Haechan menguap baru banggun dari tidurnya,matanya terasa pedih kerana menangis semalam..siap mengumpul nyawa dia perasan tubuhnya telah di baluti selimut hangat membuat dia terfikir,sedari semalam dia tidak memakai selimut saat ketiduran tapi kenapa tiba2?
Lama2 dia terfikir juga kalau membernya masih peduli dengannya walaupun sedang kesal dengan nya sekarang tapi lihat lah,haechan tidak di biarkan tidur kesejukkan di ruang tengah..
Tidak kira siapa pun pelakunya, haechan berterima kasih sekali dengan orang yang mengambil berat padanya biar pun saat marah..
Tidak lama kemudian dia baru teringat
"Sarapan"ucapnya dan lari ke dapur dengan laju..
Melihat dapur yang masih kemas teratur tapi tidak dengan meja makan mereka..
Wait,jangan salah faham meja makan mereka teratur maksud author di atas meja itu sudah tersedia sarapan hanya saja tertutup dengan tudung saji..
Bukan hanya sarapan saja yang ada di sana tapi surat juga,haechan menghampiri meja tersebut lalu mengambil surat itu..ia membukanya lalu membacanya:
"Jangan lupa sarapan haechhan ssi,
Aku dah masakkan sarapan untuk kau..satu pesanan yang aku nak bagi tahu dekat kau,jangan keluar dari rumah ni kalau kau tak nak ada masalah lagi yang menimpa nde..
Itu saja-jaemin-"
Haechan tersenyum saat membaca surat itu,dia tahu antara sahabatnya kalau sedang marah padanya hanya jaemin saja yang masih bisa menahan amarahnya itu pada haechan..
Mungkin selimut itu jaemin juga yang berikan padannya fikir haechan.. tanpa membuang waktu,haechan pun memakan sarapannya..
Setelah itu,haechan tidak tinggal diam dia langsung pergi membuat kerja bersih2 nya .sepertinya,hari ini semua sahabatnya ada kelas jadi tinggal dia sendiri saja di apartment ini...
____________________❤__________________
Jisung sedang di toilet sendirian tanpa di ikuti oleh satu pun sahabatnya, dia membilas tangannya setelah selesai membuang hajatnya..
Tiba2 fikirannya tertumpuh pada haechan,apa yang sekarang lelaki manis itu lakukan? Adakah dia sudah makan? Dan lagi2 pertanyaan yang ia lontarkan pada lubuk hatinya..
Tersedar dengan pemikiran nya,dia langsung menepis fikirannya tentang haechan jauh2..kenapa jadi dia fikirkan orang yang ia benci? Tak masuk akal langsung..
Ceklek!
Brak!
"Ahahahah" suara beberapa orang sedang ketawa saat memasuki toilet tersebut dan terhenti setelah melihat jisung yang berada di toilet itu juga..
Jisung sanggat mengenal orang itu, melihatnya saja sudah membuatnya merasa muak..dia mengeringkan tangan nya dengan tisu cepat2 ingin keluar tapi langkahnya di hentikan saat orang ini menahan nya..
"Nak pergi mana ni park JiSung ssi?" Tanya orang itu dengan senyuman penuh artinya..
Yang di tanya hanya membuat wajah datar dan tidak membalas ucapan orang depannya "aku tanya ni,kenapa kau tak jawab" dan lagi pria itu bertanya..
Jisung tidak menoleh pada pria itu tapi dia berkata "bukan urusan kau, ke tepi lah" ingin pergi tapi dia masih di tahan oleh orang itu..
"Masih tak berubah-ubah lagi kau ni jisung ah, sopan santun kau dengan aku dari dulu memang tak de.. pedahal, kita ni adik beradik dan aku adalah Hyung kau bukan" ucap orang itu
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...