Setelah kejadian pagi tadi,haechan mulai merasa canggung saat melihat chenlee..
Kenapa?
Karna,chenlee telah meluah kan perasaanya pada pria manis lee ini..
Namun,bukan hal itu yang membuatnya canggung dengan chenlee hanya...Chenlee yang meminta haechan untuk menjadi miliknya seorang akan tetapi haechan menolak..
Bukannya haechan tidak menyukai chenlee,hanya saja dia tidak mahu membuat hal..tahu lah, jisung kan..dia tidak suka melihat haechan bahagia,apa lagi saat mengetahui haechan berpacaran dengan pria putih pucat itu mungkin bisa saja membuat si park merosakkan hubungan mereka..
Haechan juga tidak mahu kawan2 nya kecewa karna memilih chenlee sebagai kekasih nya,mungkin lebih baik mereka berteman saja..
Itu lah kalimat yang haechan katakan pada chenlee..haechan tidak mahu gara2 berpacaran dengan chenlee, persahabatan mereka regang..
Di sini lah mereka berdua (chenlee dan haechan),sedang makan dengan canggung..tidak membuka suara sama sekali antara satu sama lain..hanya memandang sekilas saja..
Namun chenlee tidak mahu membuat suasana menjadi canggung akhirnya membuka suara "hyung ah" panggilnya
"Hurm"dengan nasi yang agak penuh di mulutnya membuat chenlee merasa gemas dengan pipi tembam milik si manis..
"Ah! Jjinja kiyowoo!" Batinnya..
"Le?" Panggil haechan pada chenlee yang tidak berkutik sama sekali itu..
"Ah,nde" chenlee..
"Gwanchana?" Tanya haechan lagi
"Ah,nde..gwanchana"chenlee
"Jadi,tadi nak cakap apa?"haechan..
"Hurm,hyung nak tak ikut lele jalan2.. yelah, aku cuma kasihan dengan hyung yang tak dapat jalan2 dan hanya duduk kat apartmen je.." tawar chenlee "hyung nak kan?" Tambahnya lagi..
Haechan nampak berfikir membuatnya teringat saat kejadian hari itu, di mana mark membawanya keluar tapi malah berjumpa dengan jisung dan berakhir dengan pergaduhan karna angkara jisung..
Dia juga tidak mahu di anggap menghabis kan wang kawan2 nya itu.. dia sedar kalau dia lahir di keluarga yang kurang senang hidupnya..
Mungkin,kalau mereka membelikan haechan sebiji gula2 saja dia merasa tidak enak..
"Hyung rasa,lebih baik duduk kat rumah jelah..hyung macam malas lah nak jalan" ucapnya dengan baik agar chenlee tidak marah dengan tolakkan haechan.
"Alah,jangan lah cam tu hyung..sampai bila hyung nak duduk kat apartmen je..
Tak de rasa nak keluar2 ke" chenlee berucap seolah olah dia tidak mahu terima penolakkan.."Hyung rasa macam tu juga chenlee ah.. hanya saja hyung tak nak kejadian hari tu, berlaku lagi" batin haechan..
"Entah lah,tapi hyung betul2 rasa tak nak keluar mana2 hari ni" haechann
Chenlee menatap pinggannya (piring) , memainkan makanannya karna merasa kecewa dengan haechan yang sering menolak permintaannya "semua yang aku minta,hyung tolak..hyung tak kesah ke dengan perasaan aku ni" ucapnya membuat haechan menatapnya tidak tega..
Chenlee menatap haechan "Aku boleh terima kalau hyung tak nak jadi kekasih aku..aku faham itu tapi,takkan nak bawak hyung jalan2 pun hyung nak tolak..sedangkan mark hyung boleh bawak hyung keluar,kenapa aku tak boleh"tambahnnya lagi
"Mianhae" haechan menundukkan kepalanya merasa bersalah..apa yang di katakan chenlee ada benarnya tapi haechan tidak mahu sesuatu yang buruk terjadi lagi..
YOU ARE READING
LOVE ME INSTEAD OF HATING.. [Haechanx6Dream]
Teen Fictionkisah haechan yang sangat jahil dengan rakan2 nya sehingga dia mengalami kecelakaan yang membuat dia hilang ingatan.. setelah kejadian itu,haechan benar2 berubah..membuat 6 orang itu jatuh cinta sama haechan..tapi,salah satu dari 6 orang itu masih m...