POV ?
IVO, WAAROM ZO'N HAAST? "wat denk je zelf? We moeten trainen natuurlijk! Wat dacht je dan?" DAT WE EEN FILM ZOUDEN GAAN KIJKEN OFZO, MISSCHIEN? "Nee natuurlijk niet. We moeten heel hard oefenen" WAARVOOR IN HEMELSNAAM? "Ik wil de elementen beheersen, die bij het dierenfluisteraar zijn horen" JA HOOR, TUURLIJK. JE WEET HET NOG MAAR 1 DAG, EN METEEN MOET JE AL GAAN OEFENEN. IK ZOU HET EVEN LATEN BEZINKEN ALS IK JOUW WAS "ja, maar jij bent mij niet, dus nu mond dicht" IK HEB EEN SNAVEL, GEEN MOND "nou en?! Snavel dicht dan!" OKE OKE, IK HOU MIJN SNAVEL AL DICHT HOOR, MAAR WAAR GAAN WE NAARTOE? De jongen kreunde "naar het bos, en nu snavel dicht" NOU SORRY HOOR "ik zei snavel dicht!" JAJA "Snavel Dicht!!!!" IK ZEI TOCH JA? "Snavel Dicht!!!" NOU SORRY HOOR "oh, waarom heb ik nou weer een papegaai? En geen hond ofzo?" BEN IK NIET GOED GENOEG DAN? "Jawel, maar je praat te veel" IK BEN EEN PAPEGAAI, DIE PRATEN NOU EENMAAL VEEL "nou weet ik waarom je Ara heet, omdat dat papegaai betekent en papegaaien praten veel" EINDELIJK, JE SNAPT HET "ja, en nu Snavel Dicht!". Het bleef stil, en de jongen zuchtte van opluchting.POV Alena
"Eindelijk! Jullie zijn er!" Riep ik uit. Ilse en Zoë kwamen eindelijk aangefietst. "Ja sorry hoor, we hadden Schouten, die liet ons niet gaan tot ze had gezien dat iedereen zijn huiswerk had gemaakt" hijgde Ilse "ja, en toen ze erachter kwam dat Jake zijn huiswerk niet had gemaakt, moesten we allemaal wachten tot hij klaar was" viel Zoë Ilse bij. Ik grinnikte. Echt weer zo'n Jake actie. Met dat soort dingen kon je dus echt niet geloven dat Jake en Zoë een tweeling zijn.... "Kom maar mee, dan laat ik jullie mijn nieuwe huis zien" zei ik tegen ze, en we stapte (weer) op de fiets. Na 5 minuten fietsen fietste we het bos in, waar we Wolf tegen kwamen "hey Wolf, loop je mee?" Vroeg ik. Wolf knikte, en rende achter ons aan. Uiteindelijk kwamen we aan bij mijn nieuwe huis, we stopte voor de poort "hier ga ik wonen" zei ik. "Je maakt een grapje zeker?" zei Zoë, en ik schudde mijn hoofd "nee". "Dat is waar ook! Je appte me vorige week dat je in een huis in het bos ging wonen!" Riep Ilse uit, en ik knikte lachend "dat klopt" "ik dacht dat je een grapje maakte" "ja, dat zei je tegen me, ik weet het weer!" Riep Zoë nu. DUS, JE GAAT HIER WONEN? vroeg Wolf, en ik knikte "ja" MOOI HUIS HOOR, EN HET LIGT IN HET BOS, DUS KUNNEN WE ELKE DAG OEFENEN OF RENEN! Hij werd helemaal enthousiast en ik grinnikte "inderdaad, klopt. Maar weet jij waar Groenstaart is? Ik heb hem al even niet gezien" Wolf schudde zijn kop NEE, MAAR 2 DAGEN GELEDEN ZAG IK HEM NOG, MET EEN ANDERE PAPEGAAI "oh, heeft ie een vrouwtje gevonden?" Grinnikte ik IK ZOU HET NIET WETEN, MAAR KAN BEST antwoordde Wolf. Ik haalde mijn schouders op, en er schoot me iets te binnen "hey meiden, weet je wat al helemaal geweldig is? Kate gaat verhuizen, en haar ouders zijn van plan ons huis te kopen, waar we nu on wonen!" "Echet?!?! Geweldig!" Riepen Zoë en Ilse tegelijk uit, en we moesten lachen "zometeen komt de verhuiswagen voor de spullen, we moeten weer terug" zei ik "anders komen jullie morgen langs?" "Prima, doen we" zei Zoë en we fietsen weer terug naar huis. DOEI ALENA, ZULLEN WE MORGEN WEER GAAN TRAINEN? DAN BEGINNEN WE ROND EEN UUR OF ELF. BIJ JULLIE HIER IN DE TUIN, IK DENK WEL DAT IK OVER HET HEK KAN SPRINGEN "is prima, zie je morgen!" Zei ik terug, en Wolf verdween het bos in. We kwamen aan bij mij thuis, en ik ging naar binnen. Even later verscheen de verhuiswagen voor de deur, en mijn moeder regelde alles. Ik zat op mijn kamer, een beetje niks te doen. Op een gegeven moment kwamen er 2 mannen mijn kamer in "wat moeten we meenemen?" Vroeg de een "alles wat hier staat" antwoordde ik "best" zei de ander, en ik ging naar beneden om de mannen niet in de weg te lopen. Alles ging heel snel, en even kater waren we op weg naar ons nieuwe huis. Alles ging voor mij in waas voorbij en 3 uur later, toen het 7 uur was, stond alles in ons huis. Het was een beetje kaal, maar we zouden morgen gaan shoppen voor het huis.... O ja!! Dat was ik helemaal vergeten! "Eh.... Mam?" Vroeg ik voorzichtig aan haar. We zaten in de keuken, mn moeder aan het koken en ik zat aan het keukeneiland. "Ja lieverd wat is er?" Vroeg ze "nou, ik had voor morgen met Wolf afgesproken om te oefen.... En met Ilse en Zoë om het huis te laten zien" ze lachte "geeft niet, ik ga wel alleen shoppen anders, dan gaan we overmorgen, vrijdag, wel met z'n tweeën, toch?" Ik zuchtte opgelucht "prima". Toen we ons eten op hadden, vertrok ik naar boven, naar mijn nieuwe kamer, en viel ik daar in slaap op mijn grote hemelbed. (Zie hierboven een foto van haar kamer, met hemelbed😍)
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
FantasiDeel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...