Di kampus:Sekarang adalah jam rehat, 7 orang itu sedang menyantap makanan mereka masing-masing "Chan, boleh tak kau makan pelan2 sikit.." tegur jaemin pada haechan kerana makan seperti tak pernah makan bertahun tahun lama..
"Aku lapar lah" ucap haechan dengan mulut yang masih mengunyah makanan nya itu "tersedak padan muka" "uhuk.." baru je renjun tegur, dah Kene karma tulah siapa suruh keras kepala sangat "nah kan, tak nak dengar cakap lagi..sekarang dah tersedak dah" jeno memberi minuman pada haechan yang tadinya tersedak gara2 makan laju sanggat.
"Lain kali kalau di bagi nasihat tu, dengar..bukan melawan" ucap Mark lagi. Macam ni lah setiap hari, 6 orang itu selalu menasihati haechan yang terlalu degil dan suka buat masalah..Tapi,sebagai kawan yang baik mestilah bersabar dengan dia kan..untung kau dapat kawan yang baik haechan,kalau tak habis lah kau..
"Chenlee ah" panggil haechan pada lelaki China itu "ape?" Jawab chenlee singkat "balik nanti, aku nak pergi satu tempat ni.. kalau kau nak balik, kau balik dulu lah ye" haechan memberitahu chenlee awal2 sebab malas nak bagitahu last minit..takut2 pulak chenlee tunggu haechan lama2 dekat kereta tu.Lagi pun, haechan tumpang kereta chenlee kalau nak pergi kampus..
"Hyung nak pergi mana?" Chenlee
"Adalah.." Haechan
"Jalan terus kau haechan.. dah lah kau tu lambat balik..kali ni kalau kau lambat balik, kitaorang kunci pintu biar kau tidur kat luar" sampuk Renjun
"Kau ni,dari tadi asyik mengomel je..tak penat ke mulut kau tu bercakap " ucap haechan memandang Renjun sinis..
"Orang ada mulut, memanglah bercakap..kalau di bagi nasihat tu,jangan nak ubah topik pulak" mulai lah dua orang ni, bergaduh mulut.kalau Renjun dan haechan yang dah bergaduh, tak ingat dunia dah diorang tu "korang kalau nak bergaduh, jangan kat sini..buat malu kitaorang je" ucap Mark yang malas dengan dua orang yang tak habis2 bertengkar je " si haechan ni ah" Renjun menunjuk haechan dan di balas julukan lidah oleh haechan seolah olah dia mengejek lelaki Huang itu..Renjun menunjukkan tumbukanya pada haechan Karna geram pada haechan.. Ingin saja dia memukul lelaki tu dengan tangannya sekarang..
"Dah2, makan cepat..kalau tak, kitaorang tinggal korang berdua kat sini" jisung bersuara membuat 2 orang itu langsung menyantap makanan mereka sambil menatap tajam antara satu sama lain..
________________🖤________________
Jam pulang sudah tiba, 6 orang itu pergi menuju ke kereta mereka masing2.. kejap,diorang ada kereta kenapa haechan tak de? Sebab haechan ni, bukan lah hidup senang sanggat tulah pasal dia tak de kereta sendiri..Tapi,dia pandai sentir kereta biar pun tak de kereta..walaupun menumpang, haechan tak pernah tak bayar minyak kereta chenlee ..
Sejahil-jahil haechan, ada juga baiknya budak tu sebenarnya.. jangan salah faham..
Pov jaemin:
Sejak kebelakangan ni, haechan selalu tak de dekat rumah.. Asal je balik dari kampus, dia mesti jalan..itu pun kitaorang tak tahu dia pergi ke mana..rasa nak stalker pun, macam menyebok pulak..Tapi,aku risau dekat dia lah..Takut pulak kalau dia terpengaruh dengan benda buruk dari budak2 kat luar sana..
Eh, kejap itu haechan..Tapi, dia dengan siapa ?
Author pov:
Baru saja jaemin mahu mengejar haechan, tiba2 lampu isyarat bertukar merah..kereta yang yang haechan tumpangi sudah terlepas dari lampu isyarat membuat jaemin kehilangan jejak haechan "aduh,terlepas pulak.." jaemin mendengus kesal tidak dapat mengejar mobil yang haechan tumpangi,dia pun memilih untuk pulang..
_________________🖤_______________
Pukul sebelas malam, haechan dia belum balik2 lagi.. jaemin sekarang duduk di ruang tengah menunggu kepulangan haechan saja, dia risau sekarang ni..Mark yang turun dari kamarnya kerana ingin minum pun terhenti seketika saat melihat jaemin yang duduk di ruang tengah malam2 cam ni..
"Jaemin,kau buat apa duduk kat luar ni? Selalunya, jam2 cam ni kau dah ada dekat bilik kau" tanya Mark pada jaemin keheranan "aku.."
Drtt..drttt...
Telefon jaemin berdering "hello.." tiba2 raut wajahnya berubah "apa?!" Jaemin langsung berdiri dengan raut wajahnya yang panik "baiklah, saya akan ke sana sekarang" menamatkan panggilannya dan ingin bergegas pergi "eh,dude wait..apa yang dah jadi?" Tanya Mark menahan jaemin tapi, jaemin tetap pergi menuju ke kamarnya..Mark pun terus mengejar jaemin..
"Jaemin ah, Hyung tengah tanya kau ni" Mark terus bertanya "ada apa ni?" Tanya jeno yang baru keluar dengan chenlee dari bilik mereka masing2 "jaemin.." panggil Mark lagi Karna kali ni jaemin sudah memakai jaket dengan kunci kereta yang ada di tanganya "haechan.." ucap jaemin
"Kenapa dengan haechan Hyung?" Tanya chenlee dengan raut wajah yang sedikit penasaran ingin tahu "dia kemalangan dan sekarang dia dah ada dekat hospital.." saut jaemin membuat 3 orang itu terkejut tidak percaya " a..ape?" Lirih jeno
"Aku pergi dulu" jaemin ingin pergi tapi, di tahan oleh Mark"aku ikut kau,tunggu aku kejap" ucap Mark di angguki jaemin lalu Mark pergi ke biliknya ingin mengambil jaketnya dan kembali lagi "jom.." ajak Mark ingin cepat dan langsung pergi dengan jaemin..
"Bagi tahu dekat jisung dan Renjun..lepas tu, kita pergi hospital sekarang!" Suruh jeno pada chenlee.. chenlee mengangguk lalu pergi ke kamar milik Renjun dan jisung..
Bersambung~
Guyss,pleas vote ya story author..
Komen juga kalau story author ada yang tidak betul..jangan di read je..
Pleas😭 kalau ada typo, maaf ya..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...