Ep.1 (kejahilan seorang Lee haechan..)🖤

905 37 1
                                    

Kring!!!!!

Bunyi jam itu telah membangunkan salah seorang dari pemilik apartment , mata orang itu terbelalak melihat angka jam nya sekarang menunjukkan bahawa dia sudah terlambat untuk pergi ke kampus "jisung ah, ireona..kita dah lambat" membangunkan laki2 yang bernama jisung "5 minit lagi lah Renjun Hyung.." menggeliat dalam selimut nya..

"Yah! Park Ji-Sung! Kau tahu tak sekarang ni dah pukul 8! Kelas start pukul 8 setengah dan sekarang ni kita dah lambat tahu tak!" Ucapan Renjun membuat jisung terbangun dengan cepat dari tempat tidurnya "jji..jjinja?" Tanya nya memastikan bahawa apa yang di katakan oleh Renjun itu benar "ne!! " Jisung langsung lari ke kamar mandi dahulu meninggalkan Renjun yang masih begong..

Kejap "park Ji-Sung tak gune! Woi! Berani kau masuk kamar mandi dulu! Woi!" Mengetuk kamar mandi itu tapi tidak di buka juga..tulah,siapa suruh begong terus tengok siapa yang rugi Renjun juga..tidak lama kemudian mereka berdua pun sudah bersiap tapi masih kelihatan berantakan kerana terlalu terburu buru kan tulah pasal rambut masih berantakan..

Jisung memeriksa telefonnya memastikan cas telefonnya penuh.. mata nya mengenyit melihat jam telefonnya "masih pukul 2? " gumamnya,dia pun memilih untuk menanyakan Renjun "Hyung.." panggilannya "ape lagi?" Tanya renjun yang sibuk memasukan barang2 nya ke dalam beg "sekarang pukul berapa ah?" Renjun mendengus kesal " kau tak tengok ke jam tu, kita dah lambat kan " menunjuk jam lonceng sambil memakai begnya dan berlalu pergi di ikuti jisung..

"Tapi,Hyung jam dekat telefon aku jam 2 pagi.." Renjun mendengar ucapan jisung pun mulai kesal "kau boleh diam ke! Kita dah lambat ni! Kalau kau cakap lagi, aku sumbat mulut kau dengan tangan aku ni nak!" Jisung mengeleng tidak mahu tapi matanya menuju ke jam dinding ruang tengah "Hyung!" Ok,Renjun betul2 kesal dengan jisung sekarang "apa la-" matanya melihat arah tunjukkan tangan jisung ke arah jam dinding "pukul 2:10 minit?" Gumam Renjun pelik..

Renjun melihat jam telefonnya "sama jugak? Jadi, siapa yang set jam loceng kita? Atau jangan2.."oh, sudah dia duga ini pasti ulah orang yang tak lain dan tak bukan " Lee Haechan!" Jerit Renjun..

Pagi...

Renjun menatap haechan tajam dan geram. Siapa yang tidak geram, orang itu santai saja menyantap sarapan paginya tanpa merasa bersalah langsung. Haechan yang merasa di pandang pun memandang Renjun balik "wae?" Ucapnya santai
"ada masalah ke?" Tambahnya. Renjun terbelalak dengan ucapan haechan sebentar tadi, 'wae' dia cakap.woi, Lee Haechan kau dah buat rubah ni meradang kau tahu tak..

"Kau buat bodoh ke atau memang kau ni bodoh?" Kesal Renjun sambil mencucuk roti nya , siapa saja yang melihat itu pasti akan merasa takut.sedangkan sahabat2 nya yang ada di situ saja pun bergidik ngeri
tapi tidak dengan lelaki manis itu "ah?" Tanya lagi dia ni..wah, haechan ah kau biar betul lepas apa yang kau dah buat kau lupa macam tu je.renjun terus menatap haechan tajam memberi kode agar lelaki itu ingat apa yang dia lakukan tadi. haechan yang ikut menatap Renjun pun akhirnya Sadar "ohh,kau marah pasal tu ke?" Jawabnya santai..

"Pasal apa?" Tanya laki2 tertua iaitu Mark yang tidak tahu apa2 "haechan Hyung, dia set jam loceng kitaorang pergi jam 8:00 pagi..tu yang Renjun Hyung marah tu" jelas jisung yang tidak mampu berkata apa2 lagi kerana sudah terbiasa dengan sikap jahil haechan "haechan ah, kau tak boleh buat cam tau tak.." nasihat jaemin salah satu dari sahabat mereka.

"Ok2, mianhae..janji tak buat lagi" ucap haechan sedikit tertawa "Lee Haechan, kau betul2 melampau tahu tak.." sahut Renjun yang betul2 kesal dengan haechan saat ini " aku kan dah mengaku salah, sorry lah" haechan tetap saja bersuara membuat si pria Huang itu tambah emosi " masalahnya, ini bukan satu kali Lee Haechan Shi" ucap jeno yang dari tadi hanya diam dan akhirnya membuka suara juga kerana merasa apa yang di lakukan oleh haechan ini salah..

"Kau ingat tak, kau pernah letak jam lonceng tu dekat telinga aku . aku terkejut dan terpinjak bola kecil sampai terpelanting dekat atas lantai" chenlee yang mengingati hal itu langsung memberitahu pada mereka semua terutamanya haechan agar dia ingat ulahnya itu "aku pun pernah Kene juga..dia letak alarm fond tu dekat telinga aku sampai aku terbangun " jaemin pun mengungkit kelakuan haechan terhadapnya "tapi,itukan kau memang lambat bangun.." jawab haechan

"Betul jugak..eh, lupakan..apa2 pun salah tetap salah" walau macam mana sekali pun, haechan tetap salah jugakan "kau bukan buat ini je tau tak haechan..banyak lagi hal yang kau buat, kau tak boleh insaf ke?" Tegur Renjun orang yang hari ini jadi target haechan "yang aku tak boleh terima lagi,kau suka sangat prank aku " tambah Renjun,tapi memang betul apa yang di katakan Renjun haechan suka menarget Renjun kalau dia nak prank orang kasihan kan..

"Apa2 pun, berubah lah haechan jangan nak buat hal terus..dah lah, jom gerak..dah lambat dah ni" ucap Mark setelah memberi nasihat kepada haechan..haechan hanya mengelah nafas mendengar Omelan 6 orang sahabatnya itu.. Ini haechan lah, takkan pernah berubah walau di nasihati banyak kali dasar keras kepala..

Bersambung~

Hai,guyss ini cerita author yang baru ya..harap kamu menyukainya!

Pleas vote anda comment okk..

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now