Ep. 31(kau siapa?)🖤

138 7 2
                                    








PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!

Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...











Brakk!!!

"Jeno jangan macam ni" renjun menahan jeno yang mulai emosi kerana kehilangan haechan..dia sampai ketiduran mencari kekasih hatinya tapi tidak ada tanda2 sosok itu juga..

Dia marah karna lalai tidak menjaga haechan dan malah  ketiduran..

"Kenapa korang tak bangunkan aku..kenapa korang biarkan aku tidur?!!" Marahnya

"Hei,dude..kau fikir kami ni sampai hati ke nak kejutkan kau. Jeno,kau langsung tidak rehat semalam sampai tertidur..kitaorang nak buat-"

"Aku tak peduli lah! Dari kemarin njun dari kemarin haechan tak ada..kau fikir aku nak berhenti cari dia..kalau korang betul2 sayang kan dia,korang takkan berhenti cari korang tau.." potong jeno pada ucapan si pria huang itu..

Renjun masih menahan rasa kesal nya dengan kata2 sang sahabat "kau cakap apa ni? Kau fikir kau sorang je ke yang sayang dia ..kitaorang jugak lah"

"Oh,ya ? Buktinya apa? Kalau korang peduli kenapa korang masih di sini? Kenapa korang boleh pulang dan rehat lagi ? Kenapa korang masih belum cari haechan sedangkan s3karang dah pukul 12:00 ?! " marah jeno

"Jeno hyung,kitaorang cuma-"

"Apa lagi?! Kau nak menafikan sedangkan ini kenyataan.. korang tak risaukan haechan..korang tak de bezanya dengan mark hyung!"

Bugh!!!

Satu tonjokkan lolos mendarat di pipi jeno sampai bibirnya sedikit terluka akibat pukulan tersebut..

"Renjun! Hajima?!" Tahan chenle

Tapi siapa saja yang tak kenal renjun si pemanas baran,dia kalau sudah marah seperti orang kesurupan saja..walaupun pendek tapi kekuatan nya bukan lah main2..

Jeno tidak mau mengalah,dia juga membalas pukulan itu bahkan lebih dari dua pukulan..sekali lagi dia ingin memukul renjun berhasil menahan lalu membalas lagi pukulannya jeno tadi..

Jisung dan chenle berusaha meleraikan tapi kekuatan mereka sangat lah tak terbandingi..

Jaemin menghampiri dua orang itu,tidak takut terluka dia langsung menarik keduanya ke arah kanan dan satu ke kiri agar terpisah hanya dengan satu tarikan saja..

"Berhenti bergelut! Dalam keadaan macam ni korang masih bergaduh! Bukannya mencari cara nak cari haechan korang malah bergaduh?! Apa ni?!" Marah jaemin

"Cari cara? Cih! Tapi masih duduk juga kat rumah buat apa.. tanam jelah niat kau tu Na jaemin " ucap jeno

"Kau ni!!!" Renjun ingin memukul tapi jaemin menahan " dia dah melebih jaemin ah..aku geram lah!" Sambungnya

"Aku kata sudah renjun ssi, sudah!" Kata jaemin yang juga menahan amarahnya karna tidak mau sesuatu yang buruk akan berlaku..dia memandang jeno dengan tajam lalu berkata "kalau bergaduh cam ni masalah takkan selesai lee jeno..ingat! Bukan kau sorang je yang cintakan haechan..kitaorang juga..kitaorang juga tak boleh tanpa dia..Jadi solusinya bukan bergaduh.. kita tak dapat jumpa haechan kalau cam ni..bersikap dewasa lah jeno shi"

Jeno terdiam mendengar kata2 dari sahabatnya..

---__________________________❤___________________________

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now