Alena kwam uit bed. O ja, vandaag was het zaterdag. Weekend. Wolf! Dacht ze plots, en ze schoot uit bed en kleedde zich aan. Mam zei gisteren dat ik niet naar de speeltuin mocht gaan, maar nu slaapt ze nog, dacht ze. Ik leg wel een briefje neer:
Mam
Ik ben bij Ilse, maak je geen zorgen over mij
Bel asjeblieft NIET
ik ben ergens in de middag weer terug
Groetjes AlenaHijgend kwam Alena aan bij de open plek in het bos, ze had voor de zekerheid haar mobiel mee genomen voor het geval haar moeder toch zou bellen. Wolf kwam al aangelopen IK ZIE DAT JE ER AL BENT, MOOI DAN HEBBEN WE LANGER DE TIJD zei hij "wat gaan we vandaag doen?" viel Alena met de deur in huis ZO, JIJ BENT ENTHOUSIAST zei Wolf( het leek net alsof hij grinnikte). IK WIL DAT JE JE ELEMENT AARDE HELEMAAL BEHEERST NA VANDAAG, DUS LATEN WE BEGINNEN. Alena sloot haar ogen en binnen een seconde stonden er 2 grote planten voor haar neus GOED ZO, IK WIL WAT NIEUWS UITPROBEREN zegt Wolf PROBEER EEN PAAR BOMEN, BLOEMEN, STRUIKEN EN GRAS HIER TE LATEN GROEIEN Alena knikte en sloot haar ogen weer ze dacht aan een beeld van wat Wolf beschreven had en na 20 minuten opende ze haar ogen en leek het net alsof er nooit een open plek was geweest "wow" zei ze GOED ZO zei Wolf goedkeurend LAAT HET WEER VERDWIJNEN EN VERSCHIJNEN EN HERHAAL DAT "oké, is goed" zei Alena enthousiast en ze sloot haar ogen
Aan het einde van de ochtend kon Alena mét haar ogen ópen binnen een seconde een stuk bos laten verschijnen en laten verdwijnen ze keek trots op naar Wolf JE BENT ECHTE HEEL GOED MET AARDE, ALENA, MAAR NU KOMT HET MOEILIJKSTE ONDERDEEL "wat dan?" JE MOET ROTSBLOKKEN LATEN VLIEGEN, VERMENIGVULDIGEN, VERPLAATSEN OF LATEN VERDWIJNEN "oké..." zei Alena aarzelend "en waar zijn er hier rotsblokken?" DIE KAN JIJ LATEN VERSCHIJNEN zei Wolf, en Alena deed haar ogen dicht en concentreerde zich. Na 10 minuten verschenen er plotseling 3 rotsblokken, en Alena ging aan de slag. Uiteindelijk lukte het haar, en ze was dool blij GOED ZO! LUKT HET JE OOK OM DE ROTSBLOKKEN TE LATEN VLIEGEN EN ZE DAN OM TE TOVEREN IN ZAND ZODAT HET NAAR BENEDEN VALT? "Geen idee, maar laten we is kijken" zei Alena vrolijk. Haar dag kon niet meer stuk. Ze kon echt super veel! Dacht ze. Ze probeerde de rotsen te laten vliegen ( met ogen open, ja ja, ze leerde zichzelf te concentreren met haar ogen open) en ze vervolgens te laten omtoveren in zand. Het lukte! Oké, nu kon haar dag écht niet meer stuk! IK HEB HET AL EERDER GEZEGD, MAAR JE BENT ECHT EEN NATUURTALENT ALENA zei Wolf.
"Zeg Wolf" zei Alena "hoe kan het eigenlijk dat je me kan helpen? Ik bedoel, je hebt zelf ook geen speciale krachten, dus, ja" IK BEN JOUW WOLF, ALENA, DAARDOOR KAN IK JE HELPEN MET ALLES, IK VOEL WAAR JIJ TOE IN STAAT BENT DOOR ONZE BAND "onze band?" JA, WIJ HEBBEN EEN BAND, DAT HEBBEN ALLE MENSEN EN DIEREN DIE VOORBESTEMD ZIJN VOOR ELKAAR "ooh?" LUISTER, IK BEN JOUW WOLF, DAT KOMT DOORDAT JE MIJ KAN HOREN PRATEN, ANDERE DIEREN VERSTA JE NIET, TOCH? "Ja, dat klopt" JE BEGRIJPT ZE WEL ONGEVEER, DAT KOMT DOORDAT JE EEN DIERENFLUISTERAAR BENT, EN DAARDOOR HEB JE OOK DE GAVE IM DE 4 ELEMENTEN TE BESTUREN "ik geloof dat ik het snap, ik kan dus jou verstaan omdat je mijn dier bent, en daarom hebben wij dus ook die band... En doordat ik een dierenfluisteraar ben snap ik de taal ven de andere dieren wel, maar kan ik niet verstaan?" HELEMAAL CORRECT. MAAR ER IS NOG IETS. JE BENT EEN DIERENFLUISTERAAR, WAT INHOUD DAT JE WAARSCHIJNLIJK OOK MET ANDERE WOLVEN KUNT PRATEN, MAAR MINDER WOORDEN VERSTAAT DAN BIJ MIJ. "ik snap het, dank je, maar ik moet nu naar huis, want anders word mn moeder ongerust. Ik beloof te oefenen met de planten in mn tuin, maar ik kan vrijdag pas weer komen naar de open plek, dus dan zie ik je vrijdag, oké?" NATUURLIJK, IS GOED. IK ZIE JE VRIJDAG en Wolf verdween.
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
FantasyDeel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...