Ep.20 (Kisah Mark dan Renjun?)🖤

180 11 0
                                    


PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!


Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...








Hari yang menyenangkan,chenlee dan haechan selesai berjalan-jalan hari ini.. banyak yang mereka lakukan seperti, makan gula2 kapas,jalan2 di taman tidak lupa menikmati aiskrim di cuaca yang agak panas,serta macam2 lagi yang mereka lakukan dan berakhir melihat pemandangan indah matahari terbenam di pantai..

Apa yang lebih menyenangkan lagi,pria tinggi park jisung itu tidak menganggu atau mengancamnya saat ia keluar bersama chenlee padahal dia sudah tahu kalau anak berdarah cina itu mengajak si manis pergi memakan angin di luar sana..

Chenlee sempat pamit pada jisung yang kebetulan ada di ruang tengah menonton telivisyen tidak lupa juga dengan 2 'J' hyungnya itu yang turut serta menonton drama pagi yang ada di layar telivisi..

Ya,haechan sedikit ragu mahu pergi waktu itu tapi melihat demi chenlee haechan harus berbuat apa? Anak itu agak kuat merajuk dan susah di pujuk kalau tidak dengan ciuman atau pelbagai cara aneh untuk memujuknya..

Kembali pada haechan yang baru saja selesai mandi,dia mengeringkan rambutnya dengan tuala sambil duduk di tepi kasur miliknya..

Matanya terus tertuju pada kasur milik roommate nya itu,haechan mengingati pria itu sudah berapa hari tidak pulang ke apartment..

Lagi2,sikap pria itu sejak kebelakangan ini sungguh aneh sekali yelah dia agak pendiam,sering murung dan mengucapkan kata 'aku sayang kau' pada sosok manis ini dengan tatapan sendu .

Tapi bila di tanya apa masalah dia,dia hanya mengatakan 'tidak ada apa2 masalah' pada haechan..hal itu nembuat  nya tertanya-tanya,ada apa dengan mark sebenarnya?

___________________❤___________________

Di sini lah mark sekarang,sedang bersama gadis yang di jodohkan dengannya itu dekat restoran mewah..

Makan malam di sertai alunan musik romantik tetapi tidak dengan suasana mereka berdua..

Mark sedari tadi hanya diam,apa lagi gadis itu dia gugup dan susah untuk berbicara dengan pria yang akan menjadi suaminya ini tidak lama lagi..

Gadis itu cuba untuk memulakan pembicaraan,menarik nafas lalu menghembusnya "hm,tuan" ucap gadis itu membuat si alis camar langsung menatapnya dengan wajah datar..

Si gadis tambah merasa gugup untuk berbicara lalu menunduk semula "kenapa tak makan?" Akhirnya suara sang pria keluar juga membuat gadis itu menatapnya pelan2..

"Saya nak cakap dengan tuan sikit" gadis itu..

"Makan lah,lepas tu baru cakap di tempat lain" mark

"Nde"ucapnya sambil mengangguk pelan..

selesai sahaja mereka makan,mark langsung membawa gadis itu jalan2 di tepi laut "so,apa yang kau nak cakap?" Tanya mark dingin, menghentikan langkahnya sambil menyilangkan kedua tangannya ..

"Sa-Saya sebenarnya tahu,tuan terpaksa nak kahwin dengan saya.." ucapnya

"Jangan panggil tuan,panggil mark je dan buat macam biasa..ok,teruskan" mark

Karina mengangguk lalu berucap "Kalau k-kau nak tahu,a-aku pun terpaksa" lirihnya,mendengar itu mark merasa ingin tahu lebih dalam..

"Terus,kenapa kau terima?" Mark

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now