(Zie hierboven een foto van Wolf)
Alena grinnikte en liet de planten veder groeien tot net boven de knieën "Kate... Ik denk dat je een klein probleempje hebt" zei Alena grijnzend terwijl ze naar de benen van Kate keek. Kate volgde haar blik en begon te gillen "aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh! Haal weg! Haal weg! Haal weg! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeehhhhhhhh!!!!!!!!!!" Verbaasd keken de jongens en de andere 2 heksen naar hun benen de jongens zette grote ogen op en keken elkaar aan en bleven als verlamd staan, terwijl nu alle drie de heksen aan het gillen waren. De jongens lieten de meiden los en deze liepen naar hun fietsen, ils en Zoë keken allebei heel verbaasd.... En opeens zei Zoë toen ze al aan het fietsen waren "hoe kan dat? Met die planten?" "Ik heb werkelijk waar geen idee" zei Ilse, maar Alena reageerde niet "Alena, weet jij meer?" "Nou ehh.... Eigenlijk.... Ehh..." Stamelde ze "nou vertel?" Vroeg Ilse. Alena zuchte, ze moest het ze een keer vertellen... "Nou... Weet je wat? Ik vertel het jullie vrijdag "zei ze." Oké" Zei Ilse "ik heb huisarrest dus ik moet naar huis" zei Alena. En ze fietsten allemaal een andere kant op.
Op dinsdag verschenen de drie heksen niet op school, en ging alles rustig, en natuurlijk vroegen Ilse en Zoë Alena of ze echt niet wilde vertellen of ze wist hoe die planten groeiden, op woensdag waren de drie heksen ook niet op school en probeerden Ilse en Zoë opnieuw om Alena te overhoren, maar zonder resultaat. Donderdag en vrijdag gingen hetzelfde, en toen het vrijdag was, nam Alena Ilse en Zoë mee naar haar huis.
"Mam, ik heb Ilse mee en onze nieuwe vriendin Zoë!" "Oké, ik ben boven aan het strijken, wat ga je doen vandaag?" "We willen naar de speeltuin, mag dat? We gaan niet het bos in, beloofd!" "Nou... Oké dan, voor het donker thuis zijn. Blijven ze eten?" "Willen jullie bleven eten?" "Graag" zeiden beiden meiden in koor "ja, ze eten mee vanavond, wat gaan we eigenlijk eten vanavond?" "Ik dacht aan Chinees" "lekker! Doen mam!" "Oké, tot zo lieverd" "tot zo mam!" En Alena trok Ilse en Zoë mee naar de speeltuin. "Kom mee!" Riep ze enthousiast.
Eenmaal bij de speeltuin aangekomen liep Alena regelrecht het bos in "ehh... Alena, je zei toch tegen je moeder dat we niet het bos ingingen?" Zei Zoë "Ja, omdat dat niet mag van haar, maar ik moet naar het bos, dadelijk zal alles duidelijk worden, maar vertrouw me nu gewoon oké?"zei Alena, en ze liep het bos in, naar de open plek. Ze waren er bijna, en Alena zei "niet schrikken straks oké? Wolf doet jullie niks" "Wolf? Wie is Wolf?" Dat zien jullie zo wel" zei Alena geheimzinnig. Ze liep de open plek op "wacht even achter de struiken" zei ze. Wolf kwam de open plek oplopen, en Ilse onderdrukte en gil, terwijl Zoë met opnemend naar Alena en Wolf keek. JE HEBT JE VRIENDINNEN MEEGENOMEN? "Ja, ik... Sorry, maar ik ben ze een verklaring verschuldigd" SNAP IK WEL, IK VOELDE JE ANGST VAN MAANDAG "je voelde mijn angst? O, Ilse en Zoë, kom maar hoor, het is goed" "oké... Maar hoe... Hoe..." "Hoe dit kan?"onderbrak Alena Ilse "nou, laat ik zo zeggen.... Ik ben een dierenfluisteraar, ik kan praten met Wolf en de andere dieren kan ik niet verstaan, maar wel begrijpen, en zij mij" "wow.... vet gaaf!" Riep Zoë uit EHH... ALENA, IK KAN ZE NIET ECHT VOLGEN... IK KAN JOUW VERSTAAN, MAAR DE ANDERE MENSEN NIET... Alena lachte "ze zeiden dat ze het leuk voor mij vinden, van die gave". FIJN, MAAR BLIJVEN ZE? "Ja, ik denk het wel, hoezo?" NOU, WE GAAN VANDAAG AAN DE SLAG MET WATER... VANDAAR. "Ooh, ik snap het..." "Ehh, Alena... versta je die wolf?" Zei Ilse beduusd "ehh... Ja, weer je, ik zal het uitleggen. Ik ben een dierenfluisteraar, wat ik daarnet ook zei, en ik kan niet alleen dieren begrijpen, maar ook de 4 elementen besturen, de elementen aarde, lucht, water en vuur." Het bleef even stil, en toen begin Zoë op en neer te springen "gaaf!!! Ik ben hier pas een week en er gebeurd al iets met een vanen vriendinnen!!! Deze stad is echt te gek!!" Alena en Ilse schoten in de lach WAT IS ER ZO GRAPPIG? "So- so-rry, W-Wolf" lachte Alena "Zoë stuitert in het rond en vertelt op het moment hoe blij ze is, en dat terwijl ze zo rond stuitert" Wolf grinnikte ook ( ja, wolven grinniken ook, alleen klikt het iets anders dan bij ons en als een wolf glimlacht ziet het er ook heel grappig uit, wat hij nu dus doet) en Alena kreeg de slappe lach. Toen iedereen uitgelachen was zei Alena "jullie moeten me zweren dat jullie niemand iets vertellen hierover, oké?" "Ja, ik zweer bij mijn hele familie dat ik dit niet door zal vertellen, al martelen ze tot mijn dood" zei Ilse plechtig "ik zweer bij iedereen die me lief is dat ik het niet doorvertel,men als ik dat wel doe, pleeg ik zelfmoord" zei Zoë even plechtig. ZIJN JULLIE KLAAR? DAN KUNNEN WE GAAN, NAAR HET MEER, DAT LIGT IETS VERDEROP "ja Wolf, we zijn klaar, komen jullie mee meiden? Dan gaan we kijken of ik water beheers" en de meiden gingen op weg.
JE LEEST
Dierenfluisteraar (voltooid)
FantasíaDeel 1 van de Dierenfluisteraar serie -------------------- Alena is een meisje van 12 jaar oud en net als alle andere kinderen is ze doodnormaal, totdat ze een bizarre ontdekking doet op haar 13e verjaardag die haar wereld op z'n kop zet... Ze kan...