"Haechan ah" panggil seseorang membuat haechan menoleh pada sang suara..
"Nde, Mark Hyung..wae?" Tanya nya..
Yang di tanya mengaruk kepalanya yang tidak gatal dan memikirkan sesuatu yang hendak iya bicarakan.."Hyung.."tanya haechan lagi kerana yang di ajak bicara tidak kunjung2 berkata apa2..mark mendengar haechan bertanya sekali lagi membuat dia berdiri tegak..
"Ah,nde..hmm"masih berfikir
"Apa aku nak cakap ni ah?" Batin Mark
"Hyung nak cakap apa?"haechan bertanya lagi..jangan risau,haechan tak marah pun dia masih setia menunggu jawapan dari sang Hyung..
"Hyung,sebenarnya..Hyung nak..Hyung nak.." Mark masih takut2 bicara..entah apa yang di takutinya
"Hyung nak?" Haechan
"Hyung nak ajak kau jalan2..k-kau,tak keberatan kan?" Tanya Mark dan berharap kalau haechan menerima ajkannya..
Haechan tertawa manis membuat Mark mengenyit kan keningnya entah apa yang di lucukan "wae?" Ucap sang Hyung..
"Yang Hyung lama sanggat nak cakap pasal ajak keluar tu kenapa? Ajak keluar je Kut..hyung2" haechan mengeleng kepala merasa pelik lalu tertawa lagi..
Mark juga tertawa sedikit "yelah, Hyung cuma takut kalau haechan menolak ajakan Hyung..tulah sebab Hyung cam tu" jelas mark
"Aku ok jelah Hyung,tak de masalah kalau Hyung nak ajak keluar.. lagipun,aku nak jugak keluar2 dari apartment ni.. bosan lah,tak pernah jalan2 dari keluar hospital tu lagi.." haechan memayun kan bibirnya membuat Mark merasa Gemas sekali dengan lelaki manis yang ada di depannya ini..
Tangannya terjulur mencubit pelan pipi tembam itu "kiyowokk" puji Mark membuat pipi sang empunya memerah meronah kerana pujian si dominan..
"Kalau cam tu,Hyung tunggu kat luar..kau bersiap lah nde" ucap Mark mengusak rambut si manis lalu keluar..
Haechan tersenyum mengingatkan pelakuan Mark sebentar tadi..
Tanpa buang waktu,dia pun bersiap..__________________❤__________________
Di ruang tengah,menunggu haechan yang bersiap dahulu laki2 bermarga Jung ini memainkan fond nya sebentar..
Jeno,laki2 eyesmile itu keluar dari kamarnya dengan rambut yang agak berantakan baru bangun tidur kali ya.. dia melihat yang lebih tua kemas sekali membuatnya tertanya tanya mahu ke mana si Canada ini
"Hyung" panggil nya
"Ah,jeno ah.." memandang orang itu "ada apa?" Tambahnya lagi lalu menatap layar hp semula..
"Nak pi mana kemas2 cam ni?" Tanya nya
"Nak keluar"tanpa memandang lelaki yang mengajak bicara itu..
"Keluar?" Ucapnya lalu di angguk oleh Mark
"Hyung ah,gaj-jah" ucap seseorang.. jeno menoleh ke suara itu
"Haechan?" Jeno menatap haechan yang turut berpakaian kemas
"Oh,hai jeno.." haechan tersenyum padanya laki2 siput ini..
Mark yang menyedari haechan sudah bersiap berdiri dari duduknya
"gaj-jah, kita bertolak"ajaknya memasukkan hp nya ke dalam saku jaketnya"Gaj-jah,bye jeno"haechan melambai ke arah jeno lalu pergi ke arah Mark..
Yang di lambai hanya melongoh tidak percaya kalau haechan akan keluar dengan si canada itu..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...