PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...Kenapa sejak kebelakangan ini haechan merasa jisung tidak pernah menganggu dirinya lagi..
Sepatutnya haechan happy lah kan tapi yang tidak enak nya pria itu terus2 san tidak mahu mengeluarkan suara atau melayan dirinya seperti mana dulu mereka dekat membuatnya rasa tidak nyaman..
Sesuatu yang membuatnya tidak senang juga adalah, soal keberadaan mark..ke mana saja dia? Hampir sebulan dia tidak pulang, haechan risau sekali..
Bukan haechan saja yang risau sahabatnya yang lain juga turut merasakan hal yang sama..
Kini mereka berkumpul di ruang tengah, berbual kosong mengisi waktu bersama..
Tapi karna memikirkan mark mereka kurang berbicara seperti biasa ,jeno akhirnya membuka topik soal mark "aku dah tak tahan,mark hyung ke mana saja? Hampir sebulan dia tak balik,khabar dia pun tak ada..aku nak tanya korang,mark hyung ada cakap apa2 dekat korang ke sebelum ni?" Tanya jeno..
"Tak ada,dia tak ada cakap apa2 sama sekali dekat aku..sedang kan mesej aku dia tak replay,aku cuba call pun dia tak angkat" jawab jaemin
"Aku pun sama" jisung
"Sama juga" jawab renjun dan chenle bersamaan..
Jeno menghelah nafas lalu menatap haechan " kau haechan ah,korang kan satu bilik..tak kan mark hyung tak pernah cakap apa2 dekat kau" tanya jeno pada roomate mark itu dengan nada yang lembut
"Aku pun tak tahu jeno ah,dia tak pernah cakap apa2 dekat aku" ucap haechan lalu mengingat tingkah aneh mark sebelum ini "cuma sebelum dia menghilang,dia selalu bertingkah aneh bahkan sering mengeluarkan kata2 seolah olah dia sedang melakukan sesuatu kesalahan" tambahnya lalu menunduk risau..
Haechan tidak boleh melupakan kata2 itu,mendengar apa yang di ucapkan pria manis bermarga Lee ini membuat mereka mengernyit "kata2 apa yang dia cakap dekat kau?" Tanya renjun
"Dia selalu cakap sorry,terima kasih,dan aku-" ucapannya terhenti mengingat kata2 mark yang satu ini
"Aku apa?" Chenle
"Aku tak ingat" katanya pura2 lupa "tapi itu lah salah satu yang dia sering ucapkan dekat aku..secara tiba2 pulak tu,guys aku risau lah" tambahnya lagi
"Apa kata kita pergi rumah orang tua mark hyung, mana tahu dia dekat sana" cadang jaemin
"Itu betul,mari kita pergi sana" jeno ingin beranjak dari duduknya..
"Aku ikut"sahut haechan
Mereka menatap antara satu sama lain
"Please" mohon haechan pada mereka..Merasa tidak tega mereka pun memilih untuk membawa haechan,lain dengan jisung yang hanya diam dan memutar bola matanya malas lalu pergi dahulu tanpa berkata apa2..
"mari pergi" ucap renjun,haechan pun beranjak dari duduknya dan mengikuti mereka walaupun dia merasa tidak senang sedikit melihat tingkah jisung tadi..
Namun,dalam tidak sedar tingkah jisung di perhatikan oleh salah satu dari sahabatnya..
Pria itu tidak bodoh melihat cara jisung melayani si manis Lee selama ini bahkan dia mengetahui rencana2 buruk jisung untuk menyakiti haechan di belakang mereka..
Tapi dia tidak boleh bertindak begitu saja, dia perlu mencari waktu yang tepat apalagi sejak kebelakangan ini jisung tidak mengeluarkan rencana busuknya untuk menyakiti haechan makanya dia tidak perlu terburu-buru..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Fiksi Remajakisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...