🕯25🕯

3 0 0
                                    

Samen met mijn ouders en Dokter Poortman liep ik door de gang. Zuster Ursela en Zuster Ivy waren terug naar het nonnen internaat gegaan. Dokter Poortman loodste me een slaapkamer in met een enkel bed, een nachtkastje, een kleine kast voor kledij en 2 stoelen, 1 aan weerzijden van het bed. Hij zette me op de rand van het bed neer. Naast hem kwam een gezette vrouw van ongeveer een jaar of 35 staan, Ze had schouderlang kastanje bruin haar en een fijn rond brilletje op haar neus, daarnaast droeg ze een verplegersjas. "Dit is Molly, Zij zal altijd voor je ter beschikking staan moest er iets zijn, daarnaast zal ze je mee verzorgen en je gezelschap houden. "Kondigde Dokter Poortman aan. Molly glimlachte naar me en gaf me een speelse knipoog. 

Daarna verzoekte hij mijn ouders om de kamer samen met hem te verlaten zodat Molly me kon helpen klaarmaken om te gaan slapen. Zodra de klink van de deur dichtviel haalde Molly een pyjama uit het kastje en hielp me deze aan te trekken. Ook toverde ze iets uit het kastje waarvan ik niet kon begrijpen hoe het daar terecht was gekomen, het was mijn beer. Ze legde me in bed en stopte me onder de lakens waarna ze mijn beer in mijn armen legde en zachtjes het haar uit mijn ogen streek. Ik glimlachte en viel als een blok in slaap.....

🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

Tijd...

Tijd...

Tikkende klokken...

Kloppende hamers....

Stemmen vaag en ver weg...

Tijd...

Altijd tijd..

Altijd die klokken...

🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯

 Ik opende mijn ogen en merkte dat ik nog steeds in dezelfde kamer als eerst was. Het enige verschil was dat er boven in de hoek bij de deur een soort camera zat, deze had ik eerst niet opgemerkt. Ik ging overeind zitten op bed en trok mijn benen onder me zodat ik geknield op het bed zat. Ik staarde een hele tijd voor me uit, zonder iets te zien of te horen. Toen hoorde ik het weer...

Het tikken van een klok...

Ik keek om me heen op zoek naar een mogelijke klok die het geluid kon voortbrengen, maar nergens in de kamer was er een klok te vinden. Ik stond op uit het bed en liep naar het raam toe waar ik de dunne gordijnen opzij trok. Mijn raam kon enkel worden geopend met een sleutel merkte ik op en daarnaast hingen er dunne maar stevige baren voor het raam zodat het raam niet meer als ontsnappingsroute kon dienen. Ik legde mijn hand tegen het dikke koude glas aan en staarde weer gewoon voor me uit naar buiten zonder echt iets te zien...

Achter me klikte het slot los en kwam Molly binnen met schone handdoeken die ze over 1 van de stoelen hing daarna ging ze terug buiten om later terug te komen met een plateau met een paar sneden brood een klein vlootje boter en een yoghurtpotje. Ze zette de plateau neer op tafel en liep naar me toe. Ze trok mijn aandacht door een hand op mijn schouder te leggen. Ik schrok op uit mijn trans. 

Molly glimlachte naar me:" Ik dacht misschien heb je wat honger dus heb ik wat eten voor je meegebracht. "Ze gebaarde naar de plateau op de tafel: "Daarna zal ik je helpen om je te wassen." Ze schonk me weer zo'n glimlach en leidde me mee naar de tafel waar ze me op een stoel voor de plateau zette. Ik keek haar verdoofd aan en raakte het eten niet eens aan. Molly probeerde me aan te moedigen om te eten, maar niks kon me overtuigen. Ik bleef gewoon op de stoel voor me uit staren zonder iets te zien.  

Ik hoorde Molly vaag zuchten:" Zal ik je dan maar wassen? Misschien heb je daarna wel zin om iets te eten." Ze voegde daad bij woord door me mee te nemen naar het piepkleine badkamertje dat bij mijn kamer zat. In het badkamertje was een wc, een lavabotje en een inloopdouche. Molly begon mijn pyjama bij me uit te trekken en liet het water van de douche lopen. Ze duwde me onder het warme water en startte met wat shampoo uit een bus te knijpen om het in mijn haar te smeren. 

Zodra ze de shampoo op mijn hoofd wouw doen leek ik uit een waas te schieten. Iets aan haar beweging zorgde ervoor dat ik een soort flashback kreeg. Ik zag ineens mijn moeder voor me met een keuken handdoek in haar handen waar ze me net een pak slaag mee had gegeven. 

Ik kromp ineen in de douche en sloeg Molly's hand weg waardoor er een deel van de shampoo door de kleine ruimte vloog. Molly mopperde en probeerde me nog eens de shampoo in het haar te doen. Ook deze keer sloeg ik haar hand weg. Ze zuchtte:" Oké dan maar op de moeilijke manier." Ze greep mijn pols vast en met haar andere hand probeerde ze zo goed en kwaad als het kon mijn haar in te zepen. Zodra ze klaar was duwde ze mijn hoofd onder het lopende water om de zeep uit mijn haar te spoelen. Proestend en blazend probeerde ik me tegen haar te verzetten. Maar ze was sterker dan ik dacht. Haar greep was heel stevig.

Uiteindelijk liet ze me los en greep een handdoek van de stoel die ze over de stoel dichtbij het badkamertje had geplaatst. Zodra ik de douche uitprintte nog volledig naakt van het wassen greep ze me vast met de handdoek en wikkelde me er volledig in. Ik sputterde tegen maar ze was me weer te slim af. Ik gaf me uiteindelijk gewonnen omdat ik merkte dat ik toch niet kon winnen van haar.

Het verbaast me nog steeds dat vrouwen zo veel kracht in zich hebben. Kracht waar ik eigenlijk redelijk bang voor was geworden. 

Na een hoop getruggeld en tegengesputter was ik schoon en aangekleed. Molly Zette me weer voor de plateau met eten in de hoop dat ik een hap binnen stak. Ik negeerde het eten volledig en sprong op van de stoel waarna ze me probeerde vast te grijpen. Ik sprong in het bed en trok de lakens over mijn hoofd. Ik hoorde Molly naar me toe lopen en naast me op de rand van het bed gaan zitten. Ik voelde haar hand over mijn rug strijken en hoe de lakens rustig van me af werden getrokken.

"Ik weet dat je bang bent; Dat je niet begrijpt wat er allemaal gebeurt, Maar ik beloof je dat alles wel weer goed zal komen", Molly glimlachte naar me en ik geloofde haar woorden zonder er over na te denken...


Het Spel Der DuisternisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu