Ep.18 (pacar jaemin?)🖤

173 10 2
                                    















Haechan sendirian di rumahnya,mana mereka semua? Padahal ini sudah malam..

Ting tong!

Akhirnya,pulang jugak diorang..dengan segera haechan membukakan pintu buat temannya yang sudah pulang dan orang itu "jaemin" yang di panggil hanya senyum kecut dan masuk..

"Jaemin,kau dah makan?" Tanya haechan mengikuti jaemin dari belakang dan langkah lelaki na itu berhenti lalu menoleh ke arahnya..

"Haechan ah" panggil jaemin

"Nde?" Haechan

"Walau apa pun yang terjadi,pleas dont leave me ok" jaemin

"Kenapa ni jaemin? Kau ada masalah ke?" Tanya haechan risau..

"Ani..dah makan?" Jaemin cuba menukar topik cerita nya..

"Aku dah makan,kau tu yang aku tanya..dah makan ke belum?" Tanya haechan lagi..

"Belum lagi sebenarnya tapi, aku belum lapar lagi..nanti kalau aku lapar aku bagi tahu nde" jaemin

"Nde" senyum haechan

Jaemin mengusap pipi tembam lalu tersenyum dengan haechan "aku maauk dulu nak mandi" katanya

"Pergi lah,kalau lapar bagitahu aku..aku siap kan makanan untuk kau" haechan

"Nde" singkat jaemin lalu pergi ke kamarnya..

Haechan menghelah nafas,masih risau dengan kawan2 nya yang belum pulang2 lagi "mana yang lain ni?" Ucapnya..

____________________❤__________________

Besok,haechan terbangun dari tidurnya..merasa ada sepasang tangan yang melingkari perut nya lalu ia menoleh melihat siapa orang tersebut dan ternyata "mark hyung?" kata haechan..

Orang yang di sebut masih tertidur pulas,haechan tersenyum melihat wajah tertidur itu tapi ada yang aneh di pipi sang dominan..

Air mata kering? Apa dia menangis? Tapi karna apa? Batin haechan

Dengan pelahan haechan melepaskan tangan mark tidak mahu menganggu upacara tidur pria jung itu..haechan turun dari ranjangnya bersiap ke dapur membuat kan sarapan untuk teman2nya..

Saat di dapur,dapat ia lihat jeno sedang meminum kopi sambil membaca sesuatu di buku yang entah apa tajuknya..

Haechan tersenyum lalu menuju ke orang itu "good morning" sapa haechan membuat pria itu langsung menoleh ke arahnya dan tersenyum juga "good morning"..

"Sorry lambat banggun,terpaksa lah kau buat sarapan sendiri" haechan

"Tak pelah,takkan nak harapkan kau je yang buat sarapan terus..kau pun mesti penat jugak kan" jeno

"Hm,tak jugak lah..ada kelas tak hari ni?" Haechan

"Tak de.." jeno

"Yang lain?" Haechan

"Entah"

Haechan hanya mengangguk faham berdiri lalu bersiap untuk menyediakan sarapan "nak aku tolong?" Tanya jeno tiba2 ada disebelah haechan..

"Eh,tak payah lah..aku boleh buat sendiri" balas haechan menolak niat baik jeno..

"Boleh lah,takkan jaemin boleh aku tak boleh..aku tahu lah aku tak pandai masak tulah kau tak nak aku tolong kan" rajuk jeno..

Haechan mengeleng terlihat panik di wajahnya tidak mahu kawannya satu ini lagi merajuk "tak,bukan macam tu.. aku cuma- huh,baiklah..kau tolong aku masak" tiada cara lain terpaksa lah haechan menerima tawaran itu..

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now