"Abangg bangun"kejut Rez. Digoncang tangan suaminya. Xavier yang terasa ada yang menggangu nya segera mencelikkan mata memandang wajah cantik isterinya.
"Kenapa sayang?"tanya nya dengan suara serak basah kerana baru bangun.
"Bangun lah solat subuh. Rez cuti."Xavier bangun dari baringannya dan segera menarik si isteri ke dalam pelukan.
"Abang mengantuk lagi lah"disorokkan wajahnya di celah leher Rez.
"Solat lah dulu nanti subuh habis baru kalang kabut nak solat."Xavier meleraikan pelukan nya dan segera bangun untuk mandi.
Rez hanya melihat saja suaminya yang sedang solat. Tidak dia sangka lelaki nakal ni menjadi suami nya.
"Sayang tersenyum senyum kenapa tu hm?"Xavier duduk di atas katil berhadapan dengan isterinya setelah selesai solat.
"Tak ada apa pun cuma tak sangka pula lelaki nakal macam abang ni jadi suami Rez."Xavier menarik kedua tangan Rez dan digengam erat.
"Masa pertama kali abang jumpa sayang masa sayang dengan arwah bonda dan ayahda sayang accident tu. Start dari situ lah abang mula jatuh hati dekat sayang. Macam macam cara abang buat untuk cari sayang tapi tak jumpa. Lepas dari tu abang jadi give up untuk cari sayang tapii bonda abang cakap kalau nak jumpa sayang perlu berdoa dekat Allah supaya temukan abang dengan sayang. Dan alhamdulillah you are my wife." Ditarik kepala Rez dan dicium dahinya.
"Terharu jap"Xavier tergelak kecil. Dicubit pipi gebu isterinya.
"Terima kasih sudi terima Rez jadi isteri abang walaupun Rez ni mafia."Jejaka tu tersenyum manis.
"Sama sama. Tapi sayang kena ingat baik buruk wanitanya tergantung pada laki lakinya."Rez membalas senyuman suaminya.
"Baik buruk abang terletak dekat siapa? Rez ke?"Xavier tergelak dan mengeleng kepalanya tanda tidak tahu.
"Mungkinnn"Xavier masih tergelak dan ditarik isterinya ke dalam pelukkan.
"Tak ada rasa nak baby ke?"Terukir senyuman nakal jejaka tu.
"Tak lagi. SPM belum ambil lagi."Xavier mengangguk faham.
"Sorry sebab masih tak jalankan tugas sebagai isteri yang satu tu."disembamkan mukanya di dada tegap suaminya.
"Tak apa sayang, abang faham. Lagipun abang tak paksa sayang. Bila sayang dah ready sayang bagitahu okeyh? Abang tak sabar."Rez mencubit perut Xavier. Terjerit jejaka tu.
"Dah lah Rez nak pergi buat sarapan."Gadis tu bingkas bangun untuk dapur. Xavier mengikuti nya dari belakang.
Xavier memeluk pinggang Rez dari belakang. Dilabuhkan dagu nya di atas bahu isterinya.
Tangan kiri jejaka tu mengusap perut Rez. Sejujurnya dia obses dengan isterinya sendiri. Farezel Caesar sempurna hanya untuk dirinya sahaja.
Dia suka semua tentang Rez. Dia tidak kesah gadis tu jahat sekalipun asalkan dia hanya milik Xavier Evan.
"abang sayangkan sayang"bisiknya di telinga Rez. Gadis tu hanya tersenyum.
"Rez pun sayangkan abang."Dia bahagia dengan rumah tangga nya sekarang. Tetapi dia harus bersedia jika ada yang mahu rosakkan rumah tangga nya.
"Dont leave me okeyh honey?"Diberi jari kelingking nya dan disambut dengan jari kelingking gadis itu.
"i am promise hanya ajal yang mampu pisahkan kita."Xavier mencium pipi isterinya.
"Hmm abangg"jejaka tu menjongket keningnya dan diletakkan sudu. Kini tumpuan nya hanya pada si isteri.
"Lusa Rez perlu ke stadium untuk acara lumba lari 200 meter. Maybe tengah hari Rez balik. Abang tunggu Rez tau."Xavier mengukir senyuman manisnya.
"Abang akan tunggu sayang. Dont worry. Tapi abang nak masa sayang dekat sana JANGAN mengatal dengan lelaki lain. Jangan usha lelaki lain. Faham?"Ditekan kan perkataan jangan.
"Yer Rez janji. Buat apa Rez nak pandang lelaki lain kalau Rez dah ada abang yang lagi hensem ni kan?"Telinga jejaka tu memerah tipis.
"Puji ada makna ke sayang?"Rez mengeleng kepalanya.
"Mana ada lah. Puji sikit kata ada makna huh."Disambung suapan nya.
"Elelele marah pun comel. Tak nampak macam marah pun."Dicubit geram pipi Rez. Cemberut wajah isterinya.
YOU ARE READING
9. GHH | MISSION [C]
RomanceHighest #1 in dendam Kehadiran tiga gadis ke sekolah tu membuatkan tiga jejaka tu seakan tertarik dengan sikap tiga gadis tu yang sangat berbeza dengan gadis yang lain. Dingin? Semestinya. Pelbagai cara mereka lakukan untuk memikat hati ketiga gadis...