Dua minggu berlalu,haechan sudah di benarkan pergi kampus..seperti biasa,dia akan mengikuti chenlee untuk bertolak hari ini..Hanya sedikit perubahan di sini,haechan yang dulu menumpang kereta teman2nya tidak pernah di Tawari melainkan haechan sendiri yang menawarkan diri untuk menumpang dengan kereta mereka..
Namun sekarang,mereka pula yang menawarkan haechan untuk menaiki kereta mereka sendiri..Aneh bukan?
Seperti sekarang ini,jeno baru saja menawari haechan agar menaiki kereta nya..mendengar itu chenlee cepat2 berbicara "haechan Hyung kan selalu ikut aku kalau nak bertolak..Asal kau pulak yang tiba2 nak ajak haechan Hyung ikut kau pergi kampus tu?" Ucapnya menatap jeno sinis..
"Kenapa? Salah ke?" Balas jeno menatap geram chenlee..
"Tak jugak,hanya pelik..btw,haechan Hyung tetap bertolak pergi kampus dengan aku"
"Dasar kulit tepung aneh"gumam jisung..
"Apa kau cakap?" Chenlee bukan lah pekak untuk gumaman mu itu park jisung ah..
"Tak delah..Eh,jom lah bertolak..jangan lah nak lama2..kalau cam tu,aku bertolak dulu lah ye..bye" terus pergi meninggalkan 6 orang itu..
"Woi,kita belum selesai lagi park jisung ah! Yah!" Geram chenlee pada jisung yang lari dari kesalahan nya..
Haechan menahan chenlee "dah lah tu,lebih baik kita bertolak.. apa yang jisung cakap tu betul jugak,tak baik lama2 takut lambat masuk kelas.." chenlee hanya menghelah nafas mendengar ucapan sang Hyung..
"Arasso,gaj-jah" membawa haechan pergi..Tidak lupa dengan tangannya yang menarik haechan itu seperti pasangan lebih tepat..
Sementara 4 orang pria yang ikut berjalan menuju ke kereta mereka hanya melotot melihat tingkah chenlee yang berani2nya menyentuh haechan mereka dan jalan berdua meninggalkan mereka seolah olah 4 orang ini tidak wujud saja..
"Cih! Main jalan tinggalkan kitaorang je..tak nampak ke apa kita ada dekat sini ni..ingat kita ni angin" ucap Renjun kesal dengan chenlee..
"Nak buat macam mana,dah rezeki chenlee..dah lah,aku gerak dulu..jumpa kat kampus nanti" Mark terus pergi membuat Renjun Bengong seketika dengan ucapannya barusan..
Jeno juga sudah bertolak,jaemin yang mau pergi melihat Renjun keheranan kerana pria itu masih berdiri di tempatnya memikirkan ucapan Mark tadi..
"Woi! Nak sampai bila kau berdiri macam tak betul kat situ tu.." Renjun langsung sedar dari lamunan nya "kalau iya pun kau nak terus berdiri cam tu, berdiri lah kat tepi..orang nak lalu lalang kat sini terhalang gara2 kau yang berdiri macam tiang kat situ" tambahnya..
"Kecoh je" memberi jelingan maut pada jaemin kerana menganggu lamunannya lalu pergi dahulu meninggalkan pria Na itu..
Jaemin melotot dengan ucapan Renjun "kecoh kau cakap aku..kalau bukan aku yang sedarkan kau dari lamunan tak terhenti kau tu,mungkin kau sampai kat kampus tu esok..dasar kawan tak tahu beruntung" omelnya sambil berjalan mengikuti Renjun..
Sedangkan Renjun hanya menutup telinganya supaya tidak mendengar Omelan si Na itu Sambil mempercepatkan langkah menuju ke keretanya..
___________________❤___________________
Jam sudah menunjukkan waktunya istirehat, 7 dream itu hari ini tidak memakan makanan kantin melainkan memakan bekalan dari haechan..
Iya, haechan membuatkan bekal untuk 6 orang ini termasuk dirinya..makan masakan sendiri lebih baik daripada membazirkan wang untuk membeli makanan dekat kantin bukan? Itu lah yang di katakan haechan pada mereka..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Ficção Adolescentekisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...