Ep.9 (siapa?)🖤

181 14 3
                                    




Seminggu kemudian..

"Warhh!" Si manis menguap baru bangun dari tidurnya..membersihkan diri lalu melakukan aktiviti hariannya di rumah(mbersihkan rumah) .

Apakah haechan akan ke kampus?















































Tentu tidak!

Karna para sahabatnya itu yang menyuruhnya untuk berhenti..Entah idea dari siapa tapi haechan hanya mendengarkan itu..

Oh! Jangan risau, samcheonnya juga sudah tahu hal ini..mereka berjanji akan tampung kehidupan haechan..taeil(samcheon haechan) sudah banyak kali menolak kerana, tidak mahu menyusahkan mereka..tapi orang2 itu sudah mengatakan memohon dengan tulus maka taeil tidak bisa berbuat apa2..asalkan haechan bahagia dan tidak hidup memiskin sepertinya..

Tapi,anehnya haechan tidak mahu menolak cadangan ini..kalau haechan tidak hilang ingatan nya,apakah dia akan mendengarkan para sahabatnya itu?

Ok,habis cerita tadi dan mari kita lanjutkan kisah haechan yang sekarang..

Haechan berada di rumah sendirian, kerjanya yang lain sudah siapkan hanya tinggal mencuci pakaian saja sekarang..

Dia mengumpul semua pakaian kotor dari kamar teman2nya dan hanya tinggal satu saja kamar yang haechan belum pergi..

Di sini lah haechan sekarang dalam kamar sahabatnya yang belum ia ambil pakaian kotor si pemilik kamar ini..melihat sekeliling kamar ini sangatlah bersih bukan main..

Tanpa membuang masa, haechan terus mengambil pakaian kotor itu..melihat pakaian kotor milik sahabatnya ini membuat haechan terkekeh..bagaimana orang ini, mempunyai kamar yang bersih tapi pakaian kotornya banyak sekali-batinnya..

Selesai memasukkan pakaian kotor itu di bakul pakaiannya, dia pun ingin keluar dari kamar itu..

"Eh,mak kau" dia melatah setelah menoleh kerana terkejut melihat orang ini tiba2 ada di belakangnya dengan wajah datar..ya,Karna sebelum ini laki2 yang ada di hadapannya itu tidak pernah berwajah yang membuat laki2 manis ini sedikit gugup..

Satu perkataan yang terlintas di fikiran laki2 manis itu iaitu "dia tak de kelas ke hari ni?" Fikirnya..

"Kau buat apa dekat bilik aku?" ucap si pemilik kamar dengan nada yang dingin,wajah datar serta menyilangkan kedua tangannya di dadanya..














Bersambung..

Maaf ya gaiss,ini storynya sedikit pendek..Karna,author mahu bikin bar2 dulu sama para pembaca books ini..soalnya,author mahu dedahkan siapa orang yang berdendam sekali dengan haechan..ya, yang lain teka ni siapa si pendendam itu..

Dan soal story nya,maaf ya kalau ada sedikit buruk..author minta maaf banget..

Seperti biasa,jika ada salah tatabahasa atau typo komen ya..

Jangan lupa vote juga..

Bye❤

LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]Where stories live. Discover now