"abang sarapan dulu"Jejaka tu menoleh seketika dan terus mengatur langkah keluar dari rumah tersebut.
Semasa di kelas masing masing hanya diam saja. Rez hanya buat kerja nya manakala Xavier hanya tidur.
Tangan kanannya memegang perutnya yang terasa lapar itulah pagi tadi belagak sangat taknak makan.
Xavier menoleh ke arah Rez apabila terdengar bunyi benda jatuh. Rez menunduk mengambil pen nya.
Dipegang bahunya yang terasa berdenyut. Ditundukkan juga untuk ambil pen nya. Xavier meletakkan tangannya di bucu meja agar Rez tidak terhantuk.
Setelah gadis tu sudah ambil pen baru lah dia sambung tidur semula. Rehat pun lama lagi dah la lapar.
"Berselera sungguh suami kau makan. Pagi tadi dia tak sarapan ke?"soal Syahla.
"Tak. Aku tak tahu apa jadi dekat dia. Dia nampak lain."Sepupunya berpandangan.
"Maksud kau?" Rez menceritakan apa yang jadi dan itu membuatkan dua sepupu nya terkejut.
"Aku nak korang rahsia kan benda ni dari abang abang aku. Aku akan cari penyebab kenapa Xavier berubah."Syahla menepuk tangan Rez berkali kali dan menunjuk kr arah King's.
Rez mengepal penumbuknya apabila Zara dengan selamba melentok kepalanya di bahu Xavier dan jejaka tu hanya membiarkan saja.
"Eh Rez bahu kau berdarah lagi. Jom pergi R&R"DG bingkas bangun. Xavier terpandang akan isterinya yang memegang bahu. Dahinya berlipat. Kenapa dengan bahu Rez? Semasa ambil pen yang jatuh pun gadis tu memegang bahunya.
"Hm syah jom teman aku pergi tandas sekejap. Rez kau nak ikut tak?"Gadis tu mengeleng.
"Aku nak balik kelas. "Diatur langkah ke kelas tapi langkahnya terhalang oleh Malik dan kawan kawannya.
"Kau Rez kan?"Gadis tu mengangguk saja. Ke enam jejaka tu menunduk badan serentak.
"Kitorang minta maaf sebab dayus pukul korang bertiga."Rez tergelak kecil.
"Tak apa benda kecil ja."Ke enam jejaka tu tersenyum manis.
"Wah wah wah sekali enam dikebas nya kan you."Mereka menoleh ke arah King dan Beauty. Tiga gadis tu merangkul lengan Kings.
"Ada masalah dengan kau ke?"Tanya Faizul.
"Patutlah kau ni perempuan jalang!"tajam mata Xavier memandang Rez.
"Kan you. Aku ingat kau ni bagus tapi diam diam kebas 6 lelaki serentak. Murah sangat ni"Rez mengepal penumbuknya.
"Kau jangan buat aku naik angin"Dikawal marahnya sehabis baik agar tidak membuat kecoh.
"Kenapa kau nak belasah aku? Youu tengok perempuan tu."Zara menggedik di belakang Xavier.
"Kau jangan apa apakan girlfriend aku."Datar suara Xavier.
Ke enam jejaka tu mahu mendekati Kings namun dihalang oleh Rez.
"Nak back-up pulak eee"Rayna menjulingkan matanya.
"Apa yang kecoh kecoh ni?"Syahla dan Dira mendekati Rez.
"Ehem tak tahu hukum haram ke yang berpegang tangan ni? Aduh terlepas pulak sayang sekalii"Dira menekup mulutnya.
Tersentap Kings dengan Beauty.
"Cemburu lah tu kan?"Anisa tersenyum mengejek.
"Cemburu dengan dosa? Oh tidakk"balas Syahla pedas. Tersentap 2.0 ke enam manusia tu.
"Balik nanti aku nak jumpa korang berenam dekat belakang blok sekolah." 6 jejaka tu mengangguk.
"Asal? Nak buat projek dekat belakang sekolah?"Sinis kata kata Xavier. Rez mengaru keningnya. Aku tahan sabar kau bara kan pula.
"Ha ah nak buat projek sikit. Lagipun muka diorang boleh tahan hensem. Tergoda lah jugak"Malik tergelak kecil.
Xavier mengepal penumbuknya seraya mengetap gigi dengan kuat.
"Sayangg jom lah pergi dari sini. Menyampah i tengok muka diorang"Zara mengoncangkan tangan Xavier.
"Tak suruh tengok pun kan Syah? Kitorang tahu wajah kami ni cantik berbanding wajah kau bedak 10 inci sekali tampar jerebu satu Malaysia" tergelak 6 jejaka di belakang DG.
DG hanya memandang King's dengan beauty melangkah pergi.
DG melangkah ke belakang blok sekolah setelah loceng berbunyi. Dilihat ke enam jejaka tu sudah berada di sana sambil menghisap rokok.
Nampak saja DG datang, mereka segera mematikan rokok.
YOU ARE READING
9. GHH | MISSION [C]
RomanceHighest #1 in dendam Kehadiran tiga gadis ke sekolah tu membuatkan tiga jejaka tu seakan tertarik dengan sikap tiga gadis tu yang sangat berbeza dengan gadis yang lain. Dingin? Semestinya. Pelbagai cara mereka lakukan untuk memikat hati ketiga gadis...