BAB 9

3.8K 255 5
                                    

Xavier buntu mahu mencari gadisnya dimana. Seketika dia bertembung dengan beauty. Dihela nafas perlahan.

"Ehh you cari siapa? Cari i ke? Alah you ni sweet nye."Zara tersenyum malu. Xavier memandang tanpa riak dan dia mahu melintasi beauty tetapi kedua tangannya dipegang oleh Rayna dan Anisa.

"Cepat cepat nak kemana you? You kan cari i. Ni i ada dekat depan you dah."tangannya merayap memegang dada tegap Xavier.

"Go away" direntap kedua tangannya dan melangkah pergi dari situ.

Zara menghentak kaki nya di lantai.

Xavier mengejar langkah Rez. Pinggang ramping gadis tu ditarik ke dalam pelukannya. Dipeluk erat dari belakang.

"Lepaskan aku Xavier."Diketap kuat giginya. Xavier mengeleng. Ditarik gadis tu ke dalam tandas lelaki dan dikunci pintu tu dari dalam.

"Rez. Aku minta maaf. Aku tak tahu yang lelaki tu abang kau."Xavier mendekati Rez.

"Stop lah ganggu aku Xavier."Dia melintasi jejaka tu namun Xavier menariknya ke dalam pelukan hangat jejaka tersebut.

"Selagi kau tak maafkan aku selagi tu aku takkan lepaskan kau."dilabuhkan dagu nya di bahu Rez.

"Boleh tak jangan ganggu aku?."Dia cuba untuk merungkai kan tangan sasa Xavier di perutnya.

Xavier menarik lagi gadis tu dan siku Rez yang terkena kaca tadi terkena dengan perut Xavier.

"argh."terjerit kecil Rez dibuat nya. Dilihat siku nya yang masih mengalirkan darah.

"Bagi aku rawat siku kau. Tak ada penolakan faham ?"Tegas suara Xavier dan ditarik gadis tu untuk keluar.

Jari jemari gadis tu digenggam erat agar Rez tidak melarikan diri. Setibanya di bilik R&R, Xavier menyuruh Rez duduk di katil.

Jejaka tu datang dengan membawa first aid kit untuk merawat siku Rez.

Dituang minyak ke atas kapas dan diletakkan di siku gadis tu. Rez hanya melihat saja Xavier merawat siku nya.

"Asal kau tenung aku? Dah tergoda?"Diangkat muka memandang Rez dengan senyuman nakalnya.

"Tak pun. Auch sakit lah!"Ditampar bahu Xavier.

"Padan muka kau. Siapa suruh tak suka dekat aku balik."ditekan tekan luka gadis tu.

"Sakit lah Xavier."mata cantik tu sudah berair. Xavier yang melihat tu sudah rasa serba salah.

"Hey dont cry. I am sorry babygirl. " Diusap pipi gebu Rez. Dibalut siku Rez dengan bandage.

"Siap. Aku minta maaf pasal tadi."Rez hanya mengangguk dan melihat siku nya.

"Tapi siapa yang buat fitnah dekat kau?"soal Xavier. Rez memandangnya.

"Entah."Jawab Rez ringkas dan bangun dari duduknya.

"Ehh tunggu. Kau jangan nak lari eh."Xavier mengengam tangan Rez. Diletakkan first aid kit ditempatkannya dahulu sebelum mereka berdua melangkah keluar untuk ke kelas.

Rez menoleh ke arah Xavier yang sedang tidur. Dipandang sahabat jejaka tu pula turut tidur. Di buat isyarat pada sepupunya.

Mereka berdua tersenyum penuh bermakna. Di ambil pen yang dakwat nya agak cair dan dilukis di wajah king's.

Sekali sekala jadi nakal sikit apa salahnya kan?.

Rez melukis eyeliner di mata Xavier. Hampir dia mahu tergelak namun dikemamkan bibirnya.

Rez menyimpan pen nya di meja apabila jejaka tu sudah terjaga dari tidurnya.

"Ehem Rez, Syah jom pergi tandas"berdesup tiga gadis tu lari ke tandas.

"Hm ARHHHH!"terjerit Malique apabila memandang wajah Assyraaf.

Jejaka tu turut terkejut memandang Malique dan serentak mereka dua menoleh ke arah Xavier.

"AHAHAH SEJAK BILA KAU PAKAI EYELINER Xavier?"Jejaka tu berkerut dahi.

"Muka korang berdua pun pakai eyeliner."Terdiam Malique dan Assyraaf. Mereka membuka camera di telefon masing masing.

"APA BENDA NI!! DIRAAAA!"lantang suara Malique.

"FAREZELLLLLL!"Dada Xavier berombak dengan nafas turun naik menahan geram.

"Kau memang nak kena syahla."geram Assyraaf. Nakal rupanya tiga minah ni.

DG bantai ketawa dalam tandas. Rez mengesat air mata nya kerana terlalu tergelak.

"Cool"Dira menarik nafasnya.

"Weih diam weih. Diorang datang"DG mendiamkan diri. Kerana tandas lelaki bersebelahan dengan tandas perempuan

9. GHH | MISSION [C]Where stories live. Discover now