Ep.27 (salahku apa?)🖤

168 8 2
                                    







PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!

Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...



























Sudah lama tidak melihat keindahan dunia,akhirnya dapat juga bersua..seperti yang dirasakan oleh haechan hari ini, dia keluar meluangkan masa bersama sahabat2nya..

Ini semua ideanya jeno,dia kasihan melihat haechan yang selama ini hanya terperap di apartment saja dan itu di setujui oleh yang lain kerana mereka juga merasakan hal yang sama..

Mana tahu dengan keluar bersama ini boleh membuatkan haechan merasa gembira dan kurang bersedih..

Si manis menatap sekeliling bandar itu dengan kagum,menghirup udara segar dan melihat keramaian orang di sana..

Sedangkan 5 orang sahabatnya merasa gemas melihat tingkah haechan yang layaknya anak kecil berumur lima tahun sedang kesenangan..

Jaemin mengambil gambar haechan dalam diam lalu tersenyum seorang diri melihat gambar2 hasil dari tanggapannya..

Tidak hanya pria Na tersebut,jeno dan yang lain juga diam2 memvideo wajah manis milik haechan..

Jisung sadari mereka juga melakukan hal yang sama langsung membuka suara "yakh,hyung..kau pun ikut2 ambil video haechan hyung" kesalnya

"Suka hati aku lah,kenapa kau je ke yang boleh ambik video dia" ucap jeno sinis

"Iya! Hanya aku yang boleh" jawabnya yakin

Jeno,renjun dan chenle melotot mendengarnya "hello! Haechan milik kita bersama..bukan untuk kau je ok" renjun mulai membuka suara..

"Eoh?! Kita ada sepakat soal tu ke? Tak de kan?" Jisung tidak mahu mengalah

"Cih! Kau lupa?! Atau buat2 lupa? " chenle

Jaemin mengeleng melihat sahabat2nya itu mulai pergaduhan yang sepatutnya tidak di pergaduhan di sini,tidak malu  kah mereka? Orang2 sedang menonton kelakuan mereka yang memalukan..

"Aedera2,stop lah" ucap jaemin cuba menghentikan perdebatan ini..

"Tak! Jisung harus di ajar" jawab jeno tak terima

Haechan yang dari tadi melihat2 tempat yang mereka berada sekarang mulai bosan,tiba2 pandangannya terkunci saat dia melihat sosok yang ia kenal juga berada di sana..

"Mark hyung?" Ucapnya

Entah dorongan dari mana,dia langsung bergerak menuju ke arah pria jung itu..merasakan rindu karna agak lama juga tidak bersua dengan sosok yang pernah jadi roomatenya ini..

"Aedera,hajima" ucap jaemin lagi..

Mereka tidak menghiraukan jaemin dan terus berdebat, jaemin memijat jidatnya kesal juga ya mau menghentikan perdebatan ini..

Dia pun memilih untuk membawa haechan pergi dari sana namun si manis pudu sudah tidak ada membuatnya jadi panik..

"Haechan?" Melihat sekeliling tidak juga menjumpai sosok itu..

"Ah,jajeungna..aedera!" Panggilnya pada 4 orang tadi..

Namun sama juga,dia tidak di hiraukan..

Jaemin menghelah nafas geram dan mulai emosi "woii!" Ucapnya kesal dengan nada yang sedikit tinggi membuat 4 orang itu akhirnya sedar juga "puas berdebat?! Aku ingatkan tak nak berhenti lagi" tambahnya

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now