Rez menyalam tangan Xavier dan jejaka tu mencium kedua pipi nya.
"Take care sweetie" Dilambai kan tangannya. Rez membalas lambaian suaminya.
"adik aku udah pergi?"Xavier menoleh ke arah Adil dan mengangguk.
"Dah, mana geng kau lagi?"tanya nya ke arah Adil yang menyeluk tangannya ke dalam kocek seluar.
"Di belakang dewan by the way gua mau ngobrol sama lu sebentar bisa ga?"Xavier mengangguk dan mereka berdua melangkah ke sebuah bangku di bawah pokok besar.
"Gua mau jujur sama lu tentang waktu Rez pengsan." Adil menoleh ke hadapan dan dihela perlahan nafasnya.
"Sebenarnya isteri lu pengsan kerna gua kasih dia air yang ada obat tidur. Gua lakuin itu kerna arahan dari Zara. Dia bilang pada gua yang Rez tu jahat, selalu sakitin cowo, dia udah ga suci, dan Zara bilang yang Rez cuba rancang mahu apa apa kan gua. Terus Zara nyuruh gua buat rosakin Rez supaya dia keluar dari sekolah ni agar dia bisa dapat lu."Adil berhenti seketika sebelum menyambung kata katanya.
"Lepas gua bawa dia ke bilik stor, gua sentuh dahi dan lehernya agak panas jadi gua rasa dia demam. Gua bawa dia ke R&R dan ternyata Rez ga seperti apa yang Zara bilang ke gua. Dia baik banget ga ada mau apa apain gua terus dia juga ga seperti mau deket deket sama gua agar gua suka ke dia. Mulut nya aja susah mau buka gimana dia bisa sakitin cowo?."Ditoleh ke arah Xavier yang diam mengetap gigi.
"Gua minta maaf Xavier, gua terpedaya sama Zara. Tapi sumpah demi Allah gua ga apa apa kan Rez"Xavier menghela nafasnya dan ditoleh ke arah Adil. Ditepuk bahunya.
"Aku tak marah pun. Terima kasih sebab bawa isteri aku pergi bilik R&R kalau tak, entah sampai bila aku tak tahu dia demam. Cuma aku marahkan Zara saja sampai sanggup fitnah Rez macam tu sekali." Tangannya mengepal penumbuk.
"iya gapapa lah sekarang udah aman. Zara dan temen temen nya udah ga ada. Indahnya rasaa"Mereka berdua tergelak kecil.
"Yow Xavier!"Sapa Malik. Mereka melagakan penumbuk masing masing.
"Tu Assyraaf dan Malique cari kau."Ditunjuk ke arah dua jejaka tu yang melangkah mendekati mereka.
"Weih aku rindu Dira."Mereka tergelak ke arah Malique.
"Sejak sejak dah khawin ni sampai tak nak berjauhan yerr"Usik Faizul.
"Tahu lah jeles kan? Tapi serius aku rasa tak sedap hati."dipegang dadanya. Dia seakan dapat rasa yang ada sesuatu akan terjadi.
"Perasaan kau je tu btw korang berenam selama ni anak buah Rez?"Ke enam jejaka tu mengangguk.
"Duit masyukk guys. 65 ribu sebulan memang mantap"Ternganga Xavier. Tak hairan lah isterinya orang yang ternama tambah lagi cucu terakhir mafia itali.
"Seronok eh kikis duit bini aku"Mereka tersengih.
"Lu ga boleh marah dong. Kitorang lakuin misi duluan baru bisa dapet uang. Misi nya kalo salah sedikit pasti udah ragut nyawa."yang lain menganguk mengiyakan.
"Rilex arh Xavier bini kau ada tiga black card"bagaikan mahu pengsan dia dibuatnya.
"Untung lah jadi suami pada cucu terakhir mafia itali memang duit berkepuk-kepuk lah"Kata Malik.
"7 keturunan belum tentu habis."Terletus ketawa mereka.
Dan seketika telefon Xavier berdering dilihat nama pemanggil ialah isterinya.
"Assalamualaikum ini suami Farezel Caesar ke?" Belum sempat Xavier mahu membuka mulut seseorang laju memintas.
"Ya saya suaminya kenapa ya? Mana isteri saya?"tanya Xavier. Hatinya berdegup kencang.
"Saya minta awak bersabar ye, bas yang dinaiki oleh mereka terbabas ke dalam gaung. Isteri encik kitorang dapat selamatkan dan isteri encik akan dibawa ke hospital Tengku Makhota Amber." Bagaikan batu besar yang hempap di atas kepala nya.
"Ba..baik lah saya akan kesana sekarang."ditamatkan panggilan nya dan dipandang wajah dua sahabatnya.
"Bas yang isteri kita naik terbabas dalam gaung. Jom cepat kita pergi hospital"Malik memegang pengelangan tangan Xavier.
"Kitorang ikut"Xavier mengangguk dan berlari ke keretanya. Dalam hatinya tidak henti henti berdoa agar isterinya selamat.
YOU ARE READING
9. GHH | MISSION [C]
RomanceHighest #1 in dendam Kehadiran tiga gadis ke sekolah tu membuatkan tiga jejaka tu seakan tertarik dengan sikap tiga gadis tu yang sangat berbeza dengan gadis yang lain. Dingin? Semestinya. Pelbagai cara mereka lakukan untuk memikat hati ketiga gadis...