BAB 20

3.5K 234 4
                                    

Xavier melangkah menuruni tangga dan terpandang akan si isteri sedang membancuh air.Terbit satu idea di fikirannya.

Didekati Rez dari belakang dan bahu gadis tu di peluk oleh nya. Tangan kanan nya melingkari pinggang Rez.

Perut Farezel diusap perlahan.

Dicium pipi isterinya. Gadis tu hanya diam saja. Jika dihalang pasti Xavier akan buat juga.

Rez meleraikan pelukan jejaka tu dan melangkah mendekati peti ais untuk meletakkan jug tersebut.

Xavier mendekati Rez dan dipusingkan tubuh tu agar menghadap nya. Di angkat tubuh Rez ke atas kabinet dapur.

Diletakkan dahinya di atas dahi isteri nya.

"Kenapa kau dingin sangat dengan aku hm?"Tanya Xavier. Diusap kedua pipi Rez perlahan.

"Tak tahu. Dah lah tepi nak turun"Xavier meletakkan kedua tangan sasa nya di kiri dan kanan Rez agar gadis tu tidak lari.

"Cepat cepat nak kemana babygirl?" Rez terpandang akan halkum suaminya. Perlahan lahan tangannya naik menyentuh halkum tersebut.

Xavier mengukir senyuman. Halkumnya naik turun. Rez mengalihkan pandangan ke arah lain.

"sayangg"dalam suaranya memanggil isterinya. Rez menelan air liurnya yang terasa kesat.

"Apa?"Xavier mendekatkan diri nya pada gadis itu.

"Dah masak belum? Aku lapar"Xavier menjauhkan dirinya semula.

"Tu ada dekat bawah tudung saji."Rez turun dari kabinet apabila Xavier memusingkan badannya ke belakang.

Dia berdesup lari ke bilik. Xavier menoleh semula. Berkerut dahi nya. Kemana isterinya nya hilang?.

Diendahkan saja yang penting sekarang dia lapar. Kang makan Rez tak pasal pasal kena tampar.

"FAREZEL CAESAR!!" Lantang suara Xavier dibawah. Dan seketika gadis tu turun dari tangga dengan menggosok matanya.

"Hmm"Xavier yang melihat tu mengetap bibirnya. Kenapa isteri nya ini comel sangat?.

"Kenapa terjerit jerit macam hilang isteri?"Xavier bercekak pinggang memandang isterinya. Ni mesti mamai ni.

"Sayangg"jangan sampai dia picit pipi gebu tu. Sabar Xavier sabar.

"iyerrr kenapa?"Dipandang suaminya.

"Kenapa sayang ni comel sangat? Geram lah!"Didekati Rez dan dicubit pipi Rez.

"Hm sakit lahhh eyy"Hilang terus mamainya apabila dicubit.

"Aku bosan lah."Selamat lah ada isteri kalau tak mereput dia. Rez mendekati sofa dan merebahkan badan nya.

"Tidur jelah."katanya. Mata dipejamkan semula. Xavier tergeleng melihat gadis tu. Kerja tidurrrr.

"Tak payah nak tidur sangat. Layan suami lebih bagus"Dicelikkan matanya memandang Xavier.

"Malas."Xavier duduk di sofa berhadapan isterinya yang terbaring di atas sofa.

"Kau ni kan kalau aku terkam kau haa mendapat lah"Rez menjeling ke arahnya.

"Aku pun bosan tak tahu nak buat apa."Dia bangun dari baringannya.

"Sini"panggil Xavier. Rez menjongket keningnya.

"Sini aku cakap"Rez bangun mendekati suaminya. Xavier menarik Rez dan diletakkan di pehanya.

"Kan bagus dengar cakap aku."Dicuit hidung mancung Rez.

Rez melentokkan kepalanya di dada tegap Xavier. Kau hado?.

"Dah makan ke tadi?"tanya Rez. Jejaka tu menganguk.

"Tunggu masa nak makan kau ja."katanya sambil melihat siaran di tv.

"Miang arh kau ni."Digulingkan matanya. Xavier menoleh ke arah Rez.

"Start harini jangan guna panggilan aku kau. Nampak tak sopan. Panggil aku abang oke kalau kau nak bahasa kan diri dengan nama pun boleh."Dicuit hidung Rez.

"Okeyh abang."Dia tersenyum manis. Memerah telinga Xavier apabila melihat senyuman isterinya.

Ya Allah cairrrr.

9. GHH | MISSION [C]Where stories live. Discover now