BAB 1

8.5K 328 8
                                    

201*

"Adik, duduk diam diam tau dekat belakang. Kalau sejuk ambil jaket dekat kerusi belakang."Bonda Celina tersenyum melihat anak perempuan nya.

"Okey bonda. ayahda lama lagi ke kita nak sampai? Fa dah lapar ni"Diusap perutnya.

"Sabar sayang. Hujan lebat sangat. Ayahda tak berapa nak nampak."Dipandu berhati hati.

"Abangggg elakk!"jerit bonda Celine kerana depan mereka ada sebuah lori kayu balak.

Kereta yang mereka naikki akhirnya berhantam dengan lori tersebut.

BAMM!!.

Dipegang kepalanya yang sakit. Dipandang bonda dan ayahda nya.

"Bonda ayahda bangun lahh."Digoncang tubuh kedua orang tua nya.

"Sa..sayang dengar cakap bonda ya. Pergi selamatkan diri cepat ."Arah Bonda Celine kerana tangki minyak kereta mereka bocor.

"Tapi bonda ayahda?"Bonda Celine mengusap rambut anaknya buat kali terakhir.

"PERGI FAA! CEPAT!"fa yang tidak rela keluar dari kereta tersebut dan mencari orang untuk menolong nya.

"Uncle!! Tolong selamatkan bonda dan ayahda saya!!"Jeritnya. Hatinya risau.

Ramai yang menolong mengeluarkan bonda dan ayahda Fa namun usaha mereka tidak dapat.

"Kereta dah nak meletup!!" Mereka semua berlari jauh dari kereta tersebut.

BOOM!!!

"AYAHDAAA!! BONDAAA!!" Fa mahu berlari ke arah kereta bonda dan ayahda nya namun badannya dipeluk erat oleh seseorang dari belakang.

"Jangannn. Bahaya lah."Dieratkan lagi pelukannya pada gadis ni.

"T..tapi bonda dan ayahda dekat dalammm!"Dia meronta ronta dengan air mata tidak henti henti mengalir.

Evan mengusap kepala gadis ni perlahan.

"Adik. Maafkan kami sebab tak dapat selamatkan bonda dan ayahda kamu."Fa memandang kereta tersebut yang sudah terbakar.

Dan akhirnya dia rebah. Evan menyambut tubuh tersebut. Sayu hatinya dan dipandang pula ke arah kereta keluarga gadis ni. Pihak bomba cuba memadamkan api.

Fa melihat tanah merah tu dengan hati yang sebak. Bonda dan ayahda nya telah pergi tinggalkan nya.

"Fa. Jom balik."Gadis tu mengangguk dan segera melangkah pergi dari situ.

Setelah kematian bonda dan ayahda nya, dia dipindahkan ke US untuk bertenang disana.

Jiwa nya kosong apabil dua insan yang tercinta sudah pergi meninggalkan nya di waktu dia berumur 13 tahun.

"Sabar ya Fa. Kitorang ada dengan kau."Haura mengusap belakang gadis tu. Fa menghela nafas perlahan.

Kalau tak disebabkan dia mahu makan di restoran pasti benda ni takkan terjadi. Dia menyesal.

Dipandang ke arah luar tingkap. Air mata nya mengalir ke pipi apabila teringat akan kenangan dia bersama bonda dan ayahda nya.

9. GHH | MISSION [C]Where stories live. Discover now