BAB 8

3.9K 267 7
                                    

Rez berjumpa dengan Along nya seperti yang telah dijanjikan waktu dia di sekolah tadi.

"Adik. Kenapa bibir adik ni?"Rez menggeleng perlahan.

"Bagitahu Along secara jujur. Along tak suka orang menipu"tajam matanya memandang Rez.

"Bergaduh dekat cafe."Fairel menjongket kan keningnya.

"Adik cari pasal?"Rez mengeleng.

"Ada lah perempuan tu datang dia tampar adik. Tapi takpa sikit ja ni."Fairel mengusap tangan adiknya yang berada di atas meja.

"Kita oder dulu oke?"Fairel mengangkat tangan nya untuk memanggil pekerja disitu.

"Adik. Sini sekejap."Rez mendekatkan sedikit ke arah Fairel. Jejaka tu menyelak rambutnya yang berada di dahi.

Jelas parut di dahi adiknya. Dia perasan parut ni diwaktu adiknya datang ke rumah haritu. Tapi sengaja dia diamkan dahulu.

"Kena apa?"Rez menarik semula rambutnya menutupi bahagian dahi.

"Kaca."Fairel menarik dagu Rez ke atas agar gadis tu memandang nya.

"Adik hantuk kepala di cermin kaca?" soal Fairel seakan dapat agak. Gadis tu menunduk dan mengangguk perlahan. Fairel mengetap bibirnya dan dihela nafas perlahan.

"Jangan cederakan diri lagi ya sayang?. Along sayangkan puteri kecil Along ni."Diusap pipi gebu tu.

Makanan yang dipesan akhirnya tiba juga. Tanpa mereka berdua sedar ada seseorang yang memerhati dari jauh.

Pagi tu DG berjalan santai dan seketika mereka terpandang akan pelajar yang berkerumun di papan kenyataan.

DG menghampiri papan kenyataan tersebut. Membuntang mata Dira dan Syahla. Serentak dua sepupunya berpandangan.

"R..rez"mereka tahu yang gadis tu akan mengamuk. Namun wajah gadis tu hanya tenang sahaja.

Di papan kenyataan tu tertulis.

Entah berapa ramai lagi lah yang dia nak kebas.

Rez mengatur langkah pergi dari situ diikuti dengan sepupunya. Selangkah saja masuk ke dalam kelas. Xavier melihat tajam ke arah Rez yang tenang.

"Cish dah berdua duaan dengan jantan boleh buat macam tak ada apa apa."sinis kata kata dari Xavier namun tidak memberi kesan kepada Rez.

"Dah kena jolok tu yang dah bisu."Malique tersenyum sinis.

Xavier duduk di atas meja Rez menakala dua sahabat nya hanya berdiri depannya.

"Mulut kau baik baik sikit eh!"Dira mahu mendekati Malique namun dihalang oleh Syahla. Diketap giginya kuat.

"Kenapa nak marah? Sebab benda tu betul?"Assyraaf mengukir senyuman sinis.

"KALAU KAU TAK TAHU APA APA BAIK DIAM LAH BANGSAT!"terkedu Malique apabila ditengking oleh Dira.

Rez bersandar di dinding berdekatan dengan tingkap.

Xavier mengambil kotak pensel nya dan dibaling ke arah Rez namun sasaran nya tersasar. Kotak pensel nya terkena tingkap dan kaca yang pecah tu tertusuk di siku Rez.

Balingan dari Xavier sangatlah kuat. Membulat mata jejaka tu. Dia tidak sangka yang sasaran nya tersasar.

"Rezzz siku kau."cemas Syahla namun Rez membuat isyarat tangan untuk berhenti dari mendekati nya.

Darah di siku nya memenuhi lengan baju sekolahnya.

Ditundukkan badannya untuk mengambil kotak pensel Xavier dan dilambung.

"biar aku tunjuk cara tuju yang betul."Dipegang erat kotak pensel tu dan dituju ke arah perut Xavier.

"Arghh."Jejaka tu memegang perutnya. Bukan main padu lagi balingan Farezel.

Rez menarik perlahan kaca tu. Gigi diketap kuat. Xavier memandang tajam ke arah gadis tu.

"Rez sini aku tengok siku kau."Rez mengeleng kepalanya.

"Rez please dengar cakap aku." Syahla masih berdegil mahu merawat siku sepupunya. Rez mengeleng tegas.

"Tak payah Syah."Rez melangkah keluar dari kelas tu untuk ke tandas.

"Korang bertiga ni memang bodoh ke hah? Lelaki yang keluar dengan Rez semalam tu abang dia. Lain kali selidik dulu bukan main terjah ja."Dira memandang king dengan amarah yang memuncak.

"ab..abang dia?"tergagap gagap Xavier bertanya.

"Yes abang dia."Xavier turun dari meja Rez dan berlari mencari gadis tu.

"Kami minta maaf."Assyraaf dan Malique menunduk.

"Mampos arh dekat korang berdua! Malas aku nak melayan.Jom Syah."Dira menarik Syah untuk keluar dari kelas tersebut. Sakit betul hati dia.

"Aishhh kita rancang nak dapatkan hati diorang bukan buat diorang benci dekat kita."Malique meraup wajahnya.

9. GHH | MISSION [C]Where stories live. Discover now