Ep.6 (kecewa)🖤

268 17 5
                                    














Haechan duduk termenung di katilnya,memikirkan tentang bagaimana sikapnya saat dia belum hilang ingatan dulu.. apakah dia terlalu kejam dulu sampai salah satu membernya ada yang sedikit dingin dengannya?Itu yang terus berputar di kepala nya..

Merasa bersalah sekali dia jika apa yang di ucapkan oleh salah satu sahabatnya tadi itu benar..

Ceklek!

"Haechan" panggil orang yang barusan masuk ke kamar itu "Mark Hyung" iya itu Mark roommate haechan yang barusan masuk tadi langsung duduk di siring katil milik haechan " kau ok?" Tanya nya..

Haechan hanya mengangguk dan melemparkan senyum nya "pasal tadi tu, jangan lah ambik kesah sangat..aku tahu kau kecewa kan?" Tambah Mark lagi..

"Aku nak minta maaf lah Hyung kalau dulu, aku kejam sanggat kat korang.. Aku betul2 kecewa dan merasa bersalah pulak sebab bersikap buruk kat korang" haechan menunduk memainkan jarinya kerana merasa bersalah dengan orang di depan dan kawan2 lainnya..

Mark tersenyum lalu mengusap rambut pria Lee itu "haechan, yang berlalu biarlah berlalu..Hyung tak marah atau dendam pun dekat kau.. tenang lah, jangan di fikirkan lagi" Mark memberi ucapan penenangan pada haechan..

"Tapi.."

"Shutss,jangan cakap lagi..tambah sakit kepala tu nanti kalau di fikirkan terus masalah cam ni.. fikir tentang kesihatan kau hmm?" Haechan mengangguk saja mendengar nasihat Mark "good boy" tambah Mark lagi lalu mengusap lembut rambut haechan .

____________________🖤__________________



Pukul 20:00

Saatnya untuk mereka makan malam,haechan dan jaemin yang berada di dapur sedang menata makanan di atas meja..

Soal haechan tu, jaemin sudah banyak kali menyuruh pria lee ini berhenti untuk membantunya memasak..Tapi, haechan tetap berkeras mahu membantu jaemin menyiapkan makanan untuk santapan mereka malam ini..

Jaemin hanya mampu menghelah nafas dan menurut apa yang di inginkan haechan..lagipun, haechan membuat hal yang berfaedah bukan? tapi, tetap saja jaemin risau tentang kesihatan pria manis itu..

"Haechan,aku panggilkan budak2 lain untuk makan..kau tunggu kat sini ye" ucap jaemin yang ingin memanggil membernya yang lain untuk makan malam..

"Aniya,biar aku yang pergi panggil diorang..kau tunggu kat sini je nde" dengan senyuman manisnya pria Lee itu pun ingin pergi meninggalkan jaemin di ruang tengah itu "tapi..." Ucapannya terhenti saat sosok pria Lee itu sudah pergi menuju ke tempat tujuannya..

Saat ini haechan sudah menyuruh jeno dan Mark pergi ke ruang makan untuk menyantap makanan yang sudah di sediakan..saatnya dia menuju ke kamar milik jisung dan Renjun..

Tok! Tok! Tok!

Haechan mengetuk pintu yang sedikit terbuka itu, menampakkan satu orang saja sahabatnya yang ada di  kamar tersebut...

pertanyaannya, mana dua orang lagi?

"Wae haechan ah?" tanya orang itu menyedari haechan yang berdiri di ambang pintu " kitaorang dah siap masak, makan jom" orang itu hanya mengangguk "kau pergi dulu,kejap lagi aku sampai" ucapnya..

"Okk,tapi-"

"Jangan risau,sekali aku datang dengan diorang"

"Baiklah,jangan lama nde"

"Nde"

Haechan pun pergi ke ruang makan dahulu menunggu kedatangan tiga kawannya untuk makan bersama..

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now