BAB 43

2.8K 191 2
                                    

"abang, bangun solat subuh dulu."Jejaka tu mencelikkan matanya dan mengeliat ditarik gadis tu ke dalam pelukannya.

"Ya Allah abangggg! Rez dah berwuduk tahu takkk!"Tersengih Xavier. Mana lah dia tahu. Patutlah tak ada yang menyentuh bahunya.

"Maaf sayang. Abang tak tahu tak apa satgi ambil sekali dengan abang yer."Gadis tu menjuihkan bibirnya.

Patung yang Leora pegang haritu sudah dihapuskan dan Xavier kembali seperti biasa. Tidak lagi marah marah seperti haritu.

"Dah cepat mandi."Xavier segera bangun untuk membersihkan dirinya dan solat.

"Hm sayang nak tahu tak beza sayang dengan kepala paip ni?"Rez menjongket keningnya.

"Tak payah nak berpickupline pulak yer sebelum subuh habis lebih baik abang cepat! "Jejaka tu segera ambil wuduk dengan wajah masam. Baru niat nak buat pickupline dekat isteri.

"Assalamualaikum warahmatullah"

Ditoleh ke arah belakang setelah selesai memberi salam dan Rez menyalam tangan suaminya.

"Sayang cepat cerita apa yang dah jadi."Ditarik kain sejadah isterinya agar dekat pada nya.

Rez mula menceritakan apa yang telah jadi pada Xavier. Pelbagai reaksi wajah Xavier ditayangkan sampai dia mahu tergelak.

"Eh kuajar betul lah Leora tu santau abang. Nasib baru lepas solat kalau tak dah lama abang maki. By the way sorry sayang abang pukul sayang."Ditarik tubuh tu ke dalam pelukannya. Dia tidak sedar apa yang dia buat pada Rez ketika tu.

Gadis tu mengusap belakang Xavier. Dicium pipi suaminya.

"Tak apalah Rez faham masa tu."Xavier mencium kedua pipi gebu Rez.

"Patutlah abang rasa rindu nak peluk sayang rupa rupanya abang peluk dengan perempuan lain arghh shial lah."Disembamkan mukanya di celah leher Rez.

"Tak baik mencarut tau. Tak apalah Rez okeyh ja."diusap rambut jejaka tu. Dan seketika air mata suaminya mengalir.

"Haaaa abang minta maaf sayanggg abang rasa berdosaaaa"Dipeluk erat tubuh isterinya. Dalam hatinya tidak habis habis memaki diri sendiri.

"shhh jangan nangis abang. Yer Rez pun sakit bila tengok abang bermesra dengan perempuan lain tapi Rez perlu faham yang abang dikawal oleh Leora."Basah kain telekung Rez dengan air mata jejaka tu.

Xavier membuka kain telekung Rez diletak ke tepi dan disambung memeluk isterinya. Rez mengusap rambut Xavier.

"a..abang hiks m..minta maaf hiks."Tersedu sedan dia mahu meminta maaf.

"Tak apa Rez dah maafkan abang."Ditepuk tepuk bahu tu seperti mendodoikan bayi.

"Dah jangan nangis. Tak hensem suami Rez nanti."Diseka air mata suaminya.

"Me..mesti h.. hati sa..sayang sakitkan t.. tengok s..suami sendiri d..dengan perempuan lain. A..abang rasa jadi su..suami yang tak berguna."Rez mengukir senyuman manisnya.

"Abang. Abang tak boleh salahkan diri abang dalam hal ni. Rez faham yang benda ni berpunca daripada Leora. Rez maafkan salah silap abang dekat Rez. Dah jangan nangis lagi okeyh?"Pujuk Rez lembut. Jejaka tu menganguk digengam erat tangan isterinya.

Sepanjang hari itu Xavier hanya berkepit sahaja dengan Rez. Dia masih rasa bersalah dalam dirinya kerna sudah sakitkan hati isterinya.

Tangan kiri Rez mengusap perlahan rambut jejaka tu.

"Malam ni nak makan apa?"tanya Rez. Xavier mendongak memandang wajah si isteri.

"Nak makan sayang boleh?"sengih nya nakal. Rez mencubit pipi jejaka tu.

"Jangan main main eh. Cepat malam ni nak makan apa senang Rez nak masakkan."Xavier diam seketika.

"Apa apa pun boleh asalkan kenyang."Digesel mukanya di perut Rez.

Usai saja mandi dan membersihkan dirinya. Rez melangkah keluar dari bilik air. Xavier yang menunduk bermain telefon segera mengangkat muka dan seketika telinga nya memerah.

Xavier menutup telefonnya dan mengatur langkah ke si isteri yang mengelap rambut. Dipeluk tubuh tu dari belakang.

"You want to seduce me baby?"Bisiknya dengan nada menggoda. Dicium leher Rez dan naik sehingga ke pipi mulus tersebut.

"babygirl, can i?"dipandang wajah Rez melalui cermin sebaik gadis tu mengangguk dia terus mendukung tubuh gadis itu ke katil.

9. GHH | MISSION [C]Where stories live. Discover now