Hospital,
6 orang itu, sedang menunggu haechan sedar kan diri..mereka sudah sampai dalam beberapa jam yang lalu lagi dan sekarang haechan belum sedarkan diri..
" Dah call samcheon haechan ke?" Ucap Mark yang membuka suara di balas anggukan dari Renjun..
Ceklek.
Pintu terbuka, terlihat seorang lelaki paru baya yang sedang memasuki wad haechan "taeil samcheon?" Ucap jeno melihat orang yang masuk baru tadi "macam mana keadaan haechan? Dokter cakap apa?" Ucap taeil yang sedang risau terhadap anak saudara satu2 nya itu..
"Bawa bertenang samcheon ah" jisung menenangkan taeil yang berstatus samcheon pria bermarga Lee itu..
"Bertenang? Macam mana samcheon nak tenang jisung ah, haechan anak saudara samcheon satu2 nya.. haechan tu, samcheon dah anggap macam anak samcheon sendiri tau tak.." taeil hampir mengalirkan air matanya kerana sedih tentang kondisi haechan sekarang..
Lihat lah,biarpun haechan seorang yang terkenal dengan kejahilannya..
Tapi,mereka tetap menyayangi haechan..________________🖤________________
2 hari berlalu,haechan belum sedar2 dalam komanya.. haechan tidak bersendirian di hospital melainkan ia di temani oleh Renjun.. Renjun? Padahal Renjun adalah orang yang sering di ajak berantam oleh haechan, dia yang menjaga haechan di hospital.. itu kerana,Renjun sanggat menyayangi pria manis ini..
Kekadang Renjun berfikir, kejahilan haechan tidaklah begitu menyakitkan hatinya.. dia sebenarnya, suka melihat haechan menjahili dia kerana baginya itu kelihatan Gemas..Hanya saja,Dia sering frustasi sama pria manis itu kerana tidak mahu memanjakan haechan..
"Chan" panggil Renjun pada haechan sambil mengusap rambut pria manis yang belum sedarkan diri dari dua hari yang lalu "Chan, cepatlah sedar..semua orang tengah rindukan kau sekarang ni " tanpa sedar, pria bermarga Huang itu mengalirkan air matanya.. tanda ia rindu dengan haechan mereka..
" Aku rindu saat2 kau jahili aku,senyum kau,segala tentang kau aku rindu Chan..pleas,wake up" lirihnya lalu mengenggam tangan haechan..
Tiba2 tangan yang Renjun genggam itu bergerak membuat pria itu secara langsung menoleh ke arah haechan "hae..haechan?" Panggil Renjun pada haechan yang sepertinya akan sedar..
"Appa..omma.." lirih haechan yang masih menutupkan matanya dan memanggil omma appanya seperti orang yang tengah mengigau dalam tidur..
"Haechan.." Renjun terlihat senang kerana haechan akan sedar "haechan,buka mata kau haechan.." Renjun memanggil haechan dengan lembut membuat pria Lee itu membuka matanya pelan..
Renjun melebarkan senyuman nya, dia senang melihat haechan sudah sedar "akhirnya, kau dah sedar haechan ah.." ucapnya mengalirkan air mata senang..
"Kau..kau,siapa?" Haechan bersuara dengan reaksi seolah dia tidak mengenali Renjun membuat senyum Renjun seketika memudar "apa?". Tanya nya pada haechan tidak mengerti situasi ini sekarang "kau si..siapa?" Lagi haechan mengeluarkan ucapan yang sama..
"Haechan,ini aku Renjun..you friend" haechan tetap mengenyitkan keningnya tanda dia masih tidak mengenali nama yang di sebut oleh Renjun "si..siapa haechan dan ren..Renjun?" Tanya haechan lagi..
Ada apa dengan haechan? Kenapa dia tidak mengenali nama Renjun bahkan namanya sendiri ia lupa "haechan,kau lupa nama kau?"
Renjun menanyakan haechan memastikan kalau haechan sedang tidak bergurau..tapi,apa kah sekarang ni masa untuk bergurau? Tentulah tidak..haechan hanya membalas dengan gelengan saja saat Renjun memberinya soalan.._________________🖤_______________
Sekarang haechan bersama jaemin,jeno,jisung dan chenlee.. Renjun dan Mark? Mereka berada di ruang dokter kerana ingin mengetahui maklumat tentang kondisi haechan..Chenlee,dia menatap haechan dalam membuat lelaki bermarga Lee itu merasa tidak nyaman di pandang2 seperti itu..
"Betul ke Hyung tak ingat aku?" Chenlee mulai menanyakan haechan lagi dan di balas anggukan oleh haechan..
"Kau tak ingat macam mana kau kemalangan semua tu?" Kini jeno lagi yang membuka suara..
Plak!
"Auwhh" jeno meringis mendapat pukulan dari jaemin "kenapa kau ni?" Kesal jeno pada jaemin yang tiba2 memukulnya yang kini memasang wajah datar..
"Dah dia tak ingat, tak payah lah paksa.." ucap jaemin datar jeno hanya memutar bola matanya..
"Aku cuma nak pastikan jelah" jaemin mengelah nafas geram dengan jawapan jeno sebab, lelaki ni tak pandai faham2 maksudnya langsung..
"Kau tak faham ke,haechan kan tengah tak sihat sekarang..jangan lah tanya dia banyak2 soalan..kalau ada apa2 yang jadi dekat dia cam mana?" Jelas jaemin membuat jeno langsung sedar..
Ceklek!
Pintu terbuka menampakkan dua pria itu eh, bukan tiga termasuk taeil samcheon haechan itu "haechan ah" panggil taeil pada haechan dan mendekat padanya "haechan dah sedar akhirnya.." taeil langsung memeluk pria manis itu "anda siapa?" Tanya haechan sopan tepat di telinga samcheonnya itu, taeil langsung melepas pelukannya dengan haechan lalu menatap haechan tidak percaya..
"Haechan,ini samcheon nak..haechan tak ingat samcheon ke?" Haechan menggeleng lagi, taeil tidak percaya dengan semua ini..apa yang dah jadi dengan anak saudara nya? Dia memandang ke arah 6 orang pria itu meminta penjelasan dari mereka..
"Kita cakap kat luar samcheon ah" Mark berjalan dahulu keluar diikuti taeil dan beberapa orang kawannya meninggalkan haechan dengan Renjun saja di wad itu.. soalnya, Renjun sudah tahu tentang haechan..
Sementara di luar,mark menjelaskan semuanya "apa?! Hilang ingatan?" Ucap mereka serentak lalu Mark mengangguk..
"Dia hilang semua memory dia termasuk tentang diri dia " mendengar itu,taeil langsung terduduk di kerusi penunggu kerana tidak percaya dengan apa yang telah terjadi..haechan nya ,hilang semua ingatannya termasuk tentang dirinya yang bererti bahawa haechan tidak akan mengingati samcheonnya ini..
Jaemin mengusap belakang taeil menyuruhnya bertenang "apa lagi ini tuhan..aku sudah kehilangan Hyung ku dan sekarang,anak Hyung ku pula yang terkena bencana.." taeil bersedih di ikuti kawan2 haechan juga saat mengetahui hal ini.. hanya bersedih di dalam hati..
Namun, di antara 6 sahabat haechan itu ada yang tidak tahu kalau dia ingin bersedih atau tidak saat mengetahui hal ini.. dia malah merasa senang dan mudah untuk membalas dendam dengan pria manis itu..tapi, di sisi lain dia merasa rindu dengan haechan juga serta senang melihat orang itu sudah sadar sekarang..
Bersambung~
Siapakah orang yang di maksudkan itu? Kalau mau tahu, baca lah di chapter seterusnya okk..yang membaca story ini,pleas vote ya.. jangan lupa kalau ada apa2 masalah dalam story ini komen..
Sorry kalau ada Typo😘
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...