Memang malang sekali pria manis ini..ya sebab, sekarang ini dia mengikuti kereta orang yang betul2 ingin dihindari nya..namun apakan daya,dia tak boleh buat apa2 kerana Mark yang menitipnya dengan pria park ini..
Mark tidak dapat menghantar haechan pulang kerana ada urusan dengan orang tuanya..dia di telefon tiba2 saat mereka sedang menyantap makanan mereka..
Mark sebenarnya merasa bersalah kerana mengajak haechan keluar tapi malah jadi seperti ini..santapan nya pun dia tidak tersantap kerana orang tuanya menyuruh dia segera pulang di rumah milik keluarga mereka..
Dan berakhir haechan mengikuti jisung untuk pulang..
Sreett!
Haechan tersedar dari lamunan nya saat kereta pria park itu tiba2 saja berhenti di tepi jalan "a..apa yang jadi ni? Kenapa berhenti?" Tanya nya..
"Turun" jawabnya datar tanpa memandang lelaki manis itu dengan suara yang agak tegas..haechan mengenyitkan heran tidak faham dengan maksud jisung..
"Tu..turun? Kenapa? Kereta kau-"
"Aku kata turun!" Ucap nya tegas lalu menatap haechan tajam membuat si Lee agak takut "tapi,kenapa? Kau nak tinggalkan aku kat sini ke? Macam mana aku nak balik?" Tanya dengan wajah takutnya...
Jisung memutar bola matanya malas lalu menghelah nafas kasar dan mencengkam dagu haechan kasar "kalau aku suruh turun tu,turun lah! Susah sanggat ke nak faham! Kau nak balik cam mana aku tak peduli lah..pandai2 lah kau cari teksi,bukannya kau tu bodoh sanggat pun kan..turun sekarang!" Tegasnya lalu melepaskan dagu haechan kasar sampai ada kesan kuku di pipi nya..
"Tapi-"
Ucapannya terhenti saat jisung menatapnya tajam sekali lagi "aku cakap sekali je..kalau kau tak nak dengar,bermakna kau sedang mencari pasal dengan aku Lee Haechan" tanpa membantah haechan memilih untuk turun dari kereta milik pria park itu..
Sesudah turun,denagna kelajuan pantas lelaki tinggi itu langsung meninggalkan haechan begitu saja..
Haechan hanya bisa bersabar dengan sikap jisung yang sanggat membenci dirinya..Sekejap! Dompet haechan,ketinggalan dalam kereta...Jisung! Apalagi telefonnya,turut serta ketinggalan di kereta itu..apalagi ini batin haechan..
Bagaimana ini,haechan tidak ingat jalan pulang..sekarang dia berada di tepi jalan yang agak sunyi tapi tidak begitu berbahaya kerana cuaca masih terang lagi hanya yang bahaya nya haechan tak tahu jalan pulang..
"Macam mana ni? Aku nak pulang jalan kaki tapi,tak ingat jalannya.." ucapnya lesu..sekarang haechan hanya mampu berdoa saja semoga ada kereta yang berhenti dan bagi dia menumpang..
Jangan salah faham,haechan memang tak tahu jalan pulang tapi tak semestinya dia lupa nama apartmen yang ia tempati bukan?
"Jisung ah,sampai bila kau nak buat Hyung cam ni? Tak boleh ke kau buat Hyung merasa bebas biarpun sehari?" Batinnya..
_________________❤____________________
Pukul 7:00 malam,di apartment para bujangan..jeno menatap jam tangan lalu menatap pintu dan ia lakukan Itu
Berulang ulang kalinya..Renjun yang dari tadi duduk di ruang tamu itu juga merasa aneh dengannya..bukan mereka berdua saja,ada chenlee dan jaemin juga tapi dua orang itu asyik dengan filem mereka..
"Kau kenapa jeno?" Tanya Renjun yang mulai tidak tahan dengan sikap jeno ..
"Tak de" jawabnya tapi tetap dengan aktivitasnya..tak sakit ke leher tu jeno Oii..
"Tak de? Apa yang tak de kalau kepala kau tak henti2 tengok jam dan tengok pintu balik2..tak sakit ke leher tu ah?" Dan lagi Renjun bertanya..
"Aku cuma..Mark Hyung maksud aku,haechan eh bukan..cam mana nak cakap eh?" Renjun mengaruk kepalanya yang tidak gatal sebab tak faham dengan maksud jeno..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...