Fairel, Fazril dan Fawwaz melangkah masuk ke dalam hospital. Fazril meluru ke arah Xavier dan ditumbuk wajah jejaka tu.
"Apa kau dah buat dekat adik aku hah?"Badannya ditarik oleh Fawwaz dari membelasah Xavier.
"Kitorang tak pernah cederakan dia tapi kau sebagai suami dia apa kau dah buat?"Meredup mata Fairel memandang adik ipar nya.
"Aku tak dapat kawal emosi aku bang Rel. Aku cemburu tengok dia berbual dengan lelaki lain. Aku cemburu."Ditundukkan kepalanya.
Dipandang pintu wad Rez masih belum ada tanda tanda yang doktor mahu keluar.
"KAU CEMBURU PUN AGAK AGAK LAH!"tengking Fazril.
"Dah ngah."Fawwaz mengusap belakang angahnya. Jangan main main dengan Fazril. Bila bila masa saja dia boleh ambil organ dalaman seseorang.
"Kau buat apa dekat Rez? Bagitahu aku."Xavier mengengam kedua tangannya.
"Tikam bahu dia dan hiris lengan dia."Fairel memejamkan mata nya erat dengan tangan mengepal penumbuk.
Sejam mereka menunggu akhirnya pintu wad Rez dibuka.
"Ahli keluarga Farezel Caesar?"Mereka berempat bangun.
"Kami abang dia"kata Fairel.
"Keadaan Farezel stabil dan dia sudah sedar cuma luka di bahu dan pengelangan tangan dia kami dah jahit. Saya sarankan jangan biarkan dia terlalu banyak bergerak takut jahitan akan terbuka."mereka mengangguk faham.
Setelah doktor tu meminta diri, mereka berempat melangkah masuk ke dalam wad Rez.
"Babygirl along" gadis tu menoleh seketika dan ditoleh ke arah tingkap semula.
"Adik nak apa apa tak?"tanya Fazril. Gadis tu mengeleng.
"Boleh tinggalkan Xavier dengan Rez sekejap?"Ke tiga abang Rez mengangguk dan melangkah keluar. Xavier mendekati Rez digengam tangan sejuk gadis tu.
"Abang minta maaf sayang."Rez tergelak.
"Maaf? Berbaloi ke kau minta maaf kalau kau buat lagi? Suami jenis apa kau ni?"Direnung tajam ke arah Xavier yang menunduk.
"Kau memang nak main dengan baran aku sangat ke hah?!"Tengking Rez dan Xavier terhinjut bahu akibat terkejut.
"Sayang please abang minta maaf sangat sangat."Dicium tangan Rez dan bangun mengucup kedua pipi gebu isterinya.
Rez dibenarkan pulang kerana dia tidak suka duduk di hospital. Naik menyampah dia bau ubat.
Xavier memegang pengelangan tangan Rez yang berbalut disebabkan perbuatan nya. Diusap perlahan tangan isterinya.
"Tidur dengan abang ya.sayang kan sakit"Rez hanya mengangguk saja tanpa banyak cakap.
"Masih marahkan abang?"Rez menghela nafas nya perlahan.
"you love Zara?"Soalan dibalas soalan. Xavier mengeleng kepalanya.
"Tak sayang, abang tak suka dekat dia pun"Digengam erat jari jemari gadis ini.
"Tell me the truth"ditoleh ke arah Xavier.
"Sumpah sayang abang tak suka dekat dia pun. Okeyh abang jujur yang abang dengan kawan abang rancang nak buat sayang dengan sepupu sayang cemburu ja."Ditundukkan kepalanya sambil bermain jari Rez.
"Why?"Xavier mengemam bibirnya.
"Sebab kalau seseorang tu cemburu bermaksud dia sayang."Rez meluku kepala suaminya.
"Aduh sakitlah sayangg"Rez menjeling tajam ke arah nya.
"Tahu pulak sakit. Kalau Rez tak cemburu abang nak kata yang Rez tak sayang lah? Apahal lah suami aku ni bengap dia tak boleh bawa bincang."Ternganga Xavier mendengar apa yang dikatakan oleh isteri nya.
"Sampai hati sayang cakap abang bengap. Kecil hati tite tauuu auchhhh sakitnya"Dia terbaring di sofa. Rez menepuk dahinya dan tergeleng perlahan.
"Eheh Rez sayang abang eh?" Dijongket keningnya dengan posisi masih terbaring.
"Benci sangat"Kata Rez.
"Aduh sakit hati niii tak baik benci suami tau. Ahahha ok ok takkkk"terjerit dia apabila tangan isterinya mahu mencubit pinggangnya.
"Ketam tu duduk diam diam tak padan dengan sakit"Rez memandang tajam.
"Dia yang buat."Xavier bangun dari baringannya dan dipeluk tubuh Rez dari tepi.
"Cowwy."Dilentokkan kepalanya di bahu Rez.
"Aduh abang bahu Rez lah!"Xavier segera mengangkat kepalanya.
"Alahhh menyesal lah tikam dekat sini. Dah takleh jadi tempat kegemaran. Kalau macam tu nak duduk sini pulak"Dipusingkan badannya membelakangi Rez dan direbahkan badannya. Kepala diletakkan di atas peha isterinya.
Muka disembamkan di perut Rez. Tangan Rez naik mengusap rambut perang suaminya.
YOU ARE READING
9. GHH | MISSION [C]
RomanceHighest #1 in dendam Kehadiran tiga gadis ke sekolah tu membuatkan tiga jejaka tu seakan tertarik dengan sikap tiga gadis tu yang sangat berbeza dengan gadis yang lain. Dingin? Semestinya. Pelbagai cara mereka lakukan untuk memikat hati ketiga gadis...