BAB 2

3.2K 133 7
                                    

Melangkah sahaja masuk kedalam pejabat semua pekerja sudah sedia berdiri memberi hormat kepada Ryan yang sedang berjalan masuk.

Sewaktu Ryan melewati mereka semuanya memberikan salam dan ucapan selamat pagi dan tambahan untuk pekerja wanita yang mempunyai hati kepada anak majikan mereka itu.

Siapa yang tidak mahu punya harta warisan berwajah kacak dan bijak dalam semua hal senang dibicara seorang lelaki bernama Ryan Imran memiliki segalanya.

Namun tidak ramai wanita yang berjaya mendapatkan perhatianya apabila soal kerja sahaja lelaki itu akan bersuara dengan perkerja wanita atau pun wanita lain.

Sekira hal lain, Ryan lebih memilik untuk berdiam diri tanpa ada bicara.

Bunyi ketukan di pintu menyedarkan Ryan daripada tengelam dalam kerja yang banyak mengunung itu.

Setelah di beri izin oleh Ryan muncul setiausaha kepada Ryan dengan membawa tablet di tangan. " Tuan Ryan.

Lepas makan tengah hari tuan Ryan ada mesyuarat dengan pelabur dari arab saudi untuk bincangkan tentang pelaburan mereka pada projek menara dekat petaling jaya tu." beritahu Ara setiausaha lelaki tersebut tenatang aktivitinya pada hari ini.

Dan jawapan biasa Ryan adalah. " Hmmm." gumangnya. Dan terus sahaja Ara meminta izin untuk keluar setelah dia selesai memberitahu jadual bossnya itu.

Dan setelah itu, tepat pukul 12 tengah hari Ryan keluar daripada pejabatnya untuk keluar makan tengah hari bersama dengan sahabat sekerjanya.

Dan setelah itu, tepat pukul 12 tengah hari Ryan keluar daripada pejabatnya untuk keluar makan tengah hari bersama dengan sahabat sekerjanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DANNY HARISS

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DANNY HARISS

" Elees ada call lagi" beritahu Ryan kepada Danny sahabat baiknya itu. Apa sahaja yang berlaku kepadanya Danny adalah orang pertama yang akan diberitahunya.

Dan soal dirinya dengan Elees berpisah tiga tahun lepas Danny juga tahu semuanya. Danny yang sedang menjamah makannya terus berhentikan perbuatannya apabila nama Elees keluar dari mulut sahabatnya itu.

" Dia call kau. Dia nak apa dengan kau? Dah tinggalkan kau nak balik pula sekarang ni" marahnya. Tiba-tiba teremosi apabila nama Elees keluar di perdengaranya.

Mananya tidak emosi dia melihat sendiri sahabatnya mengalami kemurungan dan berdiam diri selama setahun lebih dan untuk bangun kembali sukar untuk lelaki tersebut kerana gadis tersebut adalah cinta pertama sahabatnya itu.

Dia sendiri melihat Ryan sedaya upaya kuatkan hati untuk jadi kuat seperti sekarang mana sahaja wanita yang cuba mendekati di tepisnya dengan wajah dan sikap yang dingin itu.

" Kau sendiri tahukan. Dia nak apa dari aku." gumangnya dia tahu sahabatnya faham apa yang cuba di beritahu dan apa yang di rasakan olehnya.

Danny menganggukkan kepala tanda dia faham apa yang di maksudkan oleh sahabatnya itu.

" Biarkan je perempuan gila tu Ryan. Tak sedar diri dulu dia yang tinggalkan kau. Sekarang nak balik. Aku nasihat dekat kau bro.
Jangan pernah bagi dia dekat atau dapat kan hati kau. Ramai lagi perempuan lain yang cantik baik daripada perempuan tu." bebel Danny.

Ryan yang mendegar ucapan Danny bersuara. " aku tak terfikirlah nak bagi peluang dekat dia. Dan untuk perempuan lain masuk dalam hati aku susah lah bro. Aku tak bersedia lagi nak buka hati aku dekat mana-mana perempaun lagi." beritahunya.

Hatinya memang belum terbuka untuk mana-mana perempuan duduk di dalam hatinya. Sangat sukar untuk dia bercinta semuala selepas apa yang berlaku terlalu dalam parut yang di tenggalkan membuatkan dia tahun perkara yang sama terulang buat kali keduanya.

Danny yang sudah dapat menangkap apa yang di fikiran Ryan pun tidak dapat memberi nasihat lebih lagi. Apa yang di alami oleh sahabatnya itu adalah satu yang sangat menyakiti hati lelaki tersebut. " Ikut pada kaulah. Aku cuma boleh doa kalau akan jumpa perempuan yang sesuai dan setia dengan kau sampai korang tua." ucapnya sekali gus mendoakan kebahagian lelaki tersebut. " Thanks bro" ucap Ryan kepada rakan baiknya itu.

Setelah selesai mereka makan kedua-duanya berjalan bersama keluar dari I.O.I mall tersebut. Namun entah darimana takdir mereka bertemu dengan Elees di luar restoran yang baru mereka keluar tersebut.

Dan tindakan pertama Elees adalah menghampiri Ryan namun di halang tubuh oleh Danny. " woh. Cik Elees. What are you doing here?" soalnya tapi lebih kepada mahu menyindir wanita tersebut. Tanpa memperdulikan soalan Danny, Elees bersuara.

" Ryan. Please dengar apa yang I nak cakap. I call you banyak kali sebab I nak minta maaf dengan you. Please maafkan I. I tahu. I buat keputusan yang salah dengan tinggalkan you. Tapi I tak jangka hal dulu tu buat you menjauh dengan I. ryan please maafkan I." mohonnya.

Dia memang betul-betul ingin memohon maaf kali ini kepada lelaki tersebut. Dia tahu kesalahan yang dia buat telah melukakan hati Ryan buakan melukakan bahkan dia sudah meninggalkan parut luka yang tidak mungkin dapat di sembuhkan dengan apa-apa cara.

Ryan yang masih membisu membuatkan Elees lebih berasa serba salah dengan perbuatannya kepada lelaki tersebut. Apabila dia cuba untuk meraih tangan Ryan di tepis jauh oleh Ryan.

Lalu terus sahaja Ryan bersuara. " I pernah cakap dekat you. You adalah perempuan pertama yang berjaya curi hati I. Jujur I katakan tak ada perempuan lain yang berjaya dapatkan hati I melainkan you. Tapi bila datang satu ujian. You tinggalkan I. you sakit kan hati I." ucapnya dengan penuh ketegasan.

Dan dia menghampiri Elees dengan penuh rasa yang bercampur gaul. " Dan lepas ni aku nak kau lupakan aku jangan pernah muncul depan aku dan bakal isteri aku." gumangnya dengan sangat jelas di dengan di telinga Elees.

Dan tanpa menunggu lama Ryan pun pergi daripada situ di ikuti oleh Danny daripada belakang. Elees yang terkasima dengan kata-kata Ryan tidak mampu berkata apa-apa lagi. " Bakal isteri?" gumangnya tidak percaya.

Lalu dia memandang kebelakang melihat Ryan yang sudah beredar daripada situ.

C | HADIR DIA HADIR BAHAGIAWhere stories live. Discover now