Ep. 30 (hilang)🖤

166 5 4
                                    










PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!

Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...



































Suuu....


Bunyi angin dalam keheningan di ruang tengah yang berisi 6 orang ini..di mana 4 orang dari mereka menatap 2 orang yang tengah duduk di sofa tersebut..

Haechan yang duduk sambil menunduk sedangkan chenle menatap 4 orang di hadapannya santai sambil menyilangkan kedua tangan di hadapan dada nya..

"Kau benar2 melakukannya le?" Tanya si huang dengan wajah datar

"Iya.." santai nya

"Tanpa kitaorang? Ah,jjinja!" Kesal renjun

"Haechan dah terima kau?" Jeno

"Bukan aku tapi kita" chenle

"Bukan soalan itu yang patut kau tanya jeno ssi..kita sepatutnya tanya kenapa chenle-"

"Wei5,bukan kah itu yang sepatutnya sebuah pasangan lakukan..relax Lah,korang pun boleh minta kan" ucap chenle tanpa rasa bersalah

Renjun betul2 geram melihat pria zhong satu ini "aku yang sepatutnya mula dulu zhong chenle ssi.." tangan nya seolah olah ingin mencekik orang yang berbicara santai tanpa memikirkan salahnya apa..

"Kenapa pulak kau yang mula dulu?" Jeno menatap renjun tak suka

"Sebab aku yang paling tua lah bodoh! Ih!!!!" Ingin  mencekik jeno

"Bukan mark hyung ke?" Jisung buka suara tanpa memikirkan apa yang dia bicarakan membuat mereka yang ada di sana menatapnya datar

"Mian.."sambungnya

"Mark hyung tak de kene mengenanya dengan haechan.." sahut chenle yang paling benci pria jung tersebut..

Hening seketika...

Haechan merasa punca dalam hal ni tiba2 membuka suara untuk berbicara mencari cara agar mereka tidak marah2 dan berdebat lagi..terpaksa lah dia buat  untuk pertama kalinya "sayang2 haechan semua"

Mendengar itu mereka secara serentak menatap haechan dengan mata yang membulat sempurna " sayang?" Ucap jaemin

Haechan merasa seram melihat mereka sekarang "i..iya,salah ke?"

"Tak..tak salah my bear.." ucap jeno tiba2 saja lembut pada haechan..merasa suasana sudah sedikit baik haechan pun berbicara lagi..

"Sayang2 haechan ni dah makan ke?"

"Belum sayang ku.." renjun

"Kita keluar nak? Beli makanan dekat restoren bawah..teringin lah nak makan nasi kutlet..boleh kan?" Lepas ni haechan mungkin akan kubur diri nya hidup2 sebab sudah berbicara seperti bukn dirinya yang sebenar..

"Apa saja untuk mu my dear..mari" renjun menarik tangan haechan bersiap untuk pergi..

"Tapi sayang ku,jangan fikir kalau kejadian tadi kitaorang lupa..kau kene tangungjawab juga" ucap jisung dengan dengan senyum miringnya..

Haechan menelan ludahnya kasar ,apa  lah yang akan jadi dengan nya setelah ini..mungkin tidak bisa berjalan atau duduk di kerusi roda sampai sebulan..

Dia tak mungkin layan sekali 4 kan?

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now