"gue mau jujur sama lu Rez tapi bukan gue suka lu tapi gue mau ambil lu jadi adik angkat gue bisa ga? Soalnya lu mirip banget sama adella."jelas mata jejaka tu seperti berharap.
Rez mengangguk menyetujui.
"Bener kamu setuju mau jadi adik angkat aku?"tanya Adil lagi.
"iya aku setuju."Adil terus mencubit pipi gebu Rez.
"Makasih cantik, ayok kita pergi makan"Rez hanya mengikut langkah Adil dari belakang sahaja.
Tempat disebelah Xavier diduduki olehnya. Jejaka tu terus mengengam tangan nya erat.
"Borak apa dengan dia?"Jelas nada nya seperti menahan cemburu.
"Adil minta Rez jadi adik angkat dia sebab Rez mirip adik dia."bisik Rez. Xavier mengangguk faham.
"Dia tak ada luah perasaan dekat sayang kan?"Rez mengeleng.
Setelah bayangan mama dan papa Adil datang ke meja makan, mereka menjamu selera sambil berbual kosong.
Telefon Rez berdering di atas meja dan tu menyentakkan kesemua yang berada disitu.
Boss, Mafia Knight bergaduh dengan Monster Scorpions dekat sebuah lorong.
"Aiuta mio fratello e assicurati che sia al sicuro (bantu abang aku dan pastikan dia selamat)." Arah Rez pada anak buahnya yang berada di talian.
"Bahasa apaan tu?"tanya Adil setelah Rez menamatkan panggilan.
"Itali"Diukir senyuman manisnya. Xavier terpinga pinga apa yang isterinya katakan sebentar tadi. Dia hanya belajar bahasa jepun dan chinese saja.
"Pinter banget bisa belajar bahasa negera lain."Puji Adil. Dia seakan berminat untuk belajar bahasa itali.
"Biasa aja lah."Dia tidak mahu riak nanti dikatakan belagak pula.
"Sejak bila sayang pandai itali?"Rez menoleh ke arah nya.
"Sejak duduk di US. Jadi dah fasih"Mereka mengangguk faham.
"Mamah denger kamu manggil Farezel dengan panggilan Sayang? Kamu kah tunangnya?"Xavier menoleh dan mengangguk.
"Jujur jelah"bisik Rez.
"Sebenarnya Farezel ini isteri saya. Kami dijodohkan oleh orang tua saya dan arwah orang tua dia sejak dari kecil lagi."tersedak Adil.
"Kok adik udah khawin?"Rez menunjuk kan piss nya.
"Maaf ya mah"Mama adil menganguk faham.
"Gapapa kok mamah faham. Lagipula Adil cuma anggep Farezel sebatas Adik kan?"Dijongket kening ke arah anak teruna nya.
"Betul mah, Adil cuma anggep dia adik aja bukan pacar."Jawabnya.
"Nanti datang lah majlis khawin kami pula kan sayang?"Assyraaf sudah pasang niat mengusik.
"Loh udah ada pasangan masing masing? Pantes datang sama sama. Nanti kalo udah mau khawin jemput ya"Kata papa Adil.
"In shaa Allah."jawab ke empat mereka.
"Udah berapa lama?"Xavier mengusap kepala Rez.
"Udah mau masuk 2 bulan pernikahannya."Mereka mengangguk lagi.
Setelah puas berbual mereka meminta diri untuk pulang kerana jam dah menunjukkan pukul 10 malam.
"Lah tak balik lagi diorang ni?"5 jejaka tu tersengih.
"Rilex dulu, main game ke kena kopi ke ann"Balas Faizul.
"Minum kopi tak tidur lah korang"Kata Dira. Mereka tergelak sahaja.
"Kami pergi dulu ya mah."Disalam tangan mama Adil dan dipeluk erat.
Semasa dalam kereta gadis tu sudah nyenyak tidur di seat. Xavier menoleh ke arah isterinya yang sudah tidur.
Handbreak ditarik. Dimatikan enjin keretanya setelah sampai di depan rumah.
Pintu penumpang dibuka dan tubuh isterinya didukung masuk ke dalam. Diletakkan perlahan lahan gadis tu agar tidak terganggu lena nya.
"Cantik isteri abang ni. Terima kasih sebab terima abang seadanya"dicium dahi Rez dengan lama untuk menyalurkan kasih sayang nya.
"Ni takkan nak tidur dengan baju kurung ni?"digaru kepalanya dan seketika kain di kaki Rez terselak dan ternampak lah seluat track gadis tu.
"Syukur" dibuka baju kurung isterinya seperti dia agak Rez memakai baju t shirt putih di dalam.
Xavier merebahkan badannya setelah selesai mandi. Pinggang ramping gadis itu ditarik dekatnya. Biarlah Rez tak mandi pun janji wangi lagi.
"love you sweetie"
YOU ARE READING
9. GHH | MISSION [C]
RomanceHighest #1 in dendam Kehadiran tiga gadis ke sekolah tu membuatkan tiga jejaka tu seakan tertarik dengan sikap tiga gadis tu yang sangat berbeza dengan gadis yang lain. Dingin? Semestinya. Pelbagai cara mereka lakukan untuk memikat hati ketiga gadis...