🕯11🕯

7 1 1
                                    

Ik voelde me misselijk en licht in mijn hoofd toen ik mijn ogen opende. Ik lag in mijn bed. Angstig voor dat Hij, Satan, terug naast me zou zitten draaide ik mijn hoofd richting het andere bed. Denis lag op bed zijn strip te lezen. Zodra hij merkte dat ik naar hem keek gooide hij zijn strip weg en sprong bijna boven op me toen hij op mijn bed kwam zitten. Voor ik het besefte drukte hij me in een knuffel tegen zich aan. Ik klopte hem op zijn rug en maakte me los uit zijn greep.

Hij had tranen in zijn ogen: " Hoofdzuster Ursela heeft je gisterenavond terug gebracht, ik ben vandaag niet naar de lessen gegaan omdat ik bij jou wilde blijven."

Ik keek hem vreemd aan:" Welke dag is het?"

"vrijdag", was zijn antwoord.

Dan heb ik 2 dagen in de vreemde wereld geweest...

Het schokkerde me. 2 dagen is wel heel lang.

Denis wees naar het stapeltje kleren aan het voeteinde van mijn bed:" Dat heeft zuster Ivy daarstraks komen brengen."

Ik knikte en kon nog steeds niet vatten wat er net allemaal is gebeurt.

Denis ging weer op de rand van zijn bed zitten. "Over een 20 tal minuten moeten we naar de eetzaal komen voor avondeten. "

Ik knikte nogmaals en hield mijn linkerhand met de handpalm omhoog gericht zodat ik het logo kon zien. Het was nu volledig zwart geworden. Ik zuchtte, het leek eerst allemaal een beetje ongeloofbaar maar het is dus werkelijk gebeurt. Ik kreeg het gevoel dat het spel nog niet is afgelopen maar dat wat ik heb meegemaakt maar een simpele inleiding was van het grotere complex.

Als de hal van een enorm gebouw...

🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

Eenmaal in de eetzaal zat ik aan tafel zonder iets te eten. Na al wat er gebeurd was had ik alles behalve trek. Alle bloederige beelden stonden nog op mijn netvliezen gebrand. Beelden van mijn opengesneden handpalm en Satan's gezicht dat ervan droop. Ik huiverde nog steeds bij de gedachten erachter en dan heb ik het nog niet over de poging die Rood en Blauw hebben gedaan om mij te offeren. Ik hield me stil en gaf geen kik meer, Zo iets wil ik nooit meer meemaken.

Na het avondeten waar ik niks van heb gegeten gingen ik en Denis terug naar onze kamer. Daar pakte Denis een schone pyjama en ondergoed.

"Ik ga naar de douches om me op te frissen.", hij liep de gang op naar de badkamers en trok de slaapkamerdeur achter zich dicht.

Ik zuchtte en keek weer naar mijn linkerhandpalm. Uit het niets lichte het logo paars op en kwam er paarse rook uit het logo dat de hele kamer vulde. Alles werd in duisternis gehuld. Ik voelde de adrenaline weer door mijn aderen stromen.

Niet opnieuw, Ik heb hier niet om gevraagd.

Gejaagd keek ik om me heen. Toen ik me omdraaide stond Hij, Satan, ineens achter me. Ik schrok me te pletter en sprong zo'n beetje in 1 sprong naar de andere kant van de kamer.

"Dag kindje, van mij hoef je geen schrik te hebben." Zijn stem klok diep en doordringend, beangstigend voor mij. Ik slikte en nam Satan in me op. Hij droeg een mantel die zijn hele lichaam bedekte, zijn horens staken nog steeds uit zijn geitenhoofd en zijn zwartgeblakerde engelenvleugels hingen opgevouwen op zijn rug. Hij zei niks of deed niks, hij staarde me enkel aan.

Uiteindelijk bood hij zijn hand aan me aan en wenkte me om hem te vertrouwen. Tegen beter weten in greep ik zijn hand vast. Satan glimlachte en nam me aan de hand mee de duisternis in, bijna op een vaderlijke manier.

Ik liet me door hem lijden totdat hij mijn hand losliet. We stonden in een immense zaal. Rechts en links rezen zuilen de lucht in die het dak zouden moeten stutten. Echter toen ik omhoog keek kon ik nergens iets van een plafond zien, enkel duisternis. Voor me stond op een verhoogje een enorme troon versierd met scherpe spiesen , botten en schedels. Op de stenen vloer lag een zwart tapijt als een loper van de deur achter me naar de troon. Langs de rand van de lopen stonden om de x aantal meter palen met schedels op. Schedels van dieren en mensen.

Satan liep naar de troon en nam erop plaats. Ik bleef staan waar ik stond. Satan zuchtte en maakte een handgebaar naar me toe. Van achter me tilde een hevige stroom warme lucht me van de grond en bracht me tot op het bovenste treden van het verhoogje voor Satan's troon.

Verbaasd keek ik hem aan. Hij glimlachte en maakt nog een handgebaar. Deze keer verscheen er een kussen en liet hij me er bovenop vallen.

"Oké, nu wil ik dat je aandachtig luistert. Ik ga je een paar dingen uitleggen. "sprak hij.

Ik knikte en zat muisstil en een beetje angstig te luisteren.

"Ik ga je vanaf dit punt verder begeleiden in het spel. Het teken op je hand zal je kracht geven en de mogelijkheid om met mij te communiceren. Je hebt bewezen dat je sterk genoeg bent om het spel te spelen. Vele faalde al bij het begin. Je moet het spel geheimhouden voor wie dan ook, de enige waar je mee kunt spreken ben ik. Heb je dat begrepen?"

"Ja", Fluisterde ik.

Satan vervolgde:" Tijdens het spel zul je achter veel feiten komen, je zult leren wat magie is. Je zult begrijpen wat je steeds niet begreep. Je volgende opdrachten zullen je naar antwoorden lijden. Je eerste opdracht is om een 10tal jongens uit te schakelen. Hulpstukken zul je in je kamer vinden. Succes mijn kind."

Zonder dat ik nog iets kon zeggen of doen werd ik weer door paars rook omringd. Niet veel later stond ik in mijn kamer...

Met een mes in mijn handen...

Het Spel Der DuisternisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu