Alena en haar moeder zitten thuis op de bank "mam?" Vraagt Alena "je zou me vertellen hoe je dat wist, dat ik een dierenfluisteraar ben en wat je daar over weet" haar moeder zuchtte "ja, klopt. Waar zal ik beginnen... Wel, toen ik net zo oud als jij was, ging graag op avontuur uit. Op een van mijn zwerfdagen door het bos zag ik een meisje die met dieren speelde. Ze liet allemaal planten groeien, en de dieren vermaakten zich. Ik vond het zo bijzonder dat ik besloot het op te zoeken. Pik ging naar de bibliotheek, en zocht daar de hele afdeling 'profeten, legendes en voorspellingen, tot ik een boek met de naam : 'Dierenfluisteraars' vond. Ik nam het mee naar huis en heb het meerdere keren gelezen. Ik kwam tot de ontdekking dat het een gave was die niet veel mensen hadden, en dat er op het moment nog maar 1 iemand was die de gave bezat. Ik wist meteen wie dat was, het meisje dat ik in het bos had gezien. Een week later was er een auto ongeluk, waarbij zij betrokken was. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht met 3 botbreuken en hersenletsel. Uiteindelijk is ze na een week lang in het ziekenhuis te hebben gelegen gestorven." Alena was even stil. Dat was heftig "en dat is allemaal echt gebeurd?" Vroeg ze "ja," zei haar moeder "dat is allemaal echt gebeurd. Maar ik ben het meisje gaan opzoeken in het ziekenhuis, en heb haar vertelt dat ik haar heb gezien. Ze vertelde me alles over de gave, sommige dingen had ik ook in het boek gelezen, maar sommige niet. Bijvoorbeeld dat ze niet 2 elementen maar 4 kon beheersen, en dat ze de dieren niet kon verstaan, maar wel begrijpen. Ze vertelde me alles er over, tot de dag dat ze stierf... In die week waren we vriendinnen geworden, en ook al kende ik haar pas een week, ik was heel verdrietig toen ze dood ging" eindigde haar moeder het verhaal. Alena dacht hoe erg het voor haar moeder moet zijn geweest.... Plotseling kreeg ze een idee "mam? Ik moet oefenen in de elementen. Als dat meisje je daar alles over had verteld, zou je dan mee willen gaan als ik en Wolf gaan trainen?" "Zou je dat willen? Graag! Het lijkt me super leuk om jou alles te leren wat ik weet" gaf haar moeder als antwoord. "Mam? Ik heb nog 1 vraag" "en dat is?" "Hoe kan het dat ik de gave heb, terwijl dat meisje, dat dus de laatste dierenfluisteraar was dood ging?" "Haar broer was jouw vader, en ik weet dat de oudste in het gezin de gave kreeg. De dierenfluisteraar is een gave van een familie. Jouw vader had de gave dan wel niet, maar zijn zus wel. Ik denk dat het daardoor komt". Wow. Nog meer informatie om te verwerken. "Ik snap het als je dit alles even moet verwerken. Weet je, het is do keer buiten, ga maar vast slapen. Ik weet zeker dat slaap je goed zal doen. Dan gaan we morgen naar jouw wolf toe. Hoe heette hij ook al weer?" "Wolf" "o ja, nu ga ik die naam niet meer vergeten" Alena lachte "ik ga naar bed, truste mam". Alena liep naar boven, trok haar pyama aan en ging in haar bed liggen. Al gauw vielen haar ogen dicht. Ze droomde raar. Ze droomde van een auto ongeluk, het auto ongeluk van de vorige dierenfluisteraar. Ze maakte alles mee wat haar moeder mee maakte... Vreemd. Heel vreemd.
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
FantasiaDeel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...