Hoofdstuk 6

326 18 3
                                    

Angie POV

Ik bekijk het papiertje en zucht. Ik ha aan de tafel zitten en dan komt Herman binnen. Hij ontwijkt mijn blik en loopt naar de ijskast. Hij haalt er wat drinken uit en pakt daarna een glas. Hij zet het op de tafel en giet het water in "Herman...." Hij zucht en zet het drinken terug in de ijskast. Hij wikt de keuken uitlopen maar ii ren hem achterna en ga voor hem staan. "Herman het spijt me van vanmiddag... Ik had ruzie met Pa..." Herman onderbreekt me "je had gelijk Angie... Het is beter als we het alleen zakelijk houden dus vertel me maar niets..." Dan verlaat hij de keuken...

Ik voel tranen opkomen en ga naar boven.... Ik pak mijn laptop en start hem op. Dan komt Violetta binnen. "Ik heb haar een mailtje gestuurd!!!" Toept ze blij en komt op mijn bed zitten. "Goed zo! Hopelijk reageert ze snel!" Ze lacht en knikt. "Angie ik vind het echt spannend! Misschien vind ze me helemaal niet aardig!" Ik begin te lachen. "Ze vind je nu al aardig dat weet ik zeker!" Ze omhelst me en ik glimlach "wat zou ik toch zonder je moeten Angie?" Ik lach en dan komt Herman binnen. Ik kijk naar de grond. "Violetta ga je zo slapen?" Violetta staat op en trekt haar vader mee naar het bed.

Hij gaat ook zitten en Violetta begint te lachen. "Waarom ben je nou in eens zo stil Angie?" Ik haal mijn schouders op. "Weet je wat pas god zou zijn!? Als je familie van me was Angie! Of als jij me tante was!" Violetta straalt helemaal en ik krijg steeds meer schuldgevoel...

Na een poos gaan Herman en Violetta weg... Ik doe mijn laptop open en log in op de mail... Ik open het mailtje van Violetta en begin het te lezen...

Beste Angela,

Ik ben het Violetta! Je nichtje!
Ik ben zo blij dat ik eindelijk contact met je heb! Zou je me alsjeblieft dingen willen vertellen over mama? En papa? Ik weet namelijk niet heel veel over haar... Maar ik wil ook dingen over jou weten! Wat is je lievelings kleur? Waar woon je? Wat voor baan heb je? Ben je verliefd? Ik hoop dat je snel reageert!

Kusjes Violetta!

Ik begin te lachen en krijg tranen in mijn ogen van geluk... Ik vond het gewoon zo fijn! Ik begin een mail terug te schrijven...

Lieve Violetta,

Ik wil je heel graag dingen vertellen over je moeder! Zoals.... De dag waarop je ouders elkaar ontmoette! Ik was er bij! Het was op een feestje van je opa... Hij werd 50 en hij had vrienden uitgenodigd. Herman was een van de zonen van zijn vrienden. Het moment waarop je vader en moeder elkaar zagen was magisch!
Ze zijn daarna contact blijven houden en toen werden ze een stel! Ze waren zo leuk samen!

En over mij...

Mijn lievelingskleur is geel! En qua liefde... Het is eerlijk gezegd een onmogelijke liefde.... Er zit altijd wel iets tussen ons in... We hebben nu weer ruzie... Het doet me altijd zo veel pijn. Maar het is gewoon niet anders...

Maar wil je me ook wat vertellen over jou?

Veel liefs Angela XXX

It always be a secret...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu