Hoofdstuk 11

242 15 2
                                    

Angie POV

"Hoe kon je Angie!? Is dat wel je echte naam!? Heb je al die tijd gelogen!?" Ze begint allemaal vragen te stellen en blijft maar huilen "rustig meisje ga even op m'n bed zitten" ze doet wat ik zeg en gaat zitten. "Ben jij Angela?" Ik haal diep adem en knik langzaam "Vio..." Ik pak haar handen vast maar die trekt ze weg. "Het spijt me het was niet m'n bedoelingen dit te doen en..." Ze onderbreekt me...

"Was het niet je bedoeling!? Waarom deed je het dan!?" Ik voel nu ook tranen opkomen. "Anders mocht ik je niet zien..." Ze kijkt me verbaasd aan "je oma en ik hebben de halve wereld rond gereisd om je te zoeken..." Ze trekt haar wenkbrauwen op. "Heb ik een oma?" Ik knik. Ze begint te glimlachen en dan omhels ik haar. "Van je papa mocht ik je niet zien omdat je dan herinnerd zou worden aan je moeder, en dat zou je verdriet doen..." Ze begint nu boos te kijken "MOCHT IK VAN PAPA ANGELA NIET ONTMOETEN EN..." Ik leg mijn hand op haar mond en kalmeer haar... "Rustig...." Ze begint te kalmeren en gaat dan weer op jaar bed zitten.

Dan komt Herman binnen. "Wat is ee aan de hand Violetta? Ik hoorde je beneden schreeuwen!" Hij haar op haar bed zitten en Violetta kruipt onder de dekens...

Ik had dot gedaan....

Nu wilt ze haar vader niet meer spreken....

Ik begin me nog schuldiger te voelen en begin dan te huilen. "Angie? Jij ook al?" Herman wrijft over mijn rug. "War is er gebeurd?" Ik veeg mijn tranen weg en haal diep adem.. "Ze is boos omdat...."

Herman trekt zijn wenkbrauwen op. "Heb jij iets gedaan!?" Vraagt hij verbaasd. Ik schud eerst nee maar daarna knik ik ja. Zijn gezichtsloze direct over "wat heb je gedaan?" Vraagt hij op een emotieloze toon. Ik krijg een brok in mijn keel. "Ik.. I ik..." Violetta onderbreekt me. "JIJ WAS DE GENE DIE LOOG OVER MIJN TANTE! ZE KON NIET ANDERS!" Er blijven maar tranen stromen over de wangen van Violetta...

"Wat bedoel je!? En wat heeft Angie met je tante te maken!?" Ik haal diep adem en pak de hand van Herman... "Weet je nog dat ik zei dag je mijn echt naam niet kende?" Hij knikt langzaam.

"Mijn echte naam is Angela Carrara..."

It always be a secret...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu