(Hierboven een foto van Ivo)
POV Alena
Ik werd wakker. Ik had heerlijk gedroomd. Elke keer flitste er een beeld voorbij van een jongen, met blond haar en bruine ogen. Hij was best knap..... Plotseling besefte ik dat het Ivo was. Wacht, waaat? Ik droom s'nachts over Ivo?! Oke.... Weird. Ik probeer het te vergeten en neem een bad. Ik doe de bubbels aan :) :) :) echt heerlijk. Ik concentreer me op Ara, en ja hoor, ik hoor hem wakker worden, slaapmat die je bent!..... Ik zie al helemaal voor me hoe Ivo overeind schiet nu, en ik grinnik oke, dus ik mag je niet om 7 uur s'ochtends wakker maken? Je moet om 7 uur naar school oen!! O ja, flut. Helemaal vergeten. Snel zet ik de bubbels uit en laat ik het bad leeglopen. Ik loop naar mn kamer en trek iets aan, ik doe mn haren in een staart, en ik loop naar beneden. Ik maak een ontbijten klaar en ik concentreer me weer op Ara terwijl ik aan het eten ben je weet niet wat je aan moet doen?!?!?!?! Man je maar 7 verschillende broeken en shirts!!! Ik grinnikte, ik wist niet dat jongens het ook moeilijk vonden om uit te kiezen wat ze aan zouden doen... Ik zier niet! Je zeurt zelf, jij zeurpiet! Opschieten!!!. Even later vloog Ara de keuken binnen, gevolgd door Ivo. Gisteren hadden we geoefend met onze krachten en ze aan elkaar laten zien. Morgen gaan we het aan elkaar leren. We hadden naar de volle maan gekeken, en ik heb nu het gevoel dat ik door de volle maan nu alles beter kan beheersen en besturen. Intussen had Ivo ook een ontbijtje gemaakt en opgegeten. "Oke, luister Ivo. Je krijgt je spullen van de conciërge en je word voorgesteld aan je mentor. Pak nu je spullen, we zijn een beetje laat. Het is 5 voor 8" "ja, prima" klonk het antwoord.We kwamen het schoolplein op fietsen, best hard, want Ivo had zijn wind gebruikt. We parkeerden onze fietsen en liepen de school binnen. Ik gaf hem een korte rondleiding en we waren net op weg naar de conciërge toen Ilse en Zoë aan kwamen stormen "Alena!!!" Gilde Ilse "Wat fijn dat je er weer bent!!" Gilde Zoë, en ze vlogen me om de hals. Ik zag Ivo opgetrokken wenkbrauw toekijken, en ik grinnikte. "En wie is deze jongen hier?" Vroeg Ilse nieuwsgierig "heb je eindelijk een vriendje?" Ik en Ivo schoten in de lach "nee, dit is Ivo, en nee, hij is niet mijn vriendje" zei ik. "Klopt, aangenaam kennis te maken," zei hij "en jullie zijn?" "Ilse en Zoë" antwoordde Ilse. "We zijn op weg naar de conciërge, we zien jullie zo" zei ik, en ik wenkte Ivo met me mee "oke, luister, ze weten dat ik een Dierenfluisteraar ben, maar niemand anders mag het weten, ook van jou niet" "oke, begrepen" zei hij simpel. We kwamen aan bij de conciërge en hij kreeg z'n spullen "succes" zei ik, en ik liep naar mn eigen les. Op dat moment ging de bel. Fijn. Weer te laat. Ik rende naar mn lokaal en klopte op de deur. "Binnen" werd er gezegd, en ik liep de klas binnen. "En waarom ben jij zo laat?" "Verslapen" zei ook simpel, en liep naar mn plek. De les was heel saai, en ik was blij toen de bel ging. Jeej, op naar gym. Neeeeeeeeeeeeeeeee.....ik ben mn gym spullen vergeten!!! Lekker dan... gelukkig hebben we gym van de Jong, zij is best aardig. Ook hebben we gym met de 2e, en daar zijn er elke keer wel een paar die hun spullen vergeten. Ik zette mijn tas in de kleedkamer neer en liep door naar de zaal. Ik liep naar de Jong toe en zei "ik ben mijn gym spullen vergeten, sorry" "geeft niet, dit is de eerste keer dit jaar, toch?" Ik knikte. Ze glimlachte. "Ga anders maar aan de kant zitten. Hoef je niet mee te doen" "oke, is prima" en ik liep naar de zijkant van de zaal en ging op een bank zitten. Op een gegeven moment kwam Ivo de kleed kamer van de jongens uit, hij had ook geen gym spullen bij zich. Hij liep naar de Jong toe en kwam even later naast me zitten "ook geen gym spullen bij je?" Vroeg ik plagend "hee, ik wist niet dat ik vandaag gym had, jij wel" zei hij grijnzend. "Jullie kennen elkaar?" Vroeg de Jong verbaasd. Ik knikte "ja, hij, ehh.. Is mijn neef" "ja, klopt" zei Ivo. "Grappig" zei de Jong. "Ik ga met de les beginnen" ze liep naar de andere kant van de zaal en begon met de les. Ik verveelde me al gauw tepletter. Plotseling kwam Kate langs. "Hey..." Zei ze tegen Ivo, en ik zuchtte luid. "Hoi" zei Ivo droog. "Hoe heet jij?" Vroeg Kate met een knipoog, mij totaal negerend. "Ivo, en jij bent?" "Kate, de populairste van de school" "oh. En? Wat moet ik daar mee?" "Oh, je snapt het niet he? Nu moet je zeggen dat ik er mooi uit zie, en dan vraag je me mee uit" "is even denken.... Neh, geen zin in" "waaaat?" "Je verstond me wel. Ik ga niet met ego's uit". Kate ontplofte en ik grinnikte "en wie heeft jou gevraagd om commentaar te leveren?" Siste Kate. "Is even denken....." Imiteerde ik Ivo "niemand". Iedereen keek intussen naar ons. "Oke, Ivo, we doen het opnieuw" "prima" "ik ben Kate...." "Ja, dat wist ik al" zei Ivo droogjes, en een paar mensen begonnen te lachen. Kate negeerde het en zei "zou je me niet eens uitvragen? Jij bent zo'n hunk... Past echt bij mij" "is even denken.... Neh, ik hoef niet met je uit, ik heb een hekel aan ego's, en ik pas niet bij jou. Je verdient nog niet eens een nerd" zei hij doodnormaal. Iedereen was intussen aan het lachen, het gebeurd niet vaak dat Kate belachelijk word gemaakt. "Zeg, Alena," Kate spuugde mijn naam haast uit "ja, wat is er?" Vroeg ik poeslief "waarom zit je naast hem? Naast Ivo? Hij is van mij. Niemand behalve ik mag naast hem zitten". Ho is even. Wat? "Ehh, ik weet niet hoor," zei Ivo "maar ik heb nu al een hekel aan je, dus, iedereen behalve jij mag naast me zitten" ik lachte. "Dat vind je grappig, he heks?" "Waaat?!?! Niemand, maar dan ook niemand, noemt mij een heks". Ik ging staan "ben je vergeten wat er vorige keer gebeurde?" Vroeg ik poeslief "nee, maar ik ben niet bang voor honden, ook niet voor honden die op wolven lijken. Dat zijn zulke watjes" zei ze grijnzend. "Die denken dat ze echte wolven zijn, en al helemaal die hond van jou, echt, zo'n stomme hond". Nu was ik echt pissig. Niemand beledigde MIJN Wolf. NIEMAND. ik keek haar woedend aan en voor dat ze er erg in had sleurde ik haar mee naar de kleedkamer. Ik draaide de kraan open en voor dat ze het door had wierp ik al het water op haar. Ze gilde kei hard en rende de kleedkamer uit, de zaal weer in, waar iedereen zag dat ze kletsnat was. Iedereen moest keihard lachen, en ik rende de kleedkamer weer uit, achter haar aan. Mijn conditie is beter, en daardoor haalde ik haar snel in "niemand, maar dan ook niemand, beledigt mijn Wolf, begrepen?" Siste ik in haar oor. Kate knikte bleekjes "ja" fluisterde. "Mooi zo. En nu, haal een handdoek ofzo, je bent kletsnat". Kate rende weer terug naar de kleedkamers en ik liep terug naar de bank. De gymles werd herpakt alsof er niks aan de hand was. Ik grinnikte, dit kon nog wel eens een leuke dag worden....
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
خيال (فانتازيا)Deel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...