Hoofdstuk 5

2.3K 185 7
                                    

Alena opende haar ogen. Er is iets vandaag, dacht ze, maar wat? O ja! Vandaag is ze jarig! Vandaag word ze 13!
Snel stapt ze uit bed en neemt een douche, vervolgens kleed ze zich aan en poetst ze haar tanden. Als ze beneden aankomt ziet ze haar moeder in de keuken staan, met een taart in haar handen waarop staat :'gefeliciteerd met je 13e verjaardag Alena!' Lachend kijken Alena en haar moeder elkaar aan "gefeliciteerd meid" zegt haar moeder "wat vind je van de taart?" "Ik vind hem prachtig!" roept Alena uit. "Mooi" zegt haar moeder weer "zal ik je haar doen?" "Graag, wil je het net als vorig jaar half vlechten en daarna opsteken?" vraagt Alena "maar natuurlijk meid!" is het antwoord van haar moeder. "Jammer dat papa er niet bij is" zegt Alena plotseling. Haar moeder krijgt tranen in haar ogen "ja, ik weet het" zegt ze "hij had er graag bij geweest..."

De deurbel ging 'ding dong, ding dong!' "Ik doe open mam!" riep Alena, en ze opende de voordeur. Voor haar stond heel de familie van haar vaders kant "daar zijn we!" Riepen ze allemaal tegelijk "daar is mijn jarige job!" riep oma Lisanne "oma!" riep Alena en ze gaf haar een knuffel in middels was haar moeder naast haar komen staan "gezellig dat jullie er zijn, kom binnen" zei ze. Even later ging de deurbel weer: 'ding dong, ding dong!' "ik doe open!" riep Alena, en ze opende de voordeur. Daar stond heel de familie van haar moeders kant ( ja, elk jaar kwam iedereen naar het familielid toe dat het dichtste bij de jarige woont zodat ze met z'n alle tegelijk aankwamen) en riepen "gefeliciflapstaard met je 13e verjaardag Alena!" Alena groette iedereen en liet ze binnen. Ze wilde net de voordeur dichtdoen, toen ze plotseling Wolf zag, ja ze wist zeker dat het niet zomaar een wolf was, maar dat het Wolf was, de wolf van gisteren. Ze keek hem aan en hij leek te zeggen:'vergeet niet om vanmiddag naar de speeltuin te komen!'. Alena knipperde 1 keer met haar ogen en Wolf was weg, maar ze wist zeker dat hij daar daarnet nog stond, en een beetje beduusd deed ze de deur dicht. Ze ging terug naar binnen, naar haar familie, maar Wolf kon ze niet uit haar gedachte krijgen. Toen ze met Paula en Pim een spelletje aan het spelen was, een spelletje waar Alena onverslaanbaar in is, verloor ze doordat ze met haar gedachte bij Wolf was... En plotseling zag ze Groenstaart weer voor het raam zitten. Ja. Ze zou naar Wolf toegaan. Vanmiddag nog. Maar eerst moest ze taart eten met haar familie, en ze vroeg zich af waar Ilse bleef. Net toen ze de taart wilden aansnijden kreeg Alena een watsappje binnen van Ilse, Ilse was ziek en lag thuis met verhoging in bed. Jammer dacht Alena. Maar echt was er met haar gedachten niet bij. En toen de klok 3 uur aan gaf zei ze dat ze even een ommetje wilde maken, alleen en ze ging op weg naar de speeltuin, op weg naar Wolf.

Dierenfluisteraar (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu