, die vervolgens knikte, en Wolf ging naast zijn leider staan en wenkte Alena met zijn staart, en draaide zich om, waarna Alena en Luna zich ook omdraaiden. BESTE WOLVEN, IK WIL JULLIE VOORSTELLEN AAN ALENA, DE DIERENFLUISTERAAR DIE IS GEBOREN OM ONS TE REDDEN VAN DE ANDERE ROEDLS. ZOALS JULLIE WETEN WILT 'THE BLACK WOLFS' ( een andere roedel die niet in het bos woont) ONS TERRITORIUM AL LANG HEBBEN, WAT IN ZOU HOUDEN DAT WIJ GEEN TERRITORIUM MEER ZOUDEN HEBBEN EN HET GEHEIM VAN HET BOS ONTDEKT ZOU WORDEN WAARDOOR DE HELE WERELD GEVAAR LOOPT. ALENA IS UITVERKOREN OM DE DIERENFLUISTERAAR TE WORDEN EN DE 4 ELEMENTEN WATER, AARDE, LUCHT EN VUUR TE BEHEERSEN. Alle wolven keken met grote ogen naar Alena. Plotseling horen ze een sirene "wolven" zei Alena "de brandweer komt eraan met de bedoeling de brand te blussen die ik zo juist heb geblust, we moeten weg hier voor ze ons zien" INDERDAAD ALENA zei Luna WOLVEN EN AKENA, VOLG MIJ, OP NAAR HET KAMP.
DIT IS DUS ONS KAMP zei Luna JE HEBT ALLES PRECIES OP DEZELFDE PLEK LATEN TRUG GROEIEN. IK ZOU GRAAG WILLEN WETEN WELKE ELEMENTEN JE AL BEHEERST. "Ik beheers aarde en water. Water miet ik nog in veder, daar ben ik nog bij de basis en als ik alle 4 de elementen onder controle heb ga ik alles beoefenen tot het perfect gaat, althans, dat is de bedoeling, toch Wolf?" JA, KLOPT ALENA zei Wolf. OKE, ALS IK HET GOED HEB IS WOLF JOUW DIER, KLOPT DAT? "Ja, dat klopt" OKE, WAT IK WIL ZEGGEN IS DAT JE HIER ALTIJD WELKOM BENT, EN WOLF, ZORG GOED VOOR HAAR EN NEEM HAAR BINNENKORT WEER IS MEE, GOED? Zei Luna MAAR NATUURLIJK LUNA zei wolf en hij boog zijn kop "fij om te weten dat ik altijd hier kan komen, en ik kom zeker weten nog een paar keer hiernaartoe!" Zei Alena. KOM ALENA, KLIM OP MIJN RUG, JE MOEDER MAAKT ZICH NOGAL ONGERUST DENK IK ZOMAAR zei Wolf grijnzend. Alena moest lachen "ja, dat denk ik ook" zei ze, en ze klim op de rug van Wolf. Ze zwaaide "tot ziens!"
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
FantasiaDeel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...