Besok, (pulang dari kampus)
Jisung berjalan menuju ke apartment,di sepanjang perjalanan dia merasakan ada sosok yang mengikutinya dari belakang..
Dia menoleh sebentar tidak ada sesiapa pun di sana,mungkin hanya perasaan nya saja..tanpa membuang masa dia langsung meneruskan perjalanannya menaiki lift apartment..
Sedang kan di sisi lain seseorang mengeluarkan smirknya merasa puas hati dengan apa yang ia lakukan sekarang "oh,di sini rupanya apartment dia..mesti haechan hyung ada kat sini.. rasanya,aku tahu apa yang aku nak buat" ucap nya..
Kembali ke tempat jisung, baru saja pria park itu masuk apartment tiba2 ia melihat haechan yang bersiap entah mahu ke mana..
Sedangkan haechan dia terkejut melihat sosok tinggi itu di hadapan nya, merasa kakuh dan menunduk "kau nak pergi mana?" Tanya jisung dingin sambil menyilangkan kedua tangan di dada nya..
"Aku..a..aku nak pergi-"
"Haechan?" Panggil seseorang yang baru datang..
Haechan menoleh melihat pemilik suara itu dan menunduk semula "cam mana ni?" batin haechan..
Bukan hanya seorang yang datang melainkan beberapa orang rakannya juga ada mereka adalah renjun, jaemin,jeno..kalau mark jangan tanya,pria itu sudah tidak pulang beberapa hari..
"kenapa ni? Kau nak pergi mana?" Tanya renjun..
Haechan diam tak bisa berkata apa2..
Mulut kaku "haechan ah,kitaorang sedang tanya ni kau nak pergi mana?" Kali ini jeno yang bertanya..Haechan tetap saja diam tidak berkata membuat mereka merasa sedikit kesal "sampai bila kau nak diam cam ni haechan ah?" Renjun berkata lagi..
Jaemin menghelah nafas,dia merasa haechan pasti marah pasal kejadian kemarin "kau marah pasal kemarin ke?" Tanya jaemin..
Haechan diam lagi "bagi tahu aku, apa yang heejin cakap dengan kau sampai kau jadi cam ni?" Sambung jaemin...
Haechan masih diam "kalau kau terus diam cam mana nak selesai" ucap renjun mulai kesal lagi..
"A..aku..aku nak..aku nak pulang" jawab haechan takut2..tapi kenapa harus takut,kan itu hak mu lee haechan..
Mendengar itu mereka terkejut "jangan nak main2 haechan ah..kau nak pulang kenapa?" Jeno..
"Aku..aku tak nak berhutang dengan korang" haechan
"Hutang? Hutang apa nya ni haechan ah" jaemin
"Selama aku tinggal dengan korang, sekupang wang pun aku tak bayar untuk apartmen ni.. betul kan?" Haechan cuba memberanikan diri untuk berbicara..
Mereka yang mendengar itu terdiam "aku malu tinggal dengan korang..aku rasa diri aku ni teruk tahu tak..hidup hanya nak kesenangan dari korang je tapi aku tak pernah pun sumbang apa2 untuk rumah ni,aku rasa diri aku ni teruk" kata haechan
"Dari pada aku tinggal dekat sini, lebih baik aku tinggal dengan samcheon je.. kalau aku dekat sini,aku rasa malu dengan korang..maklum lah,orang miskin mana lah mampu kan..lagi pun, kalau di fikir2 nanti benda ni jadi ungkitan so please,biarkan aku pergi" sambungnya lgi..
"Tak haechan ah,kau tak boleh pergi.. aku tahu ini pasti gara2 heejin kan,dia mesti ada cakap yang bukan2 dekat kau sampai kau bersikap cam ni iya kan?" Jaemin
"Kalau dia tak bagi tahu aku, aku tak kan tahu semua ni jaemin ah.."haechan
"Aku takkan biar kan kau pergi haechan ah..aku takkan biarkan" jaemin merebut bagasi dari tanggan haechan..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Подростковая литератураkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...